کد خبر : 50303
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398 - 7:55
91 بازدید بازدید

رنگ خون قاعدگی و وضعیت سلامت بدن

رنگ خون قاعدگی و وضعیت سلامت بدن

از چگونگی رخ دادن عادت ماهانه می شود به میزان سلامت بدن پی برد، که رنگ خون قاعدگی که از بدن زنان دفع می شود راهنمای خوبی است.

  مجله سر گرمی اسکیمو:

چرخه قاعدگی و به خصوص خونی که در این دوره از بدن دفع می شود کم کم اهمیت خود را در زندگی زنان به اثبات رسانده است. اینکه بدانید رنگ خون شما در دوره قاعدگی به چه صورت بایست باشد، به شما کمک می کند تا از روی دادن بیماری های جسمانی پرخطر، خود را دور نگه دارید. بطور مثال رنگ صورتی کمرنگ خون قاعدگی شما نشان دهنده سطح پایین هورمون استروژن در بدن است که می تواند هشداری از بروز زود هنگام بیماری پوکی استخوان در سال های بعد زندگیتان باشد. در این مقاله، بر مبنای تحقیقاتی که در این باره صورت گرفته اطلاعات جامعی به شما ارائه خواهد شد که می توانید با استفاده موثر از آنها، به سلامت بیشتر خود کمک قابل توجهی کنید.

نشانه های رنگ خون قاعدگی

رنگی نزدیک به صورتی (صورتی کمرنگ)

زمانی که رنگ خون دفع شده به هنگام قاعدگی، رنگی نزدیک به صورتی یا صورتی کمرنگ داشته باشد می تواند نشانی باشد از پایین بودن سطح استروژن در بدن زنان. اما چنانچه شما از جمله زنانی هستید که بطور حرفه ای می دوید، کمرنگ شدن خون عادت ماهیانه شما می تواند طبیعی باشد. زیرا همانطور که بر اساس پژوهش های علمی ثابت شده است، انجام حرفه ای حرکات ورزشی به ویژه دویدن، سطح استروژن بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این، نتایج مطالعات حاکی از آن است که میان سطح پایین استروژن در بدن و ابتلا به پوکی استخوان به مرور زمان، ارتباط وجود دارد.

خون صورتی نشانه رنگ خون قاعدگی

خون آبکی شکل

خون عادت ماهیانه اگر بی رنگ باشد یا اینکه صورتی خیلی خیلی کمرنگ شود، می تواند هشداری باشد به شما که بدنتان سوء تغذیه پیدا کرده است یا اینکه احتمالی باشد برای ابتلا به سرطان تخمدان. اما نیازی به نگرانی بی مورد نیست زیرا سرطان لوله فالوپ یا همان لوله رحمی، تنها دو درصد از سرطان های زنانه را در بر می گیرد.

قهوه ای تیره

خون به رنگ قهوه ای تیره یا قرمز تند، می تواند علامتی از این باشد که خون هایی از قبل، در داخل رحم برای مدت طولانی رسوب کرده است. هنوز هیچ دلیل قاطعی برای رخ دادن این اتفاق کشف نشده است و بخشی طبیعی از روند خونریزی های عادت ماهیانه در نظر گرفته می شود.

رنگ خون قاعدگی قهوه ای

خون غلیظ و فشرده همراه با لخته خون

دفع خون فشرده در طول دوره عادت ماهیانه همراه با لخته هایی به رنگ قرمز تیره، می تواند به معنای سطح بالای استروژن و پایین بودن پروژسترون در بدن باشد. در بیشتر مواقع این شکل از خونریزی در دوره عادت ماهیانه، معنای خاصی ندارد. اما چنانچه لخته های خون در اندازه های بزرگ باشند یا تعداد آن ها زیاد باشد می تواند نشانه هایی از نامتعادل بودن وضعیت هورمون های بدن زنان باشد. همچنین وجود فیبروم های رحمی هم می تواند دلیل بر تجربه چنین خونریزی هایی در دوران عادت ماهیانه به شمار آید. در هر حال، وضعیت موجود نباید موجب ترس و استرس در شما شود.

رنگ خون قاعدگی

خونریزی به رنگ ترکیبی از قرمز و طوسی

دفع خون به رنگ طوسی یا ترکیبی از قرمز و طوسی می تواند به دو شکل معنا پیدا کند، چنانچه زنی باردار نباشد و خونی به این رنگ را به هنگام عادت ماهیانه دفع کند می تواند علامتی باشد از اینکه به عفونت های ناشی از بیماری های مقاربتی مسری دچار شده است و اگر در چنین شرایطی، یکی از عادت های ماهیانه زن متوقف شود، می تواند به معنای این باشد که در آستانه سقط جنین قرار گرفته است.

رنگ خون قاعدگی از چگونگی رخ دادن عادت ماهانه می شود به میزان سلامت بدن پی برد، که رنگ خون قاعدگی که از بدن زنان دفع می شود راهنمای خوبی است.

قرمز پر رنگ

دفع خونی به رنگ قرمز پررنگ در زمان عادت ماهیانه به معنای سلامت بدن محسوب شده و بهترین رنگ خونریزی برای این دوران به شمار می آید. اگرچه بایست دقت کرد که آنچه در مورد بدن یک زن طبیعی شمرده می شود لزوما برای زنی دیگر نشانه سلامت و کارکرد طبیعی بدن او نیست. بر این اساس معاینه منظم توسط پزشک مربوطه، بهترین راهکار برای اطمینان از سلامت زنان می باشد.

رنگ خون قاعدگی

نارنجی

دفع خونی به رنگ نارنجی در دوره عادت ماهیانه، مشابه رنگ ترکیبی قرمز و طوسی می تواند نشانه ابتلا به عفونت های بیماریهای مقاربتی باشد. به هر حال، وجود بوی نامطبوع و دردهای شدید از جمله نشانه های دیگریست که در صورت ابتلا به این گروه از بیماری ها، در فرد مبتلا مشاهده خواهد شد. حال به خوبی می دانید که رنگ خونی که در دوران عادت ماهیانه خود دفع می کنید چه پیامی راجع به وضعیت سلامت شما همراه دارد. شاید وقت آن رسیده که برای مشاوره و اطمنیان از سلامت خود نزد پزشک ویزیت شوید.

رنگ خون قاعدگی رنگ خون قاعدگی و وضعیت سلامت بدن

chandochon.com

به این دلیل وحشتناک رختخواب خود را مرتب نکنید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn