کد خبر : 95220
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 8:20
11 بازدید بازدید

آموزش گام به گام دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو

آموزش گام به گام دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو

آموزش دوخت مانتو عبایی جلو  بسته بدون الگو، یک مهارت فوق ‌العاده و خلاقانه است که به شما امکان می‌ دهد مانتویی انحصاری برای تمامی سایزها بدوزید. در این آموزش، به شما نشان می ‌دهیم که چگونه یک مانتو عبایی جلو بسته زیبا بدون نیاز به الگو دوخته و به سلیقه خود تزیین کنید.

۷۸ / ۱۰۰

 

 اسکیمو: دوخت مانتو عبایی جلوبسته بدون الگو نیاز به دقت و تجربه دوخت دارد، اما با دنبال کردن این آموزش می ‌توانید به راحتی مانتویی زیبا، برای تمامی سایزها بدوزید. آماده ‌اید؟ همراه ما باشید تا گام به گام، یک مانتو عبایی زیبا بدوزیم.

آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو گام به گام

برای آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید. دوخت عبا بسیار ساده می باشد فقط کافی است که شما دارای مهارت پایه در دوخت و استفاده از چرخ خیاطی داشته باشید. شما به راحتی می توانید از این آموزش استفاده کنید و برای خود و حتی دیگران مانتو عبای جلو بسته بدوزید. شما می توانید از چادر ها برای عبا استفاده نمایید و آن ها را تبدیل به عبای مورد نظر کنید.

برای دوخت عبا می توان از انواع پارچه استفاده نمود ولی بهترین پارچه، پارچه های لخت می باشد. برای دوخت این مانتو، نیازی به اندازه گیری نمی باشد و می‌ توانید از یک الگوی استاندارد برای تمامی سایزها استفاده کنید. در واقع می توان گفت، چه سایز شما مدیوم باشد چه دو ایکس لارج، به راحتی می‌ توانید این مانتو را بدوزید. در ابتدا باید وسایلی که برای دوخت عبا نیاز دارید را آماده کنید که شامل موارد زیر می باشد.

 

نخ قیچی پارچه

 

  • پارچه: انتخاب پارچه مناسب برای عبا بسیار مهم است. معمولا از پارچه ‌های لخت مانند پارچه ریون، مخمل، نخ وغیره استفاده می‌ شود.
  • قیچی: برای برش پارچه، نیاز به قیچی با لبه‌ های تیز و مناسب دارید. قیچی خیاطی با کیفیت خوبی را انتخاب کنید.
  • نخ و متعلقات دوخت: نخ، دکمه، سوزن، صابون خیاطی، متر و سایر متعلقات دوخت نیز برای تکمیل دوخت عبا لازم است.

توجه داشته باشید که این فقط یک لیست عمومی از وسایل مورد نیاز برای آموزش دوخت مانتو جلو بسته بدون الگو می باشد و ممکن است بر اساس طرح و سبک عبا، وسایل دیگری نیز نیاز باشند

مراحل آموزش دوخت مانتو جلو بسته بدون الگو به صورت زیر می باشد.

شما برای دوخت عبا نیاز به سه متر پارچه با عرض ۱۵۰ سانتی متر دارید. پارچه را به صورت چهار لا رو به روی خود به طوری که قسمت بسته پارچه رو به شما باشد تا کنید. از قسمت آزاد پارچه، به مقدار ۵ سانتی متر به سمت طول پارچه حرکت کرده و با صابون خیاطی علامت گذاری کنید. با استفاده از یک متر و صابون از این علامت یک خط به سمتی که پارچه دولایه بسته است، رسم نمایید. برای اینکه خط شیب سرشانه عبا مشخص شود از همان سمتی که پارچه دولا شده و علامت گذاشتید به مقدار ۴۵ سانتی متر اضافه کنید و با صابون علامت بزنید. از این علامت به مقدار سی سانتی متر در راستای طول پارچه به جهت پایین بروید و علامت گذاری کنید. اکنون از این علامت در راستای عرض پارچه یک خط به سمت پارچه دولایه بسته بکشید.

آموزش الگو و دوخت کامل مانتو جلو باز

بر روی همین خطی که رسم نمودید ۴۵ سانتی متر به سمت جلو بروید و علامت گذاری کنید. تا اینجا شما دو تا ۴۵ سانتی متر علامت زدید و دقت نمایید که این دو تا ۴۵ سانتی متر در یک راستا نمی باشند. همین نکته ظریف باعث می شود که بالا تنه عبا خوش فرم شود. حال این دو نقطه را با صابون و متر به همدیگر وصل نمایید. این خط، به قد حلقه آستین معروف می باشد.

در ادامه آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو به سراغ طراحی یقه می رویم.

برای اینکار ابتدا بر روی پارچه که به صورت دو لایه بسته است هشت سانتی متر بر روی خطی که در بالا رسم کردید و به آن خط شیب سرشانه گفته می شود جلو رفته و علامت گذاری کنید. دوباره از سمت پارچه ای که به صورت دو لایه بسته شده به اندازه ۵ سانتی متر پایین بروید و علامت بزنید. اکنون با استفاده از یک خط منحنی این دو نقطه را به هم متصل نمایید تا شبیه گردی یقه شود. حالا که یقه مشخص شده است از گوشه ی آن به سمت پایین پارچه به مقداری که دوست دارید قد عبا باشد بروید و علامت بزنید. مثلا ۱۴۵ سانتی متر مناسب است.

به اندازه ۴۰ سانتی متر در راستای عرض عبا از قسمت دو لایه پارچه که بسته است حرکت کرده و آن نقطه را علامت گذاری کنید. با متر یا خط کش این نقطه را به آخر قد حلقه آستین رسم نمایید. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که پارچه یک فرمی از عبا را به خود گرفته است. از یقه به سمت خط شیب سرشانه به جلو بروید و به اندازه ۵۵ سانتی متر علامت گذاری کنید. از این نقطه بدست آمده به اندازه ۲۵ سانتی متر در جهت پایین در راستای طول پارچه، خط بکشید. از انتهای این خط به انتهای قد حلقه آستین یک خط منحنی رسم کنید.

آموزش مانتو کلاسیک آلاله یک مدل دیگه از مانتوهای کلاسیک و مجلسی

الگو4و5و6

الگو1و2و3

 

اندازه گیری و برش پارچه مچی

در مرحله بعدی آموزش دوخت مانتو جلو بسته بدون الگو از روی خطوطی که رسم نمودید، با استفاده از قیچی برش بزنید. از پارچه ای که باقی مانده دو تا مستطیل به اندازه ۵۰ سانتی متر در ۳۰ سانتی متر با قیچی ببرید این دو مستطیل برای مچ آستین ها استفاده می شود. این دو تا مستطیل را یکبار به صورت عرضی و بار دیگر به صورت طولی تا بزنید و در انتهای آستین بگذارید. از سمت دو لایه پارچه مچ به اندازه ۲۲ سانتی متر در جهت دو لایه باز بروید و علامت گذاری کنید. این نقطه را به انتهای قد حلقه آستین با خط منحنی رسم نمایید. هر چیزی که خارج از این منحنی است را پاک کنید. این خط جدید که رسم کردید با خط منحنی که از قبل رسم نمودید تقریبا مماس می باشد.

 

در این مرحله از آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو می توانید برای مچ آستین از خرج کاری به عنوان تزیین استفاده کنید. مانند تصویر زیر خرج کار را بر روی پارچه مچی قرار دهید و با چرخ خیاطی به یکدیگر بدوزید. حالا دو تا قسمت جلو و پشت عبا را از همدیگر باز کنید. اول سراغ جلوی کار بروید و پارچه را مانند شکل نهم رو به روی خود قرار دهید. اگر  می خواهید یقه خشتی را برای عبای خود طراحی کنید کافی است از گوشه یقه یک خط به اندازه ۱۲ سانتی متر در راستای طول پارچه بکشید. از آخر این خط یک خط دیگر در راستا عرض پارچه رسم نمایید و تا زمانی که به دو لایه پارچه رسیدید ادامه دهید. برای یقه پشت بهترین کار این است که از لبه یقه نیم سانتی متر به داخل تا دهید و آن را بدوزید. برای تمیز شدن یقه می توانید از سجاف نیز استفاده نمایید.

آموزش تصویری دوخت پیراهن بچه گانه دخترانه بدون الگو

 

الگو10و11و12

الگو7و8و9

 

حال در این قسمت از آموزش دوخت مانتو جلو بسته بدون الگو، نوبت به مچ آستین می رسد. قسمت راسته مچی را مانند تصویر زیر به آستین ابتدا با سوزن ته گرد متصل کنید و بعد با چرخ خیاطی بدوزید.

 

برای تمیزی کار ابتدا تمام درزها را با سوزن ته گرد به یکدیگر متصل کنید و بعد با چرخ خیاطی بدوزید. اکنون با این آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو عبای شما آمده برای پوشیدن می باشد.

نکات مهم آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو

برای دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو، به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • انتخاب پارچه مناسب و اندازه ‌گیری دقیق.
  • برش دقیق و تمیز پارچه برای جلو و پشت مانتو و آستین ها.
  • دقت در دوخت برای درزهای عبا.
  • دوختن مانتو با استفاده از چرخ خیاطی و نخ مناسب.
  • انتخاب نخ و سوزن مناسب.
  • دقت و دقیق بودن در هنگام دوخت.
  • اضافه کردن جزئیات نظیر خرج کار، سنجاق سینه و کمربند.
  • صبر و پشتکار در دوخت.

سخن پایانی

آموزش دوخت مانتو عبایی جلو بسته بدون الگو نشان می‌ دهد که می ‌توان با انگیزه، خلاقیت و تجربه، به عنوان یک خیاط مستقل، آثار زیبا و منحصر به فردی ایجاد کرد. این مهارت، فرصتی است تا از طراحی و دوخت مانتوهایی که با سلیقه و اندازه‌ ی دلخواه شما سازگارند، استفاده کنید. دوخت بدون الگو می ‌تواند به شما امکان بدهد تا خلاقیت و استعداد خود را در دوخت پارچه به نمایش بگذارید. با راهنمایی ‌ها و مراحلی که در بالا ارائه شد، می ‌توانید ابتدا مانتو عبایی جلو بسته ساده ‌ای برای خود بدوزید و با گذر زمان و تجربه، مهارت خود را بهبود دهید.

 

مانتو عبایی بدون الگو

 

با اعتماد به نفس و انگیزه، با این آموزش دوخت مانتو عبایی جلوبسته بدون الگو شروع به دوخت مانتو عبا کنید. موفق باشید!

منبع:اموزشگاه نیکبخت

۷۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn