کد خبر : 95043
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 20:22
4 بازدید بازدید

بیوگرافی همایون ارشادی بازیگر پرسابقه و علاقه زیادش به ایران

بیوگرافی همایون ارشادی بازیگر پرسابقه و علاقه زیادش به ایران

همایون ارشادی یک بازیگر حرفه ای و پرسابقه تلویزیون و سینما است و بسیار در این عرصه پر دانش است و مردی بسیار صبورو متین و یک ایراندوست شدید است که در ادامه مطلب  با زندگی خصوصی همایون ارشادی آشنا می شویم. این هنرمند با ارزش یکی از کاربلدترین بازیگران ایران است که باید بسیار قدر این هنرمندان عزیز را دانست.

۴۸ / ۱۰۰

همایون ارشادی کیست؟

 

بیوگرافی همایون ارشادی بازیگر پرسابقه و علاقه زیادش به ایران

بیوگرافی همایون ارشادی

همایون ارشادی متولد شهر اصفهان است او در سال ۱۳۲۶ متولد شده است. او در نوجوانی علاقه زیادی به رفتن از ایران داشت. و همین علاقه باعث شد که تلاش کند و در دانشگاه ایتالیا قبول شود و مشغول درس خواندن در رشته معماری شود. ولی پس از فارغ التحصیلی بازگشت به وطن و مشغول کار کردن شد.

 

او بعد از انقلاب تصمیم می گیرد که دوباره مهاجرت کند ولی این بار نه به ایتالیا، او به کانادا مهاجرت کرد و ۱۲ سال در کانادا زندگی کرد و سپس یکباره بعد از چندسن سال دلتنگی شدید به سراغ همایون ارشادی رفت و همین دلتنگی زیاد نتوانست دوام بیاورد و به ایران بازگشت با اینکه شرایط شغلی و امکانات او در کانادا عالی بود. اما دیگر تصمیم همایون ارشادی برای رفتن از کانادا بود.

 

چه شد که همایون ارشادی از معماری به بازیگری کشیده شد؟

برای خیلی ها سوال است که همایون ارشادی چه شد به سمت بازیگری رفت. همایون ارشادی یکی از دوستان صمیمی همسر تهمینه میلانی کارگردان خوب کشورمان بود، و همین صمیمیت باعث شد که خانواده ها همدیگر را ملاقات کنند. و خانم میلانی با صحبت با آقای ارشادی متوجه استعداد عالی این هنرمند شد.

 

و خانم میلانی به آقای ارشادی گفتند شما فن بیان و تن صدای خاصی دارید من حس می کنم خیلی به کلمات مسلط هستید دوست دارید در یکی از فیلم های من بازی کنید ، آقای ارشادی هم که فکر نمی کردند این پیشنهاد واقعی باشد و یک جور مزاح است خندیدن و با کمال میل قبول کردند ولی دیری نگذشت که آقای ارشادی متوجه شدندخانم میلانی کاملا در پیشنهادشان جدی هستند و در سال ۱۳۷۳ در فیلم کاکاد جلوی دوربین خانم میلانی رفتند. و آقای همایون ارشادی در سن ۵۲ سالگی بازیگر شدند. و گاهی سرنوشت چه خوابهایی برای انسان می بیند که شاید اصلا بهش ذره ای فکر نمی کردی.

طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن شد

یکی از بهترین اتفاقات زندگی همایون ارشادی آشنایی با آقای عباس کیارستمی بود؟

بعد از فیلم کاکاد آقای عباس رستمی از بازی آقای همایون ارشادی بسیار خوششان آمد و قرار ملاقاتی با آقای ارشادی در دفترشان گذاشتند، و با اینکه آقای ارشادی فیلم کاکاد را بازی کردند هیچ وقت فکر نمی کردند قرار است در این رشته بازیگری این همه فعالیت داشته باشند.

بازیگرمعروف و حرفه ای ایران امین حیایی وهمسرش

 

ولی شانس با آقای ارشادی بسیار یار بود و این بار جلوی دوربین آقای عباس کیارستمی قرار گرفتند.و دومین کار آقای ارشادی بازی در فیلم طعم گیلاس شد و همین بازی عجیب  و فیلم درجه یک عباس کیارستمی یک اتفاق بزرگ  در زندگی آقای ارشادی شد.

 

طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن شد

بله درست است بعد از بازی در فیلم طعم گیلاس  بازیگری آقای ارشادی باعث حیرت خیلی از کارگردان شد و آقای ارشادی و گروه طعم گیلاس دعوت به جشنواره کن شدند. و درسال ۱۹۹۷  عباس کیا رستمی توانست برای فیلم طعم گیلاس جایزه نخل طلا جشنواره کن را بگیرد. و این اتفاق بسیار برای آقای ارشادی بزرگ و زیبا بود  و همین بازی جذاب باعث شد تمامی کارگردان نگاه دیگری به او کنندحتی کارگردانان خارجی هم از بازی آقای ارشادی شگفت زده شدند.

 

همایون ارشادی این بار جلوی دوربین کارگردان خارجی قرار گرفت

بازی آقای ارشادی به قدری عالی بود در فیلم طعم گیلاس که همین موجب شد کارگردانان خارجی او را بشناسد و با او آشنا شوند و به همین صورت کارگردان آقای مارک فورستر به او پیشنهاد در فیلم بادبادک باز در سال ۲۰۰۷ داده شد و او هم با خوشحالی بازی در این فیلم را قبول کرد و همین باعث شد اولین تجربه بین المللی و هالیوودی خود را کسب کند. او چنان در ذهن کارگردانان و منتقدان سینماهای خارجی رفت که خود همایون ارشادی گفت اگر می دانستم زودتر وارد این حرفه می شدم .

 

چه شد که همایون ارشادی از معماری به بازیگری کشیده شد؟

روزنامه لس آنجلس تایمز درباره ی فیلم بادبادک باز چه گفت

این روزنامه معروف و جهانی لس آنجلس تایمز درباره فیلم بادبادک باز گفت اگر این بازیگر همایون ارشادی در این فیلم اجرا نمی کرد شاید به این قدرت این فیلم نمی توانست موفق شود. در واقع منظور بر این بود که اگر این فیلم موفق شده است به خاطر بازی عالی همایون ارشادی است.

مرتبط :  عکس های قدیمی بازیگران ایرانی که کمتر دیده شده

 

بیوگرافی محمد یادگاری بازیگر سریال نیکان + همسرش

 همایون ارشادی و معرفی فیلم های خارجی اش

همایون ارشادی در واقع یک بازیگر بین المللی شد بعد از بازی در فیلم طعم گیلاس ، و بعد از مدتی  این بار برای فیلم آگوارا به کارگردانی آلخاندرو آمنابار حضور یافت و در نقش  آسپاسیوس بازی کرد. و سپس در سال ۲۰۱۲ هم در یک فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب نقش کوتاهی داشت.

 

و دوباره پس از دوسال به پروژه تحت تعقیب ترین مرد به کارگردانی آنتون کوربن پیوست و در کنار فیلیپ سیمور هافمن، ریچل مک آدامز و ویلم دفو در کارکتر دکتر عبدالله به ایفای نقش پرداخت. ارشادی همچنین در سال ۲۰۱۶ در فیلمی عاشقانه به نام “علی و نینو” ساخت کشور انگلیس نقش آفرینی کرده است.و همین بازی های همایون ارشادی باعث افتخار ایرانیان شد.

همایون ارشادی این بار جلوی دوربین کارگردان خارجی قرار گرفت

همایون ارشادی و کمی از زندگی خصوصی اش

همایون ارشادی ازدواج کرده است و دو فرزند دارد یک دختر و یک پسر که خدارو شکر هر دو فرزند ازدواج کرده اند ولی در خارج از کشور زندگی می کنند و به گفته همایون ارشادی رابطه بسیار عمیق و صمیمانه با دو فرزندش دارد و حسابی عاشقانه آنها را دوست دارد او در تهران به همراه خواهر خود یک گالری مبل دارد که مدتی است از این شغل کناره گیری کرده به دلیل حجم زیاد کارش.

 

همایون ارشادی گفت:من هیچ وقت کلاس بازیگری نرفتم

به گفته همایون ارشادی من از اولم در حیطه معماری فعالیت می کردنم و ذهنم و علاقه ام اصلا به سمت بازیگری نمی رفت و با توجه به اتفاقات و تقدیر من به دنیای بازیگری معرفی شدم و علاقه به کلاس رفتن هم نداشتم و سعی می کنم خودم باشم و برای همین شاید بیشتر دیده شدم در عرصه هنر و تقلیدی از کسی نمی کنم.

همایون ارشادی و کمی از زندگی خصوصی اش

چه شد که تصمیم گرفتید برگردید به وطن خود ایران

هرجای این جهان باشی در بهترین امکانات هم باشی باز هم غربت به سراغت می آید و من این دلتنگی برای ایران و از جمله مادرم باعث شد برگردم ایران و همچنین وقتی سرنوشت زندگیم با شغلم کاملا تغییر کرد تصمیم بر ای شد که ایران زندگی کنم ولی در آینده هیچ چیزی مشخص نیست و شاید هم برگشتم به خارج از کشور نزد فرزندانم.

 

علاقمندی های آقای همایون ارشادی چیست؟

من به شدت عاشق فوتبال هستم و لذت میبرم از تماشای فوتبال و یکی از تفریحات من دیدن فوتبال است و به خصوص استقلالی شدید هستم و دیگر تفریحاتم وقت گذرندان با خانواده و افرادی که دوستشون دارم است

مرتبط :  عکس های دوران کودکی بازیگران ایرانی

 

آصف میرزا در گیلدخت کیست +بیوگرافی

همایون ارشادی گفت:من هیچ وقت کلاس بازیگری نرفتم 

نظر آقای همایون ارشادی در مور تآتر

دنیای تآتر کاملا متفاوت از سینما و تلویزیون است و من همیشه می گویم بازیگران تآتر واقعا حرفه ای هستند چون به هیچ عنوان نباید تپق بزند و استرس برای یک بازیگر تآتر معنا ندارد، و واقعا کسانی که در این رشته فعالیت می کند حق دارند که در سینما و تلویزیون هم بازی کنند اگر تا به حال شانس بازی نداشتند، و هم درآمد تآتر  بسیار متفاوت از دنیای سینما است و عشق به بازیگری زیاد آنها باعث بازی در نمایش می شود ،و فن بیان قوی و تسلط به حرکات بدن و همه چیز در دنیای تآتر بسیار اهمیت دارد. و من برای تک تک هنرمندان تآتر آرزوی موفقیت و سلامتی و ارادت ویژه ای دارم.

 

آثار بازی های آقای همایون ارشادی ؛ بازیگری که هیچ وقت فکر نمی کرد وارد دنیای بازیگری شود

کاکادو (۱۳۷۸)

عشق گمشده (۱۳۷۸)

طعم گیلاس (۱۳۷۸)

درخت گلابی (۱۳۷۸)

بوی گل سرخ (۱۳۸۰)

مزاحم (۱۳۸۰)

جایی دیگر (۱۳۸۱)

واکنش پنجم (۱۳۸۱)

سیمای زنی در دوردست (۱۳۸۳)

تفکرات آقای نویسنده (۱۳۸۳)

پرونده هاوانا (۱۳۸۴)

سفر به هیدالو (۱۳۸۵)

رؤیای خیس (۱۳۸۴)

از دوردست (۱۳۸۴)

زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)

آل (۱۳۸۸)

آینه های روبرو (۱۳۸۸)

آسمان محبوب (۱۳۸۸)

یکی از ما دو نفر (۱۳۸۹)

زمان معکوس (۱۳۸۹)

ما همه گناهکاریم (۱۳۸۹)

بی انتها (۱۳۸۹)

یک عاشقانه ساده (۱۳۹۰)

یک سطر واقعیت (۱۳۹۰)

بی خداحافظی (۱۳۹۰)

چک (۱۳۹۰)

نارنجی پوش (۱۳۹۰)

گناهکاران (۱۳۹۰)

ملکه (۱۳۹۰)

یک، دو، سه،… پنج (۱۳۹۱)

چه خوبه که برگشتی (۱۳۹۱)

روزگاری عشق و خیانت (۱۳۹۲)

اشباح (۱۳۹۲)

لاله (۱۳۹۲)

به تهران خوش آمدید (۱۳۹۲)

ناخواسته (۱۳۹۲)

پنج ستاره (۱۳۹۲)

ماهی سیاه کوچولو (۱۳۹۳)

دریا و ماهی پرنده (۱۳۹۳)

آشوب (۱۳۹۴)

چهارشنبه خون به پا می شود (۱۳۹۴)

ماحی (۱۳۹۴)

بن بست وثوق (۱۳۹۵)

انزوا (۱۳۹۵)

ایتالیا ایتالیا (۱۳۹۵)

خرگیوش (۱۳۹۵)

بادبادک باز (۲۰۰۷)

آگورا (۲۰۰۹)

سی دقیقه پس از نیمه شب (۲۰۱۲)

تحت تعقیب ترین مرد (۲۰۱۴)

آرمان شهر (۲۰۱۵)

علی و نینو (۲۰۱۶)

آخرین سکنه (۲۰۱۶)

گنجشک قرمز (۲۰۱۸)

 

گالری عکس های هنرمند عزیز آقای همایون ارشادی

 

چه شد که تصمیم گرفتید برگردید به وطن خود ایران

نظر آقای همایون ارشادی در مور تآتر

گالری عکس های هنرمند عزیز آقای همایون ارشادی

همایون ارشادی بازیگر و معمار

همایون ارشادی بازیگر بین المللی

همایون ارشادی زندگی در ایتالیا

همایون ارشادی اصفهانی است

همایون ارشادی بازیگر مسلط به فن بیان و استعداد عالی

همایون ارشادی دوست عباس کیارستمی

همایون ارشادی گالری مبل در تهران داشت

همایون ارشادی از معماری به بازیگری

منبع:تالاب

۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn