کد خبر : 94139
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 23:13
12 بازدید بازدید

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟ خردکن وسیله ای مفید در آشپزخانه است که کارهای آشپزی را تا حد زیادی راحت و آسان کرده است، اما بعد از مدتی استفاده از آن ممکن است به دلایل مختلف سرعت تیغه های آن کند شود و نتواند مانند قبل غذا را خرد و یکدست کند. و در نتیجه باید تیغه خردکن را با ترفندهایی تیز کنید.

۴۸ / ۱۰۰

 

یکی از انواع لوازم کاربردی آشپزخانه که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد خردکن است که به مرور زمان به دلیل استفاده مکرر از تیغه های آن کند می شود و همین امر باعث می شود دستگاه عملکرد ضعیفی داشته باشد و نتوان از آن به خوبی استفاده کرد به همین دلیل لازم است تیغه خردکن را با استفاده از محلول هایی که در این مقاله اسکیمو، معرفی و بررسی کرده ایم تیز کنید.

نحوه تیز کردن تیغه خردکن

به طور کلی باید گفت که تیغه مهم ترین قسمت خردکن است و در صورت کندی باعث کاهش کیفیت خرد شدن و تاثیرات منفی روی سرعت دستگاه می شود. برای داشتن تیغه ای تیز و کارآمد باید در نگهداری آن مانند سایر لوازم احتیاط کرد و در صورت کاهش سرعت این قطعه، تیغه خردکن را تیز کنید.

اکثر مردم با نحوه تیز کردن تیغه خردکن آشنا نیستند، به همین دلیل هنگام انجام این کار به تیغه یا دست خود آسیب می‌رسانند هر چقدر هم که این قطعه کند شود، باز هم می توان برنده شد و به انگشتان آسیب رساند. به این ترتیب باید تیغه را به آرامی تمیز کنید تا دچار حادثه نشوید.

تزیین فلش با طناب حصیری

تیز کردن تیغه به روش های مختلفی انجام می شود، ابتدا باید در حین استفاده مراقب این قسمت باشید و سپس اقداماتی انجام دهید که تیغه را بیشتر تیز کرده و طول عمر آن را افزایش دهید. در ادامه راهکارهای کاربردی برای تیز کردن تیغه را معرفی و بیان کرده ایم.

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟

 

تیز کردن دستی

در روش اول باید از سنگ مخصوص برای تیز کردن لبه های تیغ استفاده کنید تیغه را در دست چپ و سنگ مورد نظر را در دست راست قرار دهید. هنگام تیز کردن، باید از دستکش ایمنی استفاده کنید تا به انگشتان آسیب نرسد. قبل از انجام کار سنگ را در آب فرو کنید. پس از بیرون آوردن سنگ از آب، پارچه ای روی سنگ قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سنگ مرطوب بماند.

بهتر است قسمتی از تیغه را که در دست چپ است به کمک یک پارچه ضخیم بپوشانید تا دستتان درد نکند. سنگ را باید با زاویه ۱۵ درجه روی تیغه فشار داد تا حرکت سنگ به سمت جلو باعث تیز شدن تیغه شود. این عمل باید ۱۵ تا ۲۰ بار پشت سر هم تکرار شود و برای تیز شدن لبه تیغه سنگ را با زاویه ۳ تا ۵ درجه قرار داده و به سمت داخل حرکت دهید.

باید دقت کنید که سطح سنگ ناصاف باشد تا تیغه به درستی تیز شود، در غیر این صورت تیغه تیز نمی شود، پس از پشت کارد برای از بین بردن صافی سنگ استفاده کنید تا دانه های ساینده آن زبر شوند. . تا زمانی که یک طرف تیغه تیز نشده طرف دیگر را تیز نکنید. رطوبت سنگ، دانه های ساینده سنگ را تیز و زبر می کند.

ترفند جالب برای استفاده مفید از کابینت

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟

تیز کردن با کمک دستگاه

در صورتی که استفاده از روش اول برای شما مقدور نیست، برای تیز کردن این قسمت، باید آن را به صورت اریب روی دستگاه بکشید تا تیغه به میزان لازم تیز شود.

بکار بردن فولاد هونینگ

در صورت تمایل می توانید برای تیز کردن تیغه خردکن از فولاد هونینگ استفاده کنید. فولاد هونینگ یک میله بلند و باریک است که دارای مواد سرامیکی و فولادی است. برای استفاده از فولاد هونینگ باید تیغه را در زاویه ۲۰ درجه قرار داده و در طول فولاد حرکت دهید.

 

راهکار های خانگی

این کار را می توانید با کمک وسایل ساده ای که در هر خانه ای وجود دارد انجام دهید. در ادامه به توضیح این موارد پرداخته ایم.

قرار دادن تیغه در فریزر

یکی از روش های کاربردی که می توانید در خانه برای تیز کردن تیغه استفاده کنید، قرار دادن تیغه در فریزر است. فضای سرد فریزر تاثیر زیادی در تیز شدن تیغه دارد.

چطور تیغه خردکن را در خانه تیز کنیم؟

یخ

در صورت تمایل می توانید از روش های ساده ای مانند تکه های یخ برای تیز کردن تیغه خردکن استفاده کنید برای این کار باید چند تکه یخ را در کاسه سنگ شکن قرار دهید و تیغه ها را برای چند ثانیه داخل یخ فشار دهید.

آموزش ساخت گلدان سیمانی فانتزی

استفاده از لیوان سرامیکی

همچنین می توانید تیغه ها را با کمک لیوان سرامیکی تیز کنید. برای این کار باید لیوان را زیر و رو کرده و تیغه را با زاویه ۲۰ درجه در پایین لیوان قرار داده و در جهات مختلف حرکت دهید.

از پوسته تخم مرغ استفاده کنید

برای این کار فقط کافی است پوسته تخم مرغ سفت را جدا کرده و در کاسه آسیاب قرار دهید، سپس دستگاه را روشن کنید تا پوسته تخم مرغ کاملا پودر شود و تیغه آن براق و براق شود. سپس تیغه را کاملا بشویید.

 

استفاده از لیوان سرامیکی

توصیه

تا حد امکان هرگز از خردکن برای خرد کردن پیاز استفاده نکنید زیرا پیاز بسیار اسیدی است که باعث کند شدن تیغه می شود. اگر مجبور شدید برای این منظور از خردکن استفاده کنید، بلافاصله تیغه را بشویید و تیغه را حدود ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید. با این روش می توانید طول عمر تیغه را افزایش دهید و از کند شدن آن جلوگیری کنید.

سخن پایانی:

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم

منبع:کاردستون

۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn