کد خبر : 91413
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 21:50
8 بازدید بازدید

ولنتاین از نظر اسلام و مراجع تقلید چه حکمی دارد ؟

ولنتاین از نظر اسلام و مراجع تقلید چه حکمی دارد ؟

بزرگداشت ولنتاین در میان جوامع اسلامی با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است. برخی از علمای اهل سنت از این رو که یک رسم رومی و مسیحی است بزرگداشت آن را بدعت و حرام دانسته‌اند.

۴۸ / ۱۰۰

ولنتاین از نظر اسلام

به گزارش اسکیمو، روز ولنتاین یا روز عشق هر ساله در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) جشن گرفته می‌شود. این روز برای بزرگداشت قدیس ولنتاین در تقویم مسیحیت است که به یک جشن فرهنگی، مذهبی و تجاری مهم عاشقانه در بسیاری از مناطق جهان تبدیل شده است. تاریخ کامل و دقیقی درباره‌ی ولنتاین وجود ندارد. آنچه که می‌دانیم آمیخته با افسانه است.

بر اساس منابع اینترنتی دفتر مقام معظم رهبری به این پرسش که آیا جشن گرفتن و برگزاری و ترویج چنین مراسماتی از سمت مسلمانان جایز است؟ چنین پاسخ داد: در صورتی که مستلزم مفسده و یا ترویج فرهنگ باطل غربی گردد، جایز نیست.

دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز چنین مطرح کرد: در صورتی که از این فرصت به عنوان ابراز عشق و علاقه به نامحرمی استفاده شود کار حرامی است و حتی در مورد افراد محارم نیز چون یک فرهنگ غربی است کار خوبی نمی‌باشد.

بزرگداشت ولنتاین در میان جوامع اسلامی با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است. برخی از علمای اهل سنت از این رو که یک رسم رومی و مسیحی است بزرگداشت آن را بدعت و حرام دانسته‌اند. با این وجود، علمای شیعه تاکنون به صورت مستقیم برگزاری این مراسم را حرام و مترادف با بدعت ندانسته‌اند. هرچند برخی از روحانیان از رواج ولنتاین به شدت انتقاد کرده‌اند و آن را نشانه‌ای از تلاش غرب برای تغییر هویت دینی کشورهای مسلمان دانسته‌اند، اما به نظر می‌رسد این‌گونه اظهار مخالفت‌ها جنبه فقهی ندارد

ولنتاین از نظر اسلام و مراجع تقلید چه حکمی دارد ؟

نظر مراجع شیعه درباره ولنتاین چیست؟

بهترین عطوفت و مراوده ی محبت میان زن و شوهر بعد از عقد شرعی میان آن دو است.

جوانان بایستی این را بیاموزند که محبت حقیقی، بعد از عقد نکاح میان زوجین جایز است، و قبل از نکاح، هر نوع مراوده ای از خطوات شیطان، و اوامر شیاطین محسوب میشود.

میزان فطریه و کفاره روزه ؛ از رهبر انقلاب تا آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی و ...

 

ولنتاین از نظر اسلام و مراجع تقلید چه حکمی دارد ؟

نظر مراجع عظام در مورد ولنتاین:

پرسش:

روز والنتاین یا روز عشق و یا روز عشاق در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. آیا جشن گرفتن و برگزاری و ترویج چنین مراسماتی از سمت مسلمانان جایز است؟

پاسخ:

در صورتی که مستلزم مفسده و یا ترویج فرهنگ باطل غربی گردد، جایز نیست.

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر مقام معظم رهبری.

 

پرسش: روز والنتاین یا روز عشق و یا روز عشاق در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است که به صورت سالانه برگزار می‌شود. آیا جشن گرفتن و برگزاری و ترویج چنین مراسماتی از سمت مسلمانان جایز است؟

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره همستر ، نات کوین و ... | حکم شرعی کسب درآمد از بازی‌های تلگرامی

پاسخ: در صورتی که از این فرصت به عنوان ابراز عشق و علاقه به نامحرمی استفاده شود کار حرامی است و حتی در مورد افراد محارم نیز چون یک فرهنگ غربی است کار خوبی نمی‌باشد.

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

هدیه روز والنتاین

پرسش: هدیه روز ولنتاین به همسر چه حکمی دارد؟

پاسخ: در صورتی که از این فرصت به عنوان ابراز عشق و علاقه به نامحرمی استفاده شود کار حرامی است و حتی در مورد افراد محارم نیز چون یک فرهنگ غربی است کار خوبی نمی‌باشد.

پذیرش قاعدگی در ماه مبارک رمضان

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

منبع:دلگرم

۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn