کد خبر : 91077
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 20:21
74 بازدید بازدید

۱۵ متن سخنرانی دهه فجر و ۲۲ بهمن

۱۵ متن سخنرانی دهه فجر و ۲۲ بهمن

متن سخنرانی دهه فجر / متن سخنرانی برای دهه فجر / متن سخنرانی ۲۲ بهمن / متن سخنرانی برای ۲۲ بهمن / متن سخنرانی ۲۲ بهمن برای دانش آموزان / متن سخنرانی به مناسبت دهه فجر

۵۳ / ۱۰۰

متن سخنرانی دهه فجر

اسکیمو: اگر یک سخنرانی در مورد ۲۲ بهمن پیش رو دارید، باید کاری کنید که این سخنرانی تاثیرگذار باشد. شما باید از جملات و کلماتی تاثیرگذار استفاده کنید تا حضار حاضر در مجلس از اهمیت این روز با خبر شوند و بدانند که این روز چقدر مهم است.

شما باید به بهترین شکل اهمیت انقلاب اسلامی را برایشان توضیح دهید.

متن سخنرانی ۲۲ بهمن

در ابتدا می خواهم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم شریف ایران و شما عزیزانی که در این جمع حاضر شده اید تبریک بگویم.

با ظهور انقلاب اسلامی، حکومت های استبدادی و ظالمی که با ظلم خود مردم را به تگنا وا می داشتند از بین رفتند و مردم تازه معنای استقلال و آزادی را درک نمودند.

در چنین روزی کشور ما از استبداد ظامان رها گشته و مردم توانستند حکومت را به دست گیرند و خودشان باشند که برای کشورشان تصمیم می گیرند.

تا قبل از این سال ها بود که مردم زیر بار شکنجه های شاهان مختلف کمر خم کرده و ستم را تحمل می کردند. این آرامشی که اکنون در جامعه ما موج می زند به مرحمت پیروزی انقلاب اسلامی بوده و این مرحمت نیز به واسطه وجود رهبر انقلاب مان امام خمینی و مردمان غیوری میباشد که با تلاش های فراوان به هدف بزرگ و والای خود دست یافتند.

یقیناً دستاوردهای آنها آنقدر بزرگ بوده که اکنون ما می توانیم در سایه حکومت اسلامی در آرامش زندگی کنیم. از شما حضار محترم متشکریم که حاضر شدید شادی امروزتان را با ما تقسیم کنید.

یقیناً هر ایرانی باید در این روز زیبا شادی باشد و شادمانی کند چرا که سالروز نجات کشورمان از دست ظالمان است و این خود بسیار ارزشمند می باشد.

 

متن سخنرانی برای دهه فجر

سحرم دولت بیدار به بالین آمد گفت: «برخیز که آن خسرو شیرین آمد
قدحی درکش و سرخوش به تماشا بخرام تا ببینی که نگارت به چه آیین آمد
مژدگانی بده ای خلوتی نافه گشای که ز صحرای خُتَن آهوی مشکین آمد»
گریه، آبی به رخ سوختگان بازآورد ناله فریادرَس عاشق مسکین آمد
مرغ دل باز هوادار کمان ابرویست ای کبوتر! نگران باش که شاهین آمد
ساقیا! می بده و غم مخور از دشمن و دوست که به کام دل ما آن بشد و این آمد
رسم بدعهدی ایام چو دید ابر بهار گریه‌اش بر سمن و سنبل و نسرین آمد
چون صبا گفته حافظ بشنید از بلبل عنبرافشان به تماشای ریاحین آمد

همدلان ، همنفسان ، عاشقان سلام، سلامی چو بوی خوش آشنایی ، سلامی از دیار احساس در لفافه ای از مهر و محبت و در طبقی از عطر گل یاس پیشکش حضور پر لطفتان و درودی چون گلواژه ی سرخ عشق به پاکی صداقت چشمانتان تقدیمتان باد.

پرهای بافته را بگشا که تندیسی به لطافت نسیم روی امام، چونان تمثیلی جاندار از این دیار می گذرد و با تبسمی پاک، عشقی بی آلایش را از دروازه ی شرق عبور می دهد تا خورشیدی را به طلوعی دوباره فراخواند.
پرهای بافته را بگشا که تیغه های نور در رگهای ظلمت می دود . دانه های مدفون را به تجربه ای نیازموده دعوت می کند. اکنون باغ در انتظار مولودی جدید است.

پرهای بافته را بگشا تا برای محشریان پلی از پیغام عبودیت سازیم و سرود پیروزی و آمدن آفتابی سرخ را همگی به یک آهنگ بخوانیم.

متن سخنرانی دهه فجر

متن سخنرانی به مناسبت دهه فجر

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏ * رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری * وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْریَ * وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانی‏ * یَفْقَهُوا قَوْلی‏».[۱]

«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ‏ وَ الصَّلَاهُ عَلَی خَاتَمِ الْمُرْسَلِینَ طَبِیبِنَا حَبِیبِنَا شَفِیعِ ذُنوبِنَا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْمَعْصُومِینَ سِیَّمَا الْحُجَّه مَوْلَانَا بَقِیَّهِ اللهِ فِی الْعَالَمِینَ أَرْوَاحُنَا فِدَاهُ وَ عَجَّلَ اللهُ فَرَجَهُ وَ رَزَقنَا اللهُ صُحْبَتَهُ وَ نُصْرَتَهُ وَ اللَّعْنُ عَلَی أَعْدَائِهِمْ إلی قِیَامِ یَومِ الدِّینِ».

«وَ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ».

ایّام الله پیروزی خون بر شمشیر، دین بر بی‌دینی، حکومت خدا بر حکومت طاغوت، تجلّی دیانت، فقاهت، تقوا و پاکی در رهبری این حکومت را تبریک عرض می‌کنم. همچنین بقای انقلاب و استقامت و ثبات قدم آحاد این مردم را در مسیر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم.

چند نکته در این محفل بیان می‌کنم و امیدوارم خدا راضی باشد و عنایت او شامل عرایض ما برای شنوده‌ها و برای گوینده بشود و ذخیره‌ی آخرت باشد.

نقش حکومت در ایمان مردم به خدا

نکته‌ی اوّل این است که ایمان، دو بُعد دارد: یک بُعد ایمان، ایمان به خدا است، قبول حاکمیت خدا است و بُعد دوم، نفی طاغوت است. قدرت‌هایی که مردم را به بی‌دینی دعوت می‌کنند و حقّ حکومت بر مردم را ندارند. شما در آیت الکرسی می‌خوانید: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقى‏»[۳] اوّل باید طاغوت را بیرون کرد (دیو چو بیرون رود فرشته درآید).

مسئله‌ی ولایت که در مکتب ما، در اسلام ناب ما شرط قبولی اعمال است، این ولایت یعنی توحید. «کَلِمَهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ قَالَهَا دَخَلَ حِصْنِی وَ مَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»[۴] آن طرف سکّه چیست؟ «وَلَایَهُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی»

حکومت علی و اولاد علی علیهم السّلام از شرایط موحّد بودن است. تنها مسئله‌ی فقهی نیست، مسئله‌ی اعتقادی است، مسئله‌ی کلامی است. خدای متعال بشر را برای بندگی آفریده است. امّا وقتی حکومت طاغوت باشد، فاحشه‌خانه دایر کند، قمارخانه‌ها را راه بیندازد، بی‌بند و باری و فساد ایجاد کند، جامعه را به فساد بکشاند دیگر بندگی باقی نمی‌ماند. این نقش حکومت‌ها است. جامعه‌ی صالح، زیر سایه‌ی حکومت صالح است.

جامعه‌ی فاسد، نتیجه‌ی بی‌بند و باری حکومت است. حکومت هر طور باشد جامعه را به سویی می‌برد که خودش در رفتار و روش آن کاره است.

لذا ما در زیارت عاشورا که اکسیر اعظم است و باید آن را قدر بدانید و تا می‌توانید از آن غفلت نکنید. زیارت عاشورا هم در رفع گرفتاری‌ها و هم در تقرّب به خدا، جزء گنجینه‌های عظیمی است که باید قدر آن را دانست و از آن استفاده کرد.

«لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمْ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ»

سراسر زیارت عاشورا، بُعد سیاسی دارد، برائت از کسانی که ائمّه علیهم السّلام را از مقام آن‌ها، از مراتب‌شان کنار زدند، مقام حکومت متعلّق به امیر المؤمنین علیه السّلام و اولاد طاهرین او علیهم السّلام بود.

سقیفه آمد و علی را منزوی کرد و این بدعت ماند و دیگر حکومت اسلامی قوام نگرفت مگر چهار سال حکومت حضرت امیر علیه السّلام بود که بعد از ۲۵ سال خانه‌نشینی، حضرت امیر علیه الصّلاه و السّلام چهار سال و اندی حکومت داشت و در این چهار سال، آشوب‌های داخلی قدرت‌طلب‌ها و بیعت‌شکن‌ها و متحجّرین بی‌عقل و فریب‌خورده‌ی معاویه،

10 متن مجری سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

یعنی خوارج و ناکثین، مارقین و قاسطین، این سه جنگی بود که امیر المؤمنین علیه السّلام مواجه شدند که یک از این سه جنگ، ۲۷ ماه طول کشیده است. حالا می‌بینید که اصلاً مجالی برای سازندگی برای حضرت امیر علیه السّلام باقی نمانده نگذاشته‌اند.

سه جنگ آن هم جنگ داخلی و نهایتاً هم ابو موسی اشعری و عمرو عاص، کار را از نظر حکومتی و سیاسی، بدون جنگ، علی علیه السّلام را خانه‌نشین کردند و کار را به معاویه واگذار کردند.

 

متن سخنرانی برای ۲۲ بهمن

سالروز به وجود آمدن یک ارزش است، ارزشی که خود مردم به وجود آوردند، ارزشی به نام انقلاب اسلامی. تا قبل از آن مردم حکم همان بردگانی را داشتند که برای زندگی راحت تر اربابان خود تلاش می کردند و هر چه در چنته داشتند باید بروز می دادند تا اربابان شان از دست آنها راضی باشند.

اما انقلاب اسلامی کاری کرد تا بساط حکومت تمام آن اربابان چیده شود و مردم هر کدام خودشان به عنوان ارباب زندگی خودشان باشند. این دستاوردی بزرگ است که بتوانی قدرت ارباب ها را بگیری و به مردم تزریق کنی و انقلاب اسلامی این کار را کرد!

این انقلاب با قدرت خود مردم و رهبری فردی شایسته صورت پذیرفت. رهبری این انقلاب را حضرت امام خمینی بر عهده داشتند و چه خوب توانستند از پس وظیفه خود بر بیایند، ایشان با رهبری شان کاری کردند این مردم غیور از راه درست و صحیح بتوانند حکومت ظلم و فساد را برکنار کنند و حکومت الهی و خداگونه را جایگزین آن نمایند.

اکنون ده ها سال است که ما در سایه انقلاب اسلامی زندگی می گذرانیم و آرامش داریم. هیچ کس نمی داند که اگر انقلاب اسلامی رخ نمی داد، اگر رهبری به نام امام خمینی دست به عمل نمیشد، ما اکنون چه وضعیتی داشتیم و چطور زندگی را به سر می بردیم. احتمالاً دوباره شاهان مستبد بر مسند حکومت کشور می نشستند و با ظلم های بی حساب خود به مردمان بسیاری ظلم و ستم روا می داشتند.

۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به تمامی مردمان رها یافته از ظلم تبریک عرض می کنم.

متن سخنرانی دهه فجر

نمونه متن سخنرانی دهه فجر

طلوع فجر ظفر از افق دوباره دمید/ سرشک شادی از چشم هر ستاره چکید
سیاهی از دل شب رفت و داد مرغ سحر/به عاشقان حقیقت سروش فتح نوید
سپاه دشمن از بیم لشکر توحید/ ز دشت حادثه از خوف جان به لانه خزید
طنین مژده ی فتح و ظفر ز قله ی نور/به شادمانی ما را به مهر و ماه رسید
پیام خوش ز لب هر کاروان/به گوش منتظران در طلوع فجر دمید

ایام الله مبارک دهه ی فجر ، پیروزی شکوهمند ملت ایران، روزی پیروزی خون بر شمشیر و روز شکست طاغوت زمان بر شما و همه ی ملت غیور ایران مبارک باد.

صدای پای بهمن که از آن سوی انتظار از دور دست حماسه و ایستادگی در برابر باد همچنان مقاوم در برابر طوفا ن می آید. بهمن همراه با گام های سبزش بلورهای زندگی را به خاک میهن ما هدیه کرده است. بیا دست در دست بهمن به گلزار شهدا برویم و با گلاب گریه غبار از مزارشان بشوییم. بیا به باغ لاله ها برویم چرا که بهمن باغبان لاله هاست و درد سینه ی لاله ها را می فهمد.

همه جا بوی صلوات می داد. بوی اذان و اقامه ، روز عجیبی بود. روز زیارتی انقلاب. روزی که پاهای پیاده با مشت ها، زیارت نامه ی انقلاب را تلاوت کردند. روزی که ثواب ها با رضایت خداوند از شمارش بیرون رفته بود. روز تراکم مستحبات ، روز شکار سوژه ها برای ملائک، روزی که خیابان ها از انسان ها مفروش بود. روز نبودن جا برای انداختن سوزن.

روز خالی بودن شهدا، روزی که آخرین امید های دشمن نقش برآب شد . همه جا بوی صلوات می داد. بوی توکل و بندگی.

 

متن سخنرانی در مورد دهه فجر

در امروز که روز انقلاب اسلامی است بیایید دست به سوی آسمان دراز کرده و از خدا دعایی کنیم، دعایی برای زنده ماندن این نهضت و انقلاب، دعایی برای پابرجا ماندن حکومت اسلامی، دعایی برای روی کار نیامدن حکومت های ظلم و فساد.

در آن زمان ها که هنوز انقلاب اسلامی و حکومتی اسلامی ای وجود نداشت، مردم خوب می دانستند که ظلم چیست، مردام ستم را به خوبی درک می کردند و زجر را به معنای واقعی تجربه می نمودند و این ها تماماً از صدقه سری نظام ها و سلطنت های شاهنشاهی بود که به جز خود به هیچ کس اهمیتی نمی دادند.

اکنون هر کدام از ما زندگی خود را داریم، هر کدام از ما می توانیم در نقش همان شاه برای زندگی خود باشیم و هر کدام از ما می توانیم همانطور زندگی کنیم که می خواهیم اما آن زمان ها اینطور نبود، آن زمان ها شاهی وجود داشت که همه مردم به مانند غلام و برده او بودند و باید تلاش می کردند تا زندگی او از همه جهت رفاه یافته و تامین شود.

اندکی که به این موضوع می اندیشم، سراسر وجودمان غرق در حس خشم می شود، خشمی که می گوید چگونه به خاطر یک انسان باید هزاران انسان زجر بکشند، اما باید بگوییم که این واقعیت داشت و حکومت های شاهنشاهی چنین ستمی به مردم می کردند. از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت، این ظلم ها فرونشست و مردم تازه به معنای حقیقی آرامش رسیدند.

این را به کسانی می گویم که مخالف نظام اسلامی هستند: هر بار که خواستید از این حکومت به بدی یاد کنید، ظلمی و ستمی را تصور کنید که در آن زمان ها مردم مجبور بودند به جان بخرند و به جز چشم چیزی نداشتند به اربابان شان بگویند. انقلاب اسلامی را به همه مردم ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

متن سخنرانی دهه فجر برای مدرسه

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است.

هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.

متن سخنرانی دهه فجر

متن سخنرانی دهه فجر کوتاه

در این روز زیبا که همه ما دور هم جمع شده ایم، اتفاقی زیبا افتاد. شاید دلیل اینکه این روز برای من و شما اینقدر زیباست هم همان اتفاق زیبا باشد، همان اتفاقی که ما آن را با نام انقلاب اسلامی یاد می کنیم. از زمانی که حکومت اسلامی با انقلاب اسلامی به روی کار آمد، دیگر کسی نبود که ظلم کند و دیگر کسی هم نبود که ظلم ببیند.

آن زمان ها کشور تازه معنای عدالت و برابری را فهمیده بود. آن زمان ها که عدالتی وجود نداشت، یا بهتر است بگوییم که فقط یک عدالت وجود داشت و آن هم شاهنشاه بود. تنها عدالت این بود که مردم خدمتگزار شاهنشاه باشند و تمام تلاش شان را بکنند تا او در رفاه و آسایش باشد.

جملات زیبا برای روز پدر با مفاهیم جالب و دوست داشتنی

این عدالت برای مردم وجود نداشت، این عدالت برای رعیت مفهومی نداشت، این عدالت فقط برای شاه بود که معنا داشت. هر وقت که بخواهیم ارزش انقلاب اسلامی را در کنیم، کافیست همین عدالت را به یاد بیاوریم تا با تمام وجود سپاسگزار مردم غیوری باشیم که این انقلاب اسلامی را به وجود آوردند.

البته در کنار سپاسگزاری از این مردم، باید سپاسگزار رهبری قدرتمند و فقیه به نام امام خمینی هم بود که اگر رهبری ایشان بر این مردم نبود، شاید آنها نمی توانستند مسیری که درست تر است را انتخاب کنند و به هدف خود که ایجاد حکومت اسلامی بود برسند.

 

متن سخنرانی درباره ۲۲ بهمن

فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.
در مجلس ما عطر میامیز که ما را هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام است

حال که امام عاشقان و مقتدای عارفان رخت به دیار ملکوت کشیده و در جوار رفیق اعلا آرمیده است در این ایام مبارک دهه ی فجر امید داریم که حقایق و معارف گفتارها، رفتارها و کردارهای آن بزرگوار، سالکان الی الله را چراغ راه و عارفان را شمع جمع و مناجاتیان را ذکر خلوت انس باشد.

اینک آن روح قدسی که اسلام را از پس قرن ها غربت تجدید کرد و دیگر بار سبب شکوه و عزت مسلمین گشت در رضوان الهی و جایگاه صدق، نزد ملیک مقتدر، مقام گرفته و آن نفس مطمئن در جوار محبوب ماوا گزیده، بر روان تابناکش صلوات و سلام نثار می کنیم و بر تربت منور او درود و تحیت می فرستیم.

 

متن سخنرانی به مناسبت ۲۲ بهمن

لحظه ای را تصور کن که یکی دیگر به جایت تصمیم می گیرد، یکی دیگر می گوید چگونه باشد و چگونه زندگی کن، یکی دیگر خوشی های زحمت های تو را می برد و تو از این زحمت هایی که در زندگی می کشی فقط خستگی و رنجش است که نصیبت می شود. آیا می توانی چنین وضعیتی را تحمل کنی؟

قطعا با آرامشی که اکنون داری و آن را تجربه می کنی خیر. اما باید بگویم که مردمانی بودند که قبل از انقلاب اسلامی این رنج و مشقت را به جان می خریدند و با این وضعیت چاره ای جز کنار آمدن نداشتند.

شاهنشاه بود که تصمیم می گرفت، شاهنشاه بود که می گفت مردم چگونه باشند و چه کاری انجام دهند، شاهنشاه بود که از زحمات مردم استفاده می برد و تنها چیزی که برای رعیت باقی می گذاشت خستگی و رنج زحماتی بود که به جان خریده بودند.

اکنون که در آرامشی شاید این مسئله را نپذیری، اکنون که خود ارباب زندگی ات هستی شاید با این مسئله کنار نیایی اما باید بگویم که چنین چیزی وجود داشت و مردمان زیادی به خاطر این مسئله در رنج و سختی بودند. اما زمانی رسید که مردم به خود آمدند، زمانی رسید که این خستگی ها و مشقت ها بر مردم فشار آورد و آن ها انقلابی شکل به نام انقلاب اسلامی دادند.

اکنون سالروز همان انقلاب است، همان انقلابی که پایانی بر تمام سختیها و مشقت هایی که مردم می کشیدند بود. این انقلاب آرامش اکنون من و تو را فراهم ساخت، من و تویی که یک لحظه نمی توانیم بپذیریم که کسی دیگر به جای خودمان برای زندگی مان تصمیم بگیرد.

اگر مردمان آن زمان نبودند، اگر غیرت آنها وجود نداشت، شاید واقعا من و تو نیز اکنون در برابر این ظلم سر تعظیم فرود می آوردیم. سالروز انقلاب اسلامی را به همه عزیزانی که در این جمع حاضر شده و سخنان مرا شنیدند و همچنین همه مردم ایران تبریک عرض می کنم.

متن سخنرانی دهه فجر

متن سخنرانی دهه فجر برای دانش آموزان

دوستای گلم! هر سال در چنین روزی، یعنی روز ۱۲ بهمن همه مردم جشن می گیرن و شادی می کنن. چون همه از اومدن امام به میهن خوشحالن.

وقتی امام زنده بود، روز ۱۲ بهمن همه مردم به جماران یعنی محل زندگی امام می رفتن و به امامشون تبریک می گفتن، ولی چند سال است که امام دیگه در بین ما نیست.

فکر می کنید مردم حالا چطور باید به امام خوبشون تبریک بگن؟ بله بچه ها! حالا هر سال مردم خوب کشورمون روز ورود امام، به کنار مرقدش میرن و باز هم به امام خمینی، رهبرشون میگن که همیشه دوستش دارن وتمام مهربونی ها رو به خاطر می سپارن. امام خوش آمدی…

 

متن سخنرانی ایام الله دهه فجر

یک تبریک جانانه برای اتفاقی بزرگ و سرنوشت ساز، اتفاقی به نام انقلاب اسلامی. این اتفاق آن قدر بزرگ است که با یک تبریک ساده نمی توان اهمیتش را به مردم یادآوری کرد. این اتفاق باعث شد جلوی خیلی از اتفاقات بد گرفته شد.

اگر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، حکومت های ظلم و فساد همچنان به کار خویش ادامه می دادند و مردمان بسیاری زیر بار این حکومت ها از بین می رفتند. برای حکومت های قبل از انقلاب اسلامی، همان حکومت هایی که با نظام شاهنشاهی اداره می شد، مردم مهم نبودند، فقط رفاه و زندگی شاه بود که اهمیت داشت و به همین واسطه آنها بدترین ظلم ها و شکنجه ها را به مردم وارد می کردند.

انقلاب اسلامی جلوی تمام این شکنجه ها را گرفت و باعث شد که مردم طعم آزادی و آرامش را بچشند. باید از تمام کسانی که مسبب این انقلاب شدند قدردان بود، باید از رهبر کبیر انقلاب امام خمینی گرفته تا مردمان غیوری که جان دادند اما تسلیم نشدند تا این انقلاب به وجود بیاید قدردان بود. سالروز انقلاب اسلامی را به تمام حضار حاضر در این جمع تبریک عرض می کنم.

 

متن سخنرانی دهه فجر برای کودکان

دوستای گل من! می دونم که همتون امروز شاد و سرحالید و می دونید که امروز چه روز بزرگیه. بله بچه ها، اگه از هر کدوم از شما بچه های خوب بپرسم امروز چه روزیه، فقط این جواب رو می دید: امروز ۱۲ بهمن روز ورود امام به میهن.

روزی که هر ایرانی دلش پر از شادی شد. حتما بچه های گلم، این رو هم می دونن که چرا همه ایرانیا اون روز، خوشحال و شاد بودن، مگه نه؟ آفرین آفرین به شما که همیشه جواباتون درسته. بله بچه ها، آخه امام با اومدنش آزادی رو به میهن آورد.

ایشون اومدند تا به همه دنیا بگن که دشمن ظالم همیشه شکست می خوره و آدم های بد، همیشه نابود می شن. حالا این شاخه گل قرمز رو که توی دستای منه تقدیم می کنم به همه شما بچه هایی که رهبرتون رو دوست دارید و امروز خیلی خیلی خوشحالید.

 

متن سخنرانی امام خمینی (ره) برای دهه فجر

‏‏برادران بسیار عزیز که از شعرا و علما و روشنفکران و نویسندگان از کشورهای‏‎ ‎‏مختلف جهان در اینجا آمده اند خوش آمدند. خوش آمدید در کشوری که زیر بار ستم‏‎ ‎‏ستمشاهی در طول تاریخ و ستم رژیم پهلوی در پنجاه سال خرد شده.

خوش آمدید در‏‎ ‎‏کشوری که برای اینکه، قیام برای اسلام کرده است و می خواهد که اسلام در این کشور‏‎ ‎‏حکومت کند، و مورد تجاوز قدرتهای بزرگ بیواسطه یا باواسطه شده اند، در این کشور‏‎ ‎‏آمدید و خوش آمدید در کشوری که به واسطۀ اینکه با ابرقدرتها و نفوذ آنها مخالف‏‎ ‎‏است

5متن مجری روز حجاب و عفاف با بیانی زیبا و دلنشین

و اعلام مخالفت کرده است مورد تجاوز دشمنهای اسلام، از عراق ـ یعنی حزب‏‎ ‎‏بعث عراق ـ شروع شده است به دستیاری امریکا و کمک تقریباً همۀ کشورهای جهان و‏‎ ‎‏مورد تجاوز همۀ اینها شده است. کشوری که می خواهد عدل الهی را در جهان و ابتدائاً‏‎ ‎‏در مرکز خود که ایران است، بپا کند و در همه جا حکومت، حکومت اسلامی باشد

و‏‎ ‎‏دست قدرتهای بزرگ از کشورهای اسلامی کنار باشد. شما می دانید که کشورهای بزرگ‏‎ ‎‏از ابتدا این نهضت اسلامی ایران تاکنون و خصوصاً در انقلاب بزرگ ایران با همۀ قدرتها‏‎ ‎‏مخالفت کردند، کارشکنی کردند و هجوم نظامی کردند و واداشتند دشمنان اسلام را که‏‎ ‎‏هجوم نظامی کند به مناطقی از کشور عزیز اسلام، به جرم اینکه اسلامی است.

و شما‏ ‏می دانید که الآن که جنگ بین جوانهای متعهد به اسلام و بین صدامین بعثی عفلقی پشت‏‎ ‎‏کردۀ به اسلام، درگیر است، علاوه بر کشورهای بزرگی که منافع خودشان را در این کشور‏‎ ‎‏و در کشورهای اسلامی دیگر و در سرتاسر جهان، در کشورهای استضعافی در خطر‏‎ ‎‏می بینند، همه به کمک این حزب اشتراکی عفلقی عراق شتافتند،

و کمک نظامی، کمک‏‎ ‎‏مالی و کمک تبلیغاتی به طور وسیع انجام می گیرد. و ما کشورمان یک کشوری است که‏‎ ‎‏باید بگوییم جز خدای تبارک و تعالی پناهی ندارد. و ملتها که با ما دوست هستند و آن‏‎ ‎‏طبقۀ مستضعفان جهان که با اسلام آشنا و با عدل و کرامت انسانی علاقه دارند،

در تحت‏‎ ‎‏فشار دولتهایی واقع شده اند که برای خاطر چند روز عیش و نوش دنیوی، اسلام را بر کنار‏‎ ‎‏و بر ضد اسلام قیام می کنند، و به ملتهای خودشان فشار می آورند از خوف اینکه مبادا‏‎ ‎‏آنها هم ادعای عدالت و ادعای فرهنگ انسانی بکنند.‏

‏‏لزوم آگاه نمودن مستضعفان جهان از گرفتاریها‏

‏‏امروز تکلیف همۀ شما آقایانی که از خارج تشریف آوردید، شعرای شما،‏‎ ‎‏نویسندگان شما، گویندگان شما، این است که شعرا در اشعارشان قضایای این انقلاب را‏‎ ‎‏منعکس کنند؛ اگر توانستند در مجامع عمومی و اگر نتوانستند حتی در مجامع خصوصی‏‎ ‎‏هم محفوظ بماند برای نسلهای آتیه ای که فرزندانشان الآن بعضیشان از کوچولوهایی که‏‎ ‎‏در ۲۲ بهمن متولد شده اند،

و آنهایی که در طول تاریخ می آیند. باید مردم را، مردم‏‎ ‎‏جهان را، مستضعفان جهان را آگاه کنید، آگاه کنیم به اینکه چه مصایبی بر اینها وارد شده‏‎ ‎‏است و در تحت چه شرایطی زندگی می کنند و آنان که به آنها حکومت می کنند تحت چه‏‎ ‎‏شرایطی هستند و وضع زندگی مالیشان چطور است.

و آنهایی که از دولتهای اسلامی‏‎ ‎‏هستند، ذخایر خودشان را به کجا خرج می کنند و در جیب کی می ریزند، در عین حالی‏‎ ‎‏که ملتهای آنها گرسنه هستند، ملتهای آنها فقیر هستند و بسیاری از آنها از گرسنگی تلف‏‎ ‎‏شدند و اینها ذخایر خودشان را، ذخایری که مال خود این ملت است و آنها غاصب‏‎ ‎‏هستند،

به جای اینکه برای ملت خودشان ولو عشری از اعشار آن را خرج می کردند و ‏اینها به رشد می رسیدند، تمامش را تسلیم می کنند به آنهایی که دشمن اسلام اند. شعرا در‏‎ ‎‏طول تاریخ باید بنویسند این امور را و به شعر، مردم را بیدار کنند. و نویسندگان اگر‏‎ ‎‏می توانند در نطقها و نوشته های خودشان، در مجامعی که می روند در شهرهای خودشان،‏‎ ‎‏در کشورهای خودشان مسائل ایران را ابلاغ کنند؛

و اگر نمی توانند در کتب و رساله های‏‎ ‎‏خودشان ثبت کنند که بعدها وقتی که مردم در نسلهای بعد می آیند، ببینند که دشمنهای‏‎ ‎‏آنها کی هست و دوستان آنها کی و تکلیف آنها با دوستانشان و دشمنانشان چیست. اگر ما‏‎ ‎‏در تبلیغ قصور کنیم، اگر ما در گفتن و نوشتن شعر و نثر و همۀ نحو نوشتن و گفتن قصور‏‎ ‎‏کنیم،

ما مدیون نسلهای آینده هستیم که ممکن بود با نوشته های شما، با نوشته های‏‎ ‎‏نویسندگان عزیز و با اشعار آنها، بیدار بشوند و مطلع بشوند بر اینکه بر این ملتها در این‏‎ ‎‏زمان چه گذشته است و ماها چه تحمل رنج ها کردیم، بلکه آنها درصدد علاج برآیند، و‏‎ ‎‏امروز نیز ما باید درصدد علاج برآییم.‏

همۀ شما و همۀ ملتهای ضعیف دردها را می شناسند، می دانند که از کجا صدمه‏‎ ‎‏می بینند و کی به آنها صدمه می زند و چه رژیمی آنها را تحت فشار قرار می دهد، و درمان‏‎ ‎‏را باید بدانند که تا جهان مبتلا به این جنایتکاران است و وابستگان به این جنایتکاران،‏‎ ‎‏روی خوش نخواهد دید.

و ما، همۀ شماها که نویسنده هستید و خصوصاً شعرا که لسان‏‎ ‎‏شعر بالاترین لسان است، باید مردم را آگاه کنیم، نسلهای فعلی را، نسلهای آینده را و بنا‏‎ ‎‏بگذاریم بر اینکه اگر نمی شود در جوامع عمومی، از جوامع خصوصی و از افرادی که با‏‎ ‎‏آنها آشنا هستیم شروع کنیم،

و شمه ای از این مسائلی که در ایران وارد شده، واقع شده‏‎ ‎‏است،از مصیبتهایی که درزمان رژیم سابق واقع شده است ـ و شاید بسیاری ازشما بدانند ـ‏‎ ‎‏با مصیبتهایی که در این زمان واقع شده است و دارد واقع می شود مردم را آگاه کنید، و از‏‎ ‎‏شیوۀ مبارزه ای که در اینجا شروع شد از اول، و به خواست خدای تبارک و تعالی تا اینجا‏‎ ‎‏که آمده است هر روز رشد کرده است،

این شیوه را به آنها گوشزد کنید. لازم نیست که‏‎ ‎‏ابتدائاً یک عده کثیر باشند، عده های کوچک و افراد کم، کم کم این قطره ها با هم جمع‏‎ ‎‏می شوند و دریا تشکیل می دهند.‏

 

متن سخنرانی کوتاه برای دهه فجر

در عجبم چرا مردمانی که در زیر بار ظلم و ستم حکومت هایشان قرار گرفته اند، از انقلاب اسلامی ایران پند نمی گیرند و آن را برای خود الگو قرار نمی دهند. زمانی هم بود که ایران زیر بار حکومت های فاسد کمر خم کرده بود، زمانی هم بود که مردم ایران برای این فساد و ظلم ها به تنگنا آمده بودند اما آنها این ظلم و فساد را تحمل نکردند

و برای از بین بردن آن آستین همت را بالا زدند. آنها به رهبری انسانی بزرگ و والا مقام به نام امام خمینی این حکومت ها را از بین بردند و حکومت اسلامی را جایگزین آن کردند. اکنون که مردمان کشورهایی را می بینم که سر تعظیم در برابر حکومت های فاسد کشورشان فرو آورده اند،

افسوس می خورم که چرا اقدامی انجام نمی دهند. یقیناً اگر انقلاب ما را الگوی خود قرار دهند، می توانند به دستاورد بزرگی به مانند حکومت اسلامی کشور ما برسند، دستاوری که باعث می شود مردم در عین عدالت زندگی بگذارنند و میان هیچ کس فرقی وجود نداشته باشد. سالروز این اتفاق بزرگ سر رسیده و من به همین خاطر سالگرد بروز این اتفاق بزرگ در کشورمان را به شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

منبع:دلگرم

۵۳ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn