چجوری شماره خودمو بفهمم؟ نحوه فهمیدن شماره سیم کارت

  اسکیمو: با وجود اپراتورهای مختلف و در کنار آن بالا بودن مشغله کاری، افراد ممکن است دارای چند سیم کارت باشند که از آنها در امور مختلف اداری، بانکی و … استفاده کنند. پس فراموش کردن شماره سیم کارت اتفاق تعجب آوری نیست. به جز آن برخی افراد کهنسال که توانایی به خاطر سپردن شماره خود را ندارند، ممکن است در شرایط به تلفن همراه و سیم کارت خود دسترسی نداشته باشند. اینجاست که نحوه فهمیدن شماره سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل به شما کمک می‌کند. در ادامه می خوانید چجوری شماره خودمو بفهمم.

نحوه فهمیدن شماره سیم کارت ایرانسل

چه در حال عیب یابی مشکلی باشید و چه به سادگی نیاز به دانستن شماره سیم کارت خود داشته باشید، این مراحل به شما کمک می کند تا اطلاعات را بدون خارج کردن آن از تلفن خود بازیابی کنید.

آموزش ترفند میخ در انگشت

نحوه فهمیدن شماره سیم کات ایرانسل بدون نیاز برای وارد شدن به تنظیمات گوشی و به آسانی انجام می‌گیرد. تنها با وارد کردن کد دستوری *۹۱# در شماره گیر، شماره سیم کارت ایرانس شما نمایش داده می‌شود. البته در صورتیکه اگر تلفن همراه شما دو سیم کارته است، دقت کنید که سیم کارت پیش فرض تماس‌ها روی سیم کارت ایرانسل باشد. اگر می خواهید بدانید سیم کارت پیش فرص تماس های شما چیست، فقط باید کد دستوری *۷۳۳# را وارد کنید، تا نمایش داده ‌شود.

نحوه فهمیدن شماره سیم کارت همراه اول

نحوه فهمیدن شماره سیم‌کارت همراه اول نیز مانند ایرانسل بسیار ساده انجام می‌شود. تنها باید اقدام به وارد کردن کد دستوری *۹۹# کنید تا شماره سیم کارت همراه اول را روی تلفن همراه خود مشاهده کنید. درست مانند توضیح قبل در مورد تلفن های دو سیمکارت، باید ابتدا پیش فرض تماس ها را روی سیم کارت همراه اول خود انتخاب کنید.

نحوه فهمیدن شماره سیم کارت رایتل

طریقه فهمیدن شماره سیم‌کارت رایتل نیز مشابه سایر اپراتورهاست و تنها با یک کد دستوری شماره سیم کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد. کد دستوری *۷۳۳*۲# برای فهمیدن شماره همه اپراتورها جواب می‌دهد. به این ترتیب شماره خط رایتل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

چجوری شماره خودمو بفهمم

چجوری شماره خودمو بفهمم روی گوشی اندروید

برای اینکه بدانید سیم کارت روی گوشی شما چیست می توانید در اغلب گوشی‌های اندروید از جمله سامسونگ و شیائومی به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات (setting) تلفن همراه خود شوید.
  2. گزینه about Device (درباره دستگاه) یا sim cards and mobile networks (سیم کارت‌ها و شبکه‌های تلفن همراه) را انتخاب کنید.
  3. در بخش My phone number شماره هر دو سیم کارت موجود در گوشی نمایش داده می‌شود.
راههای اعجاب انگیز برای پاک کردن چسب قطره‌ ای از روی پوست دست

چجوری شماره خودمو بفهمم روی گوشی آیفون

آسانترین نحوه فهمیدن شماره سیم‌کارت روی تلفن همراه از طریق رفتن به منوی تنظیمات گوشی است.  در این قسمت نحوه پیدا کردن شماره سیم‌کارت روی گوشی از تنظیمات تلفن همراه آیفون را آموزش می‌دهیم:

  1. ابتدا به بخش تنظیمات تلفن همراه (Setting) وارد شوید.
  2. حالا در منوی باز شده، گزینه‌ی phone را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، در مقابل گزینه‌ی My Number شماره سیم کارت شما نمایش می‌شود.

نحوه فهمیدن شماره سیم کارت در گوشی آیفون ۱۵

اگر شماره سیم کارت خود را نمی‌دانید، با وارد کردن کد *۷۳۳# با برخی از گوشی ها از جمله آیفون ۱۵، گزینه انتخاب خرید شارژ برای شما ارائه می شود، که ابتدا شماره سیم کارت مورد نظر را نمایش می‌دهد. به این معنی که سیم کارت پیش فرض تماس در گوشی‌های دو سیم کارته ظاهر می‌شود.

آموزش ساخت نور ستاره ای با چراغ قوه

جچوری سیم کارت های به نام خودمو پیدا کنم؟

اپراتورهای تلفن همراه کشور به منظور سهولت، سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین را راه اندازی کردند که هر یک از افراد دارای کارت ملی می توانند نسبت به پیدا کردن همه سیم کارت هایی که به نام آنها فعال است اقدام کنند. به این ترتیب می توانید از امکان کلاه برداری یا سوء استفاده از خطوط تلفن همراه با نام شما جلوگیری کنید.

شما به آسانی با ارسال کردن کد ملی مورد نظر به هر یک از شماره ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱، از تعداد خطوط و اپراتورهای مشترک شده خود مطلع می‌شوید. به این ترتیب که پس از دقایقی نتیجه پیامک برای شما ارسال می‌شود؛ به علاوه به شما نشان داده می‌شود که سیمکارت مورد نظر مربوط به کدام اپراتور است.

سخن آخر

در این مقاله از اسکیمو، به زبانی ساده گفتیم چجوری شماره خودمو بفهمم؟ و نحوه فهمیدن شماره سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل را شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان مفید بوده باشد.

منبع:الامتو