کد خبر : 91409
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 21:58
94 بازدید بازدید

۵ متن مجری ولادت امام سجاد (ع) زیبا برای مدرسه

۵ متن مجری ولادت امام سجاد (ع) زیبا برای مدرسه

متن مجری گری ولادت امام سجاد (ع) / متن مجری ولادت امام سجاد (ع) / متن مجری تولد امام سجاد (ع) / متن مجری میلاد امام سجاد (ع) / متن مجری گری ولادت امام زین العابدین (ع)

۵۳ / ۱۰۰

متن مجری گری ولادت امام سجاد (ع)

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام سجاد (ع)، در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم چند نمونه متن مجری گری ولادت امام سجاد (ع) را برای شما عزیزان آورده ایم. با اسکیمو، همراه باشید.

متن مجری ولادت امام سجاد (ع)

چهارمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن الحسین علیه السلام معروف به سجاد، نمادی از کمالات و ارزش های انسانی، زینت بندگان پاک سیرت و پیام آور کربلا بود.

آری چند سالی از حکومت عدل امیرمؤمنان علی علیه ‏السلام نگذشته بود که شهر مدینه با شکوفایی گلی دیگر از گلستان امامت نورباران شد و شور و شعف بوستان علوی را فرا گرفت.

بهار خوش و خرم و روییدن لاله‏ های سرسبز بهاری فرا رسید، آسمانیان به ترنّم درآمده و غبطه‏ خوران نظاره‏ گر زمینیان شدند. خانه کوچک و با صفای امام حسین علیه ‏السلام به نور فرزندی روشن شد که آثار بزرگی و عظمت در چهره او نمایان بود.

 

متن مجری تولد امام سجاد (ع)

اگر می توانستم همچون تو، پنهان ترین گریه هایم را اندرز جاودانه انسان کنم، دلم بلورِ باران می شد و آوازم رشک فرشتگان.. .. با صدای دعاهای تو، گمگشتگان، راه خانه حقیقت را پیدا می کنند و خفتگانِ مهجور به بیداری وصل می رسند.

صدایت را سینه سُرخان و چکاوکان تاریخ بر دل نگاشته اند تا سر از قهرمانی عشق درآورند. گل های بنفشه از صدای تو روییدن گرفته اند و شبنم های اشکبار با لحن تو تن به آفتاب سپرده و عروج کرده اند. صدایت پیران را به جوانی ایمان و جوانان را به یقین رهسپار می کند.

درد و دل با فاطمه زهرا(س) متن ادبی ویژه شهادت حضرت فاطمه

آهسته بگویی یا بلند فرقی نمی کند. قلب تو، بازتاب سخن های بی ریا و سربلند است که بی دریغ در باد می پیچد و خواب را در گوش گران غفلت می شکند. زمین اگرچه در اشغال زمستان سکوت و مرگ باشد، نفس های تو کافی است تا بهاری شود برای رستاخیز دلاوران زندگی.

مویه لازم نیست؛ حتی مرثیه ای در کار نیست. تو فقط مناجاتی بخوان به درگاه نور تا تمام سنگین دلان نعره های توبه برآورند و انبوه از بغض و انابه شوند. نیایش تو، تمام خاک را در محاصره اقرار عشق گرفته است. عبادات تو محکمه سنجش انسان است. عیار شرافت و طهارت، قانون دعاهای توست؛ کتاب هدایتی که ردّ پای سجده و سجاده و وصایای جاودانگی تو را در واژه هایش ذخیره کرده.

می خواهم از اقتدا به پیشانی سجده گزار تو به اسرار سرفرازی برسم، که اگر به شیوه جبین خاکسارت سر بر خاک تعبد بگذارم، سربلندی دلاورانه روزگار را خواهم داشت. می خواهم تمام جهان را از پشت زلال صدای تو ببینم، از شیشه های پنجره ای که نواهای نیایش تواند.

تو به من بگو دریا را، کوه را، خلقت توحیدی را. .. تو بگو آسمان ها، افلاک، کروبیان، آدمی، بگو کائنات را چگونه معنا کنم در دلم که یکراست تسلیمِ تأیید شوم؟ تو بگو یغما کردنِ اندوه زمینی را در کدام کوچه آسمان می شود آموخت؟ با صدایت می خواهم قفل های اشک را باز کنم. .. دلم را قطره قطره به بهشت برسانم.متن مجری گری ولادت امام سجاد (ع) / متن مجری و

چرا مادرمان را دوست داریم گرامیداشت روز مادر

ای اهل دعا! روح دعا باد مبارک

در دیـده تجلای خدا باد مبارک

این عید مبارک، به شما باد مبارک

لبخند امـام شهدا بـاد مبـارک

جان در بدن عالم ایجاد مبارک

آمد به جهان حضرت سجاد، مبارک

متن مجری ولادت امام سجاد (ع)

متن مجری ولادت امام سجاد (ع) برای مدرسه

چه زیبا طلوع کرد او که آبی نیایش را در دریایی بی‏کرانه جانش به بشریت هدیه داده، او که نخل قامتش به نماز و نیایش بارور می‏شود، و نجوای نیایش ‏های عاشقانه ‏اش، دایره المعارف عرفان و آگاهی است، و صحیفه سجادیه را برای همیشه تاریخ ذخیره ساخته است.

نور چشم خامس آل عبا زین العباد
شافع عصیان به روز واپسین آمد پدید
میلاد امام زین العابدین (ع) مبارک باد

 

متن مجری ولادت امام زین العابدین (ع)

پری چهره گان آسمانی در میلاد نور، زیارت گر سرای حسینی گردیدند تا نغمه خوان سروش هدایت و تهنیت گوی مولودی باشند که طلایه دار نور و سرسلسله آفتاب بود. مولودی پاک که بر پیشانی بلندش، مُهر بندگی حق نقش بسته بود.

در دامان پرمهر سالار شهیدان، نغمه حیات سر داد تا پدر برای او نامی نیکو گزیند و حسین بن علی علیه السلام که در عشق به پدر، عاشقی شیفته و شیدایی دل سوخته بود، فرزند پاکش را به یُمن شمیم دل انگیز و روح افزای امیرمؤمنان علی علیه السلام ، بدین نام نهاد تا احیاگر خاطرات خوب پدر و مهربانی های زلال او باشد.

گفتن از انسان‏ هایی که رنگ خدایی گرفته و لقب خلیفه‏اللهی را زینت ‏بخش خود کرده ‏اند، کاری بس دشوار است؛ چرا که آنانْ آسمانی‏اند و ما زمینی، آنان افلاکی‏اند و ما خاکی و دستانِ خاکیِ زمینیان به اندیشه آسمانی افلاکیان راه نیافتنی است.

و..فاطمه آمداینگونه ماه شد..شعر به مناسبت ولادت فاطمه زهرا(س)

ابرمردی که شاهد تلخ ترین حوادث روزگار بود، ولی چون کوهی استوار در برابر همه توفان های بلا و دشواری ها ایستادگی و در جبهه های گوناگون با آن ها مبارزه کرد. امام معصومی که هدایت گری های خویش را در عصر خفقان و سیاهی، در قالب دعا و مناجات با خدا به امت اسلامی ارزانی داشت و توانست در سایه سار دانش خود، بزرگان و اندیشمندانی گران قدر را در دامان خود بپروراند.

آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید

متن مجری ولادت امام سجاد (ع)

متن مجری میلاد امام سجاد (ع)

امامـی و، پیغمبــری از تـو زیبد

کــه تنهــا پیــام‌آورِ کــربلایی

کلامت بوَد وحیِ صاعد چه گویم

تــو از پــای تـا سر کلامِ خدایی

دعـا بــر دهـان و لبت بوسه آرد

همانــا همانــا تــو روح دعـایی

چه بهتر که «میثم» ثنای تو گوید

بـرای تـو خوانـد، بـرای تو گوید

میلاد سیدالساجدین (ع) مبارک باد!

در ابتدای برنامه توجه شما را به شنیدن آیات نورانی قرآن کریم جلب می کنم. در ادامه با برنامه های جذاب و متنوع در خدمت شما دوستان عزیزم خواهیم بود.

منبع:دلگرم

۵۳ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn