کد خبر : 92431
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 فروردین 1403 - 10:20
15 بازدید بازدید

فوری/درگذشت دردناک فرامرز اصلانی ،خواننده سرشناس کشور دقایقی پیش

فوری/درگذشت دردناک فرامرز اصلانی ،خواننده سرشناس کشور دقایقی پیش

فرامرز اصلانی خواننده ایرانی بر اثر سرطان در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

۴۶ / ۱۰۰

فرامرز اصلانی خواننده ایرانی پس از مدت ها ابتلا به سرطان در سن ۶۹ سالگی درگذشت. مرجان اصلانی همسر خواننده مشهور پاپ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر روز اول فروردین در سال ۱۴۰۳، سرطان مهلک فرامرز اصلانی شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه نگار و انسان خوب را همراه با نسیم بهاری و استقبال همیشگی در حالی که دستانش در دستان عزیزانش آرام گرفت، گرفت.

فرامرز اصلانی چند هفته پیش از ابتلای خود به سرطان خبر داد و اعلام کرد که می خواهد بقیه سال ۱۴۰۲ را به معالجه و مراقبت از روحیه خود اختصاص دهد. آقای اصلانی در یک پست اینستاگرامی به فارسی و انگلیسی نوشت: «من هم مثل مسافری در این جاده پیچیده سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می کنم که قصد دارم باقیمانده سال جاری را به شفا و پرورش ذهن خود اختصاص دهم. با هر سپیده دم، قلبم جسارت بیشتری پیدا می‌کند و فکر و انرژی بیشتری به من القا می‌کند تا قدمی در راه بهبودی بردارم.»

 

بیوگرافی فرامرز اصلانی خواننده ایرانی

فرمارز اصلانی خواننده و آهنگساز محبوب پاپ ایرانی است. او متولد شد تیر سال ۱۳۳۳ بود و تحصیلات خود را در خارج از کشور رها کرد و به ایران بازگشت. اما پس از انقلاب اسلامی بار دیگر ایران را ترک کرد و در انگلستان به فعالیت های هنری خود ادامه داد.

افخمی: برای فیلم سینمایی استاد۳ بار استخاره کردم

خلاصه ای از بیوگرافی فرامرز اصلانی

نام واقعی: فرامرز حسین زاده

تاریخ تولد: ۲۲ ام تیر ۱۳۳۳ (۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴)

محل تولد: تهران

زمینه فعالیت: آهنگساز، ترانه سرا، نوازنده گیتار، خواننده پاپ

فرمارز اصلانی در دانشگاه لندن در رشته روزنامه نگاری تحصیل کرده است. پس از فارغ التحصیلی با انتشار مقالاتی به زبان انگلیسی و فارسی در این زمینه مشغول به کار شد.

فوت شده

او در سال ۱۹۷۲ از انگلیس به لس آنجلس سفر کرد و چهار سال در آنجا ماند، اما سپس به ایران آمد و یکی او به کار روزنامه نگاری خود در روزنامه های انگلیسی زبان به نام تهران ژورنال ادامه داد.

پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، وی به همراه خانواده‌اش بار دیگر کشور را ترک کرد و در انگلستان اقامت گزید. و در این مدت فعالیت رسانه ای و موسیقی خود را همزمان دنبال کرد.

نگاهی به کارنامه هنری فرامرز اصلانی

در سال ۱۹۷۷، CBS از او آگاه شد.

اولین مجموعه آثار موسیقایی فرامز اصلانی به نام دلماشقلیها یا عصر یه روز که شامل ده آهنگ می باشد در مدت کوتاهی با همکاری شرکت سی بی اس رکوردز اینترنشنال (en) منتشر شد. یکی یکی از پرفروش ترین آثار همان سال شد.

عکس مونا فرجاد در اکران فیلم هزارتو در پردیس سینمایی تهران

علاوه بر موسیقی پاپ ایرانی، در سازهای گیتار و سه زهی نیز بسیار مسلط هستند و سازهای دلنشینی می نوازند.

اگرچه آلبوم های او در ایران مجاز به پخش نیستند، اما آثار او مانند آهوی وهش و شعری از حافظ در رادیو جمهوری اسلامی ایران بسیار شنیده شده است.

از مهم‌ترین آثار او که در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرد، می‌توان به آلبوم‌های «دلمشقلی‌ها»، «رزهای ترانه» و «اندوه» اشاره کرد.

نام آلبوم های فرامرز اصلانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلمشقلیها ۱۳۵۶ مولوی (همکاری با فرامرز اصلانی، داریوش و رامش) – ۱۳۸۲
برای یادآوری – ۱۹۸۷ خط سوم – ۲۰۱۰
نیمه شب تا سپیده دم – ۲۰۱۷

ازدواج و همسر فرامرز اصلانی

فرمارز اصلانی دو بار ازدواج کرده و از همسر سابقش دو دختر هنرمند به نام های فدرا و رکسانا دارد که مانند پدرشان در عرصه موسیقی فعال هستند.

آهنگ اصلانی اگر روزی فرامرز

در سال ۱۹۷۲ یا ۱۹۷۳ قرار بود به جایی در آمریکا بروم. در راه باران بارید. من هم با شنیدن حرکت و صدای برف پاک کن ماشین شروع به زمزمه کردم. وقتی به مقصد رسیدم، آهنگ «اگر روزی» تقریبا تمام شده بود، آن شب این آهنگ را با گیتارم در میان جمعیت خواندم و همه از آن خوششان آمد و در نهایت این آهنگ ساخته شد.

چرا مردم برای ملاقات خصوصی پریناز ایزدیار به سینما رفتند؟

فوت شده

سرطان فرامرزی اصلانی

فرمرز اصلانی در اسفند ۱۴۰۲ در پستی اینستاگرامی به فارسی و انگلیسی نوشت: «من هم مثل مسافری در این جاده پیچیده سایه سرطان را لمس کردم.» از این رو اعلام می کنم که قصد دارم باقیمانده سال جاری را به شفا و پرورش روحیه خود اختصاص دهم. با هر سپیده دم، قلبم جسارت بیشتری پیدا می‌کند و فکر و انرژی بیشتری به من القا می‌کند تا قدمی در راه بهبودی بردارم.»

وی در بخشی دیگر از این نامه نوشته است: «پس عزیزانم، قول می‌دهم گوشه‌ای از سفر خود به عنوان مسافر در این آب‌های ناشناخته را با شما در میان بگذارم، با این وعده که سحرگاهان دوباره خود را در آغوش نور ببینم. سال ۱۴۰۳.

منبع: فرارو

۴۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn