کد خبر : 91442
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 15:00
12 بازدید بازدید

جزییات هک شدن سامانه های مجلس و واکنش ها به لیست حقوق منتشر شده نمایندگان

جزییات هک شدن سامانه های مجلس و واکنش ها به لیست حقوق منتشر شده نمایندگان

روز گذشته سایت و سامانه های داخلی مجلس شورای اسلامی هک و از دسترس خارج شدند. به دنبال آن تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که ادعا می شد لیستی از حقوق نجومی نمایندگان مجلس است. این اتفاق بازتاب زیادی داشته و واکنش مجلس را نیز در پی داشته است.

۴۶ / ۱۰۰

به گزارش اسکیمو،جنجال برانگیزترین بخش اطلاعات منتشر شده پس از هک سایت و سامانه های مجلس، مربوط به حقوق و مزایای نمایندگان مجلس است. بر اساس این اسناد منتشر شده برخی نمایندگان، علاوه بر حقوق پایه، دریافتی‌های دیگری تحت عناوین مختلف مانند حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، فوق‌العاده شغل، و… دارند که مجموع آنها به چند صد میلیون تومان در ماه می‌رسد. همچنین وام‌های دریافتی چند صد میلیونی با بازپرداخت‌های بلند مدت و سودهای پایین و کمک‌هزینه‌های پرداختی از دیگر اطلاعات منتشر شده و واکنش‌برانگیز در این اسناد بود.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

 

به نقل از وبسایت «برترین ها»، در واکنش به این افشاگری، برخی از نمایندگان مجلس، صحت اطلاعات منتشر شده را تایید و برخی دیگر آن را تکذیب یا کم‌اهمیت جلوه دادند. با این حال، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در نهایت اذعان کرد که اطلاعات منتشر شده دقیق نیست.

به نوشته ی وبسایت «انتخاب»، نظام‌الدین موسوی، درباره هک سایت مجلس و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان گفت طلاعات بیرون آمده «بعضا» مخدوش است.

به گزارش وبسایت «انتخاب»؛ وی در گفتگوی خبری گفت: «آنچه که تحت عنوان اطلاعات هک شده در فضای مجازی و توسط برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده‌، بعضا مخدوش است.»

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: «دسترسی‌هایی که می‌توانست بیش از این مسئله‌ساز شود مسدود شده است.» با وجود این تکذیب به نظر می‌رسد اصل موضوع از طرف مسئولان مجلس قابل تایید است.

انتشار لیست حقوق نمایندگان و واکنش مجلس

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» دیروز سه شنبه ۲۴ بهمن اعلام کرد:

گروه وابسته به گروهک منافقین مدعی شد که سایت خانه ملت و برخی سامانه‌ های داخلی مجلس شورای اسلامی را هک کرده است. این گروه تصاویری را هم تحت عنوان لیست حقوق نمایندگان مجلس منتشر کرده است.

ساعاتی بعد «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت، درباره ی تصاویر منتسب به لیست حقوق نمایندگان نوشت:

سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است.

بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند.

به‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

هک سایت مجلس

 

افشای روابط سروش هیچکس خواننده معروف معاند با سازمان منافقین

مجلس نیز تصاویر منتشر شده از لیست حقوق نمایندگان را جعلی دانست و فهرستی از میزان حقوق پرداختی به نمایندگان در سال جاری منتشر کرد.

خبرگزاری «ایسنا» در این رابطه نوشته است:

در پی هک سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت و طرح ادعاهایی درباره میزان حقوق نمایندگان مجلس، روابط عمومی مجلس تصاویری از اسناد حقوق پرداختی به نمایندگان در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

صبح امروز سایت مجلس و خبرگزاری خانه ملت در پی حمله سایبری هک شد و به دنبال آن برخی تصاویر منتسب به اسناد مجلس در فضای مجازی منتشر شد؛ تصاویری که سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس آن را کذب خواند.

یکی از این تصاویر مربوط به میزان حقوق نمایندگان مجلس است؛ روابط عمومی مجلس در اطلاعیه اولیه خود اعلام کرد که «بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز توضیح داد که «من با پیگیری که از معاونت اجرایی و اداره کل بودجه مجلس انجام دادم، فهرست پرداختی نمایندگان حدود ۲۵ میلیون تومان است و اعدادی که بیش از این در فضای مجازی منتشر می شود دروغ پردازی علیه نمایندگان و مجلس است.»

اکنون روابط عمومی مجلس تصاویری از میزان پرداختی حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ را منتشر کرده که در زیر می خوانید.

هک سایت مجلس

 

هک سایت مجلس

 

هک سایت مجلس

 

هک سایت مجلس

 

هک سایت مجلس

واکنش ها به هک سایت مجلس

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ی هک سایت مجلس در توییتر خود نوشت:

در ماجرای هک سامانه‌ها یا سایت‌های مجلس بیش از نفوذ، باید به رقابت درون جناحی و راهبرد خالص‌سازی توجه داشت.

هک سایت مجلس

 

دسترسی گروه هکری عدل علی به ۵۸ هزار ایمیل نازنین بنیادی

مهدی باقری، نماینده ی مردم زنجان و عضو کمیسیون قضایی مجلس، در خصوص انتشار حقوق و دستمزد نمایندگان گفت:

حکم کارگزینی تمام نمایندگان حدود ۲۴/۲۵ میلیون تومان است و برای همه ثابت است به جز روسای کمیسیون‌ها و کسانی که مسئولیتی دارند مقداری بیشتر است. غیر آن حقوقی نداریم. اعداد و رقم‌ها ۱۹۰ میلیون و بیشتر واقعیت ندارد.

هادی بیگی‌نژاد، نماینده ی مردم ملایر و نایب رئیس کمیسیون انرژی، نیز در رابطه با انتشار لیست حقوق نمایندگان مجلس به سایت خبری «جماران» گفت:

وقتی رقم حق مسئولیت و هزینه دفتر را با هم می‌آورند رقم زیاد نشان داده می‌شود و مردم فکر می‌کنند نمایندگان تا این اندازه حقوق می‌گیرند و بعد می‌بینند اینطور نیست.

ماجرای حقوق نمایندگان که مشخص است و اگر فیشی نیز منتشر شده باشد موارد در آن ذکر شده است که برای چه چیزی بوده، به طور مثال برای حقوق دفتر، پرسنل است.

منتشرکنندگان مشارکت را هدف قرار داده‌اند. ابتدا موج منفی را در پی خواهد داشت ولی احتمال دارد با توضیحات جبران شود.

منبع:روزیاتو

پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان و حجاج بیت‌الله الحرام

۴۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn