کد خبر : 91917
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 10:33
27 بازدید بازدید

۶ انشا درمورد انتخابات مناسب برای تمامی پایه ها

۶ انشا درمورد انتخابات مناسب برای تمامی پایه ها

اگر به دنبال انشا درمورد انتخابات هستید، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

۴۹ / ۱۰۰

در این مقاله از مجله اینترنتی   اسکیمو، چند نمونه انشا درمورد انتخابات برای شما عزیزان آورده ایم. امیدواریم بهره کافی را ببرید.

انشا در مورد انتخابات

البته بر همگان واضح و مبرهن است که انتخابات کار خوبی است و مردم باید سرنوشت خود را در آن بگیرند. ما همیشه در انتخابات شرکت می کنیم. من هنوز به سن انتخابات وارد نشدم ولی جمعه ها با پدر و مادرم به انتخابات می رویم و رأی می دهیم.

پدرم که خودش یک مرد کارگر می باشد و در کارخانه پارچه بافی کار می کند همیشه در انتخابات شرکت می کند و به مادرم می-گوید باید به یک نفر که خودش لاغر و از مردم فقیر باشد رأی بدهیم.

من انتخابات را خیلی دوست دارم چون تلویزیون در آن آهنگ های انتخاباتی زیاد پخش می کند و مردم همیشه شاد هستند و در انتخابات شرکت می کنند. پارسال که دوباره انتخابات بود مادرم به آقای احمدی رای داد چون او گفت مردم فقیر نباید باشند.

مادر من وقتی تلویزیون گفت که آقای احمدی در انتخابات برنده است خیلی خوشحال بود و شام قورمه سبزی درست کرد. من قورمه سبزی را خیلی دوست دارم و مخصوصاً گوشت هایش را مادرم همیشه پیدا می کند و به من می دهد.

من دعا می کنم دوباره آقای احمدی برنده شود چون قورمه سبزی غذای خوب و مقوی است. ما از انتخابات قبلی هرماه قورمه سبزی می خوریم و از آقای احمدی تشکر می کنیم.

همه آقای احمدی را دوست دارند و صاحبخانه ما هم که آدم عصبانی است و همه کوچه ما و کوچه نونوایی و کوچه نادر مال او هست و همیشه سر پدرم و همه داد می زند هم او را دوست دارد.

برای همین ما در انتخابات شرکت می کنیم که آمریکا و مخصوصا جرج بوش که تلویزیون گفت احمق است بفهمد و دیگر مردم را اذیت نکند. پدر من روزنامه خرید و در روزنامه نوشته بود یک نفر در بانک پول زیاد را دزدیده بود.

اگر از پول پدرم دزدیده شده باشد دیگر نمی شود که ماشین بانک را برنده شویم. من دوست دارم کسی که در انتخابات برنده شد دزدها را بگیرد و توی زندان بیندازد و ماشین ما را که اگر خدا بخواهد برنده شدیم به ما بدهد.

ماشین خیلی خوب است و می توانیم با آن به مدرسه برویم مثل پوریا و سینا و شروین و جعفر که با آن به مدرسه می آیند. ما باید در ماشین کمربند ایمنی را ببندیم که وقتی تصادف کردیم ما را نگه دارد و کشته نشویم.

من قول می دهم اگر ماشین را برنده شدیم کمربند آن را ببندیم که تصادف نشود. در نتیجه انتخابات خوب است و من و خانواده ام در آن شرکت می کنیم.

انشا درباره انتخابات

تحقیق درمورد انتخابات

انشا کودکانه درمورد انتخابات

من تا سه شنبه قبلی که خانم رضاییان گفتند انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارد انتخابات را ندیده بودم. اما به خاطر راهنمایی خانم معلم که ما را آموزش می دهد متوجه شدم و از ایشان که بچه ها را دوست دارند تشکر می کنم.

من وقتی به خانه رفتم از پدرم سؤال کردم. من پدرم را خیلی دوست دارم چون او برای من همه چیز می خرد و آدم خوبی هست. پدر من در روز پنجشنبه که تولد خواهر من بود گوشی من را که خراب بود گرفت و برای من یک گوشی P۱ خریده بود که به من داد.

دکلمه روز معلم

من از پدرم پرسیدم که انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارد. او به من گفت ولی نمی توانم در اینجا بنویسم. پدر من آدم خوبی هست و باادب می باشد و همیشه کراوات اتو کرده می پوشد.

ما در روز جمعه که به همراه دایی شهروز و زنش که تازه گرفته است به فشم رفته بودیم دایی به باجناق خودش که قبلاً با خواهر زن او عروسی کرده بود و ما در عروسی او نبودیم درباره انتخابات صحبت کرد و گفت انتخابات در زندگی نقش مهمی دارد.

سال قبلی که انتخابات شد جنس هایش که در خارج خریده بود سه ماه توی کشتی ماند و نتوانست بیاورد اما دوباره که چند ماه بعد از آن شده بود مشکل آنها درست شد و آنها که خریده بود گرانتر شد و برای همین او توانست دختر آقای جواهریان را برای خودش بگیرد و الان در زندگی خود خوشبخت می باشند.

و من فهمیدم که انتخابات در زندگی ما باعث خوشحالی می باشد. من دیروز از راننده پدر من که آدم خوبی هست و می گذارد من در جلو بنشینم و کمربند را نبندم درباره انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد سؤال کردم و او هم گفت انتخابات در زندگی ما فرقی ندارد.

در نتیجه من از این انشا نتیجه می گیرم انتخابات در زندگی ما خیلی مهم است برای اینکه آدمها ازدواج می کنند و در فشم که خیلی زیبا می باشد ویلا با استخر می خرند و ما جمعه ها به آنجا می رویم و همه با هم در انتخابات شرکت می کنیم.

 

انشا درمورد انتخابات

خاستگاه نظام‌های سیاسی، نقش مردم در سیاست و حکومت، فرایند و میزان اثرگذاری شهروندان در تصمیمات سیاسی و در نهایت نظام‌های انتخاباتی در کشورها عناصری است که مختصات «انتخابات» را مشخص می‌کند. با این حال، معنای انتخابات در همه جا یکسان است.

انتخابات یکی از اصلی ترین عناصر و مفاهیم ادبیات و گفتمان مردم سالاری است.

واژه انتخابات البته تنها منحصر و مرتبط با مردم سالاری نیست و در حکومت های پادشاهی و آریستوکراتیک یعنی حکومت جمعی بر جوامع نیز کاربردهای خاص خود را دارد و بارها انتخابات نه در قاعده هرم اجتماع که در سطوح فوقانی آن خط سیر سیاست و حکومت در کشورها را تعیین کرده است.

به طور کلی انتخابات (Election) را می توان گزینش از میان بدیل های مختلف سیاسی تعریف کرد که پیش روی انتخاب کنندگان قرار می گیرد.

تعریف دیگر اینکه انتخابات فرایند تشخیص اصلی ترین و پرطرفدارترین اراده یا مطالبه نزد افراد صاحب حق رای در جوامع است که طبق قوانین موجود برای یک تصمیم خاص و منفرد یا تعیین نمایندگان مردم جهت احراز مناصب و مصادر تصمیم گیری طی یک دوره مشخص صورت می گیرد.

در فرایند شکل گیری حکومت های دموکراتیک فعلی، نظریه «قرار اجتماعی» جایگاه مهمی در پایه ریزی گفتمان مردم سالاری دارد؛ نظریه ای که می گوید افراد یک جامعه برای اداره امور مربوط به آن به توافقی پایبند می شوند که از طریق انتخاب نماینده یا نمایندگانی، بخشی از اختیارشان برای تصمیم گیری را به منتخب یا منتخبان بسپارند.

قرار اجتماعی البته تنها خاستگاه دولت از نگاه عالمان و صاحبنظران عرصه سیاست نیست. برخی شکل گیری ساختارهای پدرسالارانه یا حتی مادرسالارانه در جوامع بدوی را ریشه شکل گیری دولت دانسته، شماری بر دستیابی به ابزارهای سلطه و ارزش اضافی در تولید انگشت نهاده و گروهی خاستگاه های فرازمینی و الهی را برای دولت ها برشمرده اند.

با توجه به تفاوت های نظری در تشخیص خاستگاه دولت ها، نحوه حضور مردم در عرصه سیاست اشکالی متفاوت می یابد. در نظام های دموکراتیک غربی احزاب کارگزاری و صحنه گردانی فرایند مردم سالاری را بر مبنای ایده قرارداد اجتماعی برعهده دارند.

انشا روز معلم | ۹ انشا ، مقاله و متن ادبی در مورد روز معلم

از سوی دیگر، در نظام های سوسیالیستی که به دولت با نگاه نهاد محافظ جامعه طبقاتی نگریسته می شود که باید رو به اضمحلال بگذارد، حزب های فراگیر در حکومت ها تک حزبی اصلی ترین بدیل دولت برای محقق ساختن هدف جامعه بی طبقه به حساب می آید.

در نظام های خاصی چون جمهوری اسلامی نیز، قانون اساسی با هدف امتزاج خاستگاه الهی دولت با ایده قرار اجتماعی به نگارش درآمده و با توجه به این ترکیب منحصر به فرد، مفهومی خاص از انتخابات شکل گرفته است.

نظام های سیاسی برآمده از اراده مردم، برای حفظ همراهی آنان و به عبارت بهتر ابقای مشروعیت، انتخابات را معیار تعیین سمت و سوی تصمیمات حاکمیت، بستر انتقال قدرت و ابزار احقاق حق تعیین حق سرنوشت شهروندان قرار داده اند.

انشا درمورد انتخابات ریاست جمهوری

مقاله درباره انتخابات

انشا با موضوع انتخابات

من خیلی انتخابات را دوست دارم.

تو نیکی می کن و در صندوق انداز که سیستم در قبالش می دهد گاز

یادم می آید وقتی کوچک بودم با پدر و مادرم به انتخابات می رفتیم و من رای آنها را با ذوق فراوان به صندوق می انداختم.

یکبار که به انتخابات رفته بودیم٬ پیرمرد بیسوادی به من گفت بابا جون بیا این کاغذو بگیر عین همین اسمو بنویس تو این برگه رای. من خیلی خوشحال شدم و رفتم برگه رأیش را گرفتم در همین حین رییس حوزه انتخابات آمد بالای سرم ایستاد که من تقلب نکنم و همه حس خیلی خوبی که داشتم را از من گرفت نامرد!

کم کم بزرگتر شدم و دیدم خودم می توانم رای بدهم. از شما چه پنهان در شناسنامه ام ۱۶ مُهر رای خورده است. به عنوان حسن ختام انشای خود می گویم انتخابات در زندگی ما مهم است و باید رأی بدهیم.

این بود انشای من. والسلام!

 

انشا درمورد نقش ما در انتخابات

خانم معلم ما از ما خواسته اند که درباره انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارند انشای خود را بنویسیم. انتخابات در زندگی ما نقش زیادی دارد. پدر من در مجلس خودش یک نماینده است و در چهار سال پیش که در شهرستان بودیم عکسهای خودش را که در آنها با آدمهای زیادی دست داده است چاپ کرد و برای همین در انتخابات برنده شد.

ما به تهران آمدیم و سوار ماشین شدیم. مادر من در انتخابات خیلی کار می کند و برای زنها در سفره و جلسات صحبت می کند که به آدمهای خوب و پدر من رأی بدهند. پدر من از وقتی به تهران آمدیم همیشه به مشکلات مردم فکر می کند و آنها را حل نموده است.

پدر من همیشه مشکلات مردم را حل می کند و مادرم نیز همیشه به او کمک می کند. الان پدر من به شهرستان رفته و مشکلات مردم آنجا را حل می کند برای اینکه در انتخابات که جدید است به او رأی دهند.

پدرم یکبار به مادرم گفت مردم خیلی ساده می باشند برای اینکه حاجی فاضل که به آنها آبگوشت زیاد داده بود می خواهد در انتخابات شرکت کند و ما باید به مردم کباب بدهیم که بهتر است. من کباب را خیلی دوست دارم و برای همین در انتخابات شرکت می کنم.

داماد ما که در سال پیش با خواهر من عروسی کرد هم مثل ما در انتخابات شرکت می کند و گفته است اگر پدر من رأی نیاورد ممکن است پدر او را که به مردم خدمت می کند استعفا دهد و مشکلات مردم حل نشود.

من دوست دارم مشکلات مردم حل شود و همه بچه ها مثل ما ماشین داشته باشند و به مدرسه بیایند و کمربند خود را سفت ببندند. پس نتیجه می گیریم انتخابات نقش مهمی در زندگی ما دارد و من و پدرم و مادرم و دامادمان در انتخابات شرکت می دهیم و با مشت محکم از همه چیز دفاع می کنیم. با تشکر از خانم معلم مهربان.

موضوع انشا شب یلدا

 

انشا درمورد انتخابات ریاست جمهوری ایران

انتخابات از منظر کاربردی هم شکل و شمایلی متفاوت دارد. سوای انتخابات ادواری در کشورهای مختلف که در بازه های زمانی مشخص، منتخبان مردم در نهادهای اداره شهری، پارلمان های قانون گذاری، ریاست جمهوری و سایر مناصب انتخابی را معین می سازد،

رفراندوم به صورت موردی و بدون تناوب زمانی خاصی در قوانین اساسی بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران تعبیه شده است چنانکه «حسن روحانی» رئیس جمهوری دیروز (۲۲ مهرماه) در نشست خبری خود بار دیگر ظرفیت های رفراندوم در قانون اساسی جهت گره گشایی در موارد خاص را یادآور شد.

«رفراندوم» در تعریف کلی مراجعه مستقیم به رای مردم است که در اشکال الزام آور و اجباری یا اختیاری و انتخابی، غالبا در تصمیم گیری های کلان نظیر تصویب قوانین اساسی به کار می رود.

با بررسی تاریخی روند مراجعه به آرای مردم یا همان انتخابات، می توان مدل هایی دیگر را نیز مثال زد از جمله «پله بی سیت» مرکب از واژه لاتین (seitum) به معنای حاکم و (plebis) مردم که روشی دموکراتیک برای آشکار شدن نظر مورد درباره موضوعات سیاسی با اهمیت عمومی است

و غالبا در حکم بیان عقیده جمعی بوده و بدون نتایج حقوقی تلقی می شود.

«بازخوانی» مدلی دیگر از انتخابات است که در برخی از ایالت های آمریکا راهی را به سوی دموکراسی مستقیم می گشاید و امکان برکناری مقامات ایالتی را که از انجام مسوولیت های خود بازمانده اند فراهم می آورد.

«ابتکار عام» مدلی است که در برخی کانتون های سوئیس (تقسیمات سیاسی اداری این کشور) برقرار است و روشی است که مردم می توانند با جمع آوری تعداد مشخصی امضا، قانونی را تدوین و وضع کنند.

بر اساس چارچوب و قواعدی که قانون برای انتخابات در نظر می گیرد، سامانه های انتخاباتی شکل گرفته و الگوهای حکومتی به وجود آمده اند. به عنوان مثال نظام پارلمانی بریتانیا زاده سامانه انتخاباتی این کشور است و در کشورهایی چون آمریکا یا فرانسه، نظام ریاستی با محوریت قوه مجریه برآیند نظام انتخاباتی خاص خود است.

آنچه به آن اشاره شد شرحی از مختصات مفهوم انتخابات است اما در همه جای دنیا و در همه نظام های سیاسی دموکرات، معنای حقیقی انتخابات یکسان به نظر می رسد.

نظام های سیاسی برآمده از اراده مردم، برای حفظ همراهی آنان و به عبارت بهتر ابقای مشروعیت، انتخابات را معیار تعیین سمت و سوی تصمیمات حاکمیت، بستر انتقال قدرت و ابزار احقاق حق تعیین حق سرنوشت شهروندان قرار داده اند.

با انتخابات خواه به صورت مستقیم خواه غیرمستقیم، علاوه بر نخبگان حاکم ،برنامه ها و اهداف کشورداری نیز معین می شود و در واقع این مردم هستند که انتخاب می کنند کشورشان در کدام مسیر قرار گیرد.

از سوی دیگر مردم با انتخاب خود مسوولیت تصمیم سیاسی شان را برعهده گرفته و معنای مشارکت سیاسی را با مشروعیت حکمرانانشان پیوند می زنند.

علاوه بر اینکه حداکثر میزان مشارکت پشتوانه مشروعیت حداکثری است، می تواند معیاری دقیق تر را برای نمایاندن خواست و مطالبه واقعی مردم پیش چشم همگان آشکار سازد.

منبع:دلگرم

۴۹ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn