کد خبر : 93480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 0:05
3 بازدید بازدید

انشا در مورد روز ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

انشا در مورد روز ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

 

در این مقاله چندین انشا درباره روز نیروی زمینی ارتش آورده شده است. دوستان و دانش آموزان عزیز می‌ توانند از این انشا ها استفاده کنند. ۲۹ فروردین روز نیروی زمینی می‌ باشد که برای ایرانیان بسیار مهم است. اغلب از دانش آموزان خواسته می‌ شود که در مورد این روز انشا و مطالبی ارائه دهند.

۴۴ / ۱۰۰

 

انشاء زیبا برای روز نیروی زیر زمینی

انشا درباره روز نیروی زمینی مبارک

۲۹ فروردین با نام روز نیروی انتظامی یا روز ارتش نامگذاری شده است. این ارتش از ابتکارات امام خمینی رحمت الله علیه می‌ باشد. امام خمینی در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کار شکنی‌ ها و مشکلات مختلف داخلی و خارجی روبرو بود این ارتش را بنیانگذاری کرد،بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان کمین کرده بودند که انقلاب را از بین ببرند، به تبعیت از دشمنان دوستان نا آگاه نیز فکر های شوم و خطرناکی در مورد انحلال ارتش داشتند.


مطالب مرتبط:متن رسمی تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی (۲۹ فروردین)

در این زمان ارتش و نیروی زمینی در حساس‌ ترین شرایط خود قرار داشت، امام خمینی به عنوان بزرگترین حمایت کننده ارتش وارد میدان شد و نقشه‌ های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی نمود. ایشان با پیامی که دارای قاطعیت هرچه تمام‌ تر بود ضرورت حفظ ارتش را اعلام کرد.

 

ایشان در جهت یکپارچگی وحدت و انسجام ارتش فرمان بسیار مهمی را صادر فرمودند، ایشان طی این فرمان روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند. نامگذاری یک روز در تقویم با نام ارتش نشان دهنده اهمیت این ارگان بود.

 

انشاء زیبا درباره نیروی زمینی ارتش

انشا درباره روز نیروی زمینی

انشای جذاب درباره روز نیروی زمینی برای مخاطب خاص

بیست و نهم فروردین ماه روز نیروی زمینی در جمهوری اسلامی ایران می ‌باشد. این روز برای بزرگ داشت حماسه‌ های دلاورانه مردان نیروی زمینی ارتش نامگذاری شده است. ارتش رژیم شاهنشاهی تشکیل شده از جوانان برومند و مستضعف ایرانی بود که همگی دارای خانواده‌ های مسلمان بودند.

 

با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی رهبر انقلاب به آنان لبیک گفت و آنان لبیک امام خمینی را پذیرفتند. در نتیجه همراه و همصدا با ملت برای براندازی رژیم ستم شاهی تلاش کردند. آن ها زحمات بسیاری برای در امان ماندن ملت با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب کشیدند. می ‌توان ارتش را نخستین بازوی توانمند نظام انقلاب اسلامی دانست.

 

انشای جذاب درباره روز نیروی زمینی برای مخاطب خاص

این ارتش در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش‌ های بسیاری داشته است. ارتش خستگی ناپذیر ایران اسلامی با فداکاری و ایثار در ابعاد مختلف فعالیت خود را آغاز نمود. به همین مناسبت امام خمینی روز بیست و نهم فروردین را به آنان اختصاص داد و آن را روز ارتش جمهوری اسلامی نام گذاری کرد.

 

امام خمینی روزی را که ارتش به مردم پیوست با عبارات حکیمانه لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران نقطه درخشان و افتخار آمیز ایران قلمداد نمود.

 

با نگاهی گذرا به تاریخ مظلوم و سخت انقلاب اسلامی می‌ فهمیم که از لحظه ابتدای پیروزی انقلاب ارتش و ارتشیان علاقه و میل باطنی خود را به ایران و ایرانیان نشان داده‌ اند. ارتشیان برای اثبات معنای واقعی فداکاری، تلاش ‌ها و ایثارگری‌ های بسیاری برای ملت ایران به خرج دادند.

 

انشا با موضوع روز نیروی زمینی

انشا با موضوع روز نیروی زمینی

در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۹ فروردین به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده است. هر سال در همه شهر های ایران علی الخصوص شهر های بزرگ برای این روز رژه نظامی برگزار می‌ شود. اما مسئله این است که چرا این روز به نام روز نیروی زمینی شناخته می‌ شود.

5 انشا در مورد شهید مطهری برای تمامی مقاطع تحصیلی

 

در ایران علاوه بر بیست و نهم فروردین روزهای دیگری نیز وجود دارند که به نام ارتش هستند. به عنوان نمونه نوزدهم بهمن ماه سالروز دیدار امام خمینی با نیروی هوایی ارتش است. یا هفتم آذر سالروز اجرای عملیات مروارید و روز نیروی دریایی ارتش نامیده می‌ شود.

 

دهم شهریور نیز سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا است که به آن روز پدافند هوایی ارتش می‌ گویند. اما روز بیست و نهم فروردین مختص نیروی زمینی ارتش می‌باشد.امام خمینی در بیست و هشتم فروردین ماه در پیامی اعلام کردند که فردا یعنی روز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین روز ارتش می‌ باشد. ارتشیان محترم در این روز با ساز و برگ در شهرستان‌ های بزرگ لازم است به رژه بپردازند.

 

نیرو زمینی زحمتکش

آن ها با این کار پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران ابراز می‌ دارند. علاوه بر این حضور خود را برای فداکاری در راه حفظ مرزهای کشور و استقلال ایران اسلامی اعلام می‌ نمایند.وظیفه مردم ایران در این روز استقبال از ارتش اسلامی می‌ باشد. مردم باید در پاسخ حمایت‌ های بی دریغ نیروی زمینی احترامی برادرانه برای آن ها قائل شوند.

 

اکنون که ارتش در خدمت ملت ایران است و یک ارتش اسلامی می‌ باشد مردم شریف لازم است پشتیبانی خود را از آن ها اعلام نمایند. مخالفت با ارتش اسلامی جایز نیست زیرا این ارگان حافظ استقلال و نگهبان مرزهای کشور است.

 

تمام مردم و ارتش باید برای امنیت و حفظ ایران تلاش کنند و به شرارت و اخلال در امنیت خاتمه دهند. با توجه به دستور امام خمینی این روز برای ارتش جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.اولین روز نیروی زمینی جمهوری اسلامی در ۲۹ فروردین سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت برگزار شد.

 

در این رژه امام خمینی حضور داشتند و اعلام کردند هر ساله باید به مناسبت این روز بزرگ در تهران و شهرستان‌ ها رژه و مراسمات خاصی برگزار شود.

 


مطلب مرتبط: تصاویر انبارهای زیرزمینی موشک های سپاه و شلیک موشک های دوربرد


 

انشا در مورد روز نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

انشا در مورد روز نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

تقریبا چهل سال است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران یک روز با نام روز نیروی زمینی نامگذاری شده است. بعد از گذشتن دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی روزی را با نام ارتش نامگذاری کرد. این کار امام پاسخی به وفاداری ارتشیان به آرمان‌ های انقلاب اسلامی ایران بود.

 

مردم ایران وظیفه دارند که از ارتش اسلامی استقبال کنند و با آن ها به صورت برادرانه احترام بگذارند. ارتش در خدمت مردم ایران و اسلام است و نیروی زمینی اسلامی نام دارد.

 

ارتش قدرتمند نیرو زمینی

مردم شریف ایران لازم است که ارتش را به سمت رسماً بشناسند و از این نهاد بزرگ پشتیبانی کنند. جایز نیست که با ارتش اسلامی که حافظ مرز ها و استقلال ایران است مخالفت شود. بلکه لازم است مردم به همراه آنان بکوشند که کشور را از شر دشمنان در امان نگه دارند.

 

امام خمینی در پیام خود از مشکلات پیش روی ارتش نیز نام برد و از آنان خواست که توطئه‌ های خارجی و داخلی که بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند را نقش بر آب کنند.

5متن مجری روز حجاب و عفاف با بیانی زیبا و دلنشین

 

از آن تاریخ به بعد هر ساله در تاریخ ۲۹ فروردین در سراسر ایران جشن برپا می‌ شود. در این روز نیروی زمینی به شهر های مختلف رفته و به رژه و نمایش قدرت می‌ پردازند. این روز سالگرد بزرگ داشت حماسه آفرینی بزرگ مردان نیروی زمینی ارتش می‌ باشد. ملت وظیفه دارند که قدر این ارتش قدرتمند را بدانند و به آن افتخار کنند.

 

انشا در رابطه با روز نیروی زمینی

انشا در رابطه با روز نیروی زمینی

همه ما با نگاهی گذرا به تاریخ خونبار انقلاب اسلامی متوجه می شویم که از همان ابتدای پیروزی انقلاب ارتش و نیروی زمینی علاقه و میل باطنی خود را به کشور و ملت ایران ابراز داشته‌ اند. این ارتش به رهبری امام خمینی بنا شد و برای اثبات فداکاری و تلاش‌ های آنان امام روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز بزرگداشت آنان نامگذاری کرد.

 

نیروی زمینی فعالیت‌ های بزرگی برای از هم گسستن رژیم منفور و فاسد پهلوی داشته است. آن ها با پیوستن به مردم و بیعت با امام باعث درهم شکستن توطئه‌ های بزرگ دشمنان که برای مقابله با انقلاب بود نقش بسیار موثری ایفا کردند.

 

بعد از انقلاب نیز حضوری گسترده و مستمری در عرصه‌ های شرف، حراست، حماسه و دفاع از مرز های ایران داشته‌ اند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت کنونی خود را تا حد زیادی مدیون ارتش نیروی زمینی می‌ باشد. امام خمینی فطرت آلوده نشده ارتشیان را در سطح‌ های مختلف به بیداری می‌ خواند. امام زمینه را برای پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی و ملت مهیا نمود.

 

نظم در ارتش نیرو زمینی

امام راحل در قدس سره در این مورد فرمودند شما خیال می‌ کنید ارتش دلخوشی از این‌ ها (رژیم پهلوی) دارد. کسی که زمام همه ارتش را دهد دست چهار نفر آمریکایی و مستشاران آمریکایی و از آن ها بخواهد که همه جهات ارتش را در دسترس داشته باشند. سپس آن ها نیز ارتش را تحت فشار بگذارند باز هم ارتشیان دل خوشی از او دارند؟ اگر کسی دارای غیرت باشد نمی‌ تواند دل خوشی از این رژیم داشته باشد.

 

سپس اضافه کردند که این‌ ها (ارتشیان) نباید ساکت باشند. این‌ ها هم باید رابطه داشته باشند، بین احزاب و لشکری‌ها بین لشکری‌ها و روحانیون باید ارتباط وجود داشته باشد. به طور کلی همه باید رابطه داشته باشند و نقشه بکشند تا این آدم را دچار زوال و نابودی کنند.

 

سربازان غیور نیرو زمینی

امام فرمود ای سربازان غیور که برای وطن و کشور خود در حال فداکاری هستید به پا خیزید. پیوند خود را با مردم عزیز ایران استوار تر کنید و کشور خود را از ذلت و ظلم نجات دهید. شما باید دست غارتگران را کوتاه کرده و شرف و عزت را بعد از خود به یادگار بگذارید. با انجام این کار سعادت دو دنیا را برای خود بیمه می‌ کنید.

 

این سخنان ارزشمند از اعماق وجود رهبر مشفق و آگاه بر می‌ آمد بنابراین بر دل همه می‌ نشست. ایشان محبت خود را در دل ارتشیان قرار داد و توانست بیداری و آگاهی را در وجود آن ها پرورش دهد. امام با در نظر گرفتن یک روز در تقویم به مناسبت روز ارتش از آنان خواست که هر ساله به قدرت نمایی و رژه بپردازند. تا تمام دنیا توان و قدرت آن ها را ببینند.

 


 

جشن برای ارتش نیرو زمینی

انشای زیبا درباره روز نیروی زمینی

امام خمینی روز ۲۹ فروردین را به نام روز نیروی زمینی نامگذاری کرده است. در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با سختی‌ ها و کارشکنی‌ های مختلف خارجی و داخلی روبرو بود امام این روز را برای آن ها برگزید. بعد از پیروزی انقلاب دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از این دشمنان دوستان ناآگاه نغمه‌ های خطرناک و شومی را برای انحلال ارتش داشتند.

انشا درباره روز پدر با چند نگارش و متن دلنشین

 

ارتش در این زمان حساس‌ ترین شرایط را می‌ گذراند. امام خمینی برای حمایت از ارتش پا به میدان نهاد و نقشه‌ های شوم دشمنان را از بین برد. ایشان در یک پیام با قاطعیت تمام در مورد حفظ ارتش و انسجام آن فرمان مهمی را صادر فرمودند. ایشان طی این فرمان روز بیست و نهم فروردین را مختص به ارتش نامگذاری کردند. این نام گذاری تقریباً دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.

 

تقریباً در زمانی که ارتش در شرایط سخت و رو به زوالی قرار داشت امام با این اقدام هوشمندانه توانست امید و اقتدار را به نیروی زمینی ارتش بازگرداند. ارتشیان خدمات شایسته و فداکارانه‌ ای را برای مردم ایران و حفاظت و پاسداری از مرز های ایران اسلامی در طول این سال‌ ها انجام داده‌ اند. آن ها به گفته امام هر ساله در این روز به رژه و قدرت نمایی می‌ پردازند.

 

نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

 

انشا در مورد روز ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران

یکی از مهم‌ ترین و بزرگ‌ ترین ابتکارات امام خمینی نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش یا روز نیروی زمینی بود. امام خمینی فردی بسیار هوشمند و آگاه بود. ایشان می‌ توانست در سخت‌ ترین شرایط بهترین تصمیم‌ ها را بگیرد.

 

ایشان در زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشکلات بسیاری چه در داخل و چه در خارج از ایران مواجه بود این روز را به عنوان روز ارتش معرفی نمود. دشمنان بسیاری در آن زمان به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی علی الخصوص نیروی زمینی بودند.

اقتدار و علاقه به وطن سربازان نیرو زمینی

بزرگترین حامی ارتش در آن زمان امام خمینی بود. ایشان توانست با این تصمیم بزرگ و درست نقشه‌ های دشمنان که مبتنی بر نابودی ارتش بود را نقشه بر آب کرد. امام در طول زندگی خود بار ها در مورد حفظ ارتش و انسجام آن سخن گفته بود.

 

ایشان به ارتش بسیار اهمیت می‌ دادند و آن را پایه‌ های اصلی نظام می‌ دانستند. به علاوه از مردم نیز می‌ خواستند که از ارتش حمایت کنند و نسبت به آنان احترامی برادرانه داشته باشند.همبستگی ارتش و ملت می‌ تواند تا ابد ایران را قدرت مند نگه دارد. هر ساله در این تاریخ جشن‌ هایی برپا می‌ شود این جشن‌ ها بسیار مهم هستند و در آن ها نیروی زمینی به قدرت نمایی می‌ پردازند.

 

رژه‌ های مرتب و جذابی که در این روز انجام می‌ شود نشان دهنده انسجام و نظم نیروی زمینی می‌ باشد. نیروی ارتش با همین نظم و انسجام از مرزهای ایران حمایت می‌ کند. لازم است مردم نیز از آن ها حمایت کنند و سپاسگزار زحمات این بزرگواران باشند.

منبع:تالاب

۴۴ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn