کد خبر : 85998
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 9:30
50 بازدید بازدید

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینما که بود؟

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینما که بود؟

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینما که بود؟ پرداخته شده است.

۴۸ / ۱۰۰

وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی می باشد. او متولد ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ در تهران بوده و بازیگر؛ فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان اهل ایران است. وحیده محمدی فر دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود و سال ها پیش با داریوش مهرجویی کارگردان سینما ازدواج کرده و یک دختر به نام مونا مهرجویی داشت. خانم محمدی فر به همراه همسرش توسط افراد ناشناس در سن ۵۵ سالگی به قتل رسید.

وحیده محمدی فر فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان و همسر داریوش مهرجویی در ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. ایشان سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

بیوگرافی وحیده محمدی فر

فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان در ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. او همسر داریوش مهرجویی فیلم ساز ایرانی بود.

خوانندگی بهنوش بختیاری در گروه پلاریس

درگذشت و کشته شدن

خانم وحیده محمدی فر در سن ۵۵ سالگی به همراه همسرش شنبه شب ۲۲ مهر ۱۴۰۲ توسط افراد ناشناس به قتل رسید.

سوابق وحیده محمدی فر

محمدی فر یکی از طراحان لباس و نویسندگان فیلم بود که سابقه همکاری با کارگردانان مطرح ایرانی را در کارنامه خود داست. ایشان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۵ و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد و سپس وارد فیلمنامه نویسی و دستیاری کارگردان شد.

وحیده محمدی فر؛ فعالیت هنری را با نگارش اپیزود اول فیلمنامه داستان های جزیره را به شکل حرفه ای آغاز کرد و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی تجارب خوبی را کسب کرد. او سابقه همکاری در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

خانم وحیده محمدی فر در حدود دو دهه به‌ عنوان فیلمنامه‌نویس با داریوش مهرجویی همکاری داشت. او پیش از ازدواج نیز با مهرجویی کار کرده بود و پس از ازدواج و زندگی مشترک نیز این همکاری ادامه داشت.

همسر داریوش مهرجویی علاوه بر فیلمنامه نویسی؛ مدتی به‌ عنوان مسئول روابط‌ عمومی و تبلیغات «کتاب اول» نیز فعالیت می‌کرد.

بیوگرافی شیوا خنیاگر بازیگر روسی ایرانی/ زندگی شخصی و طلاق

ازدواج و همسر

داریوش مهرجویی و خانم محمدی فر در دهه هشتاد با هم ازدواج کردند. ثمره این ازدواج یک دختر به نام مونا می باشد. آشنایی این زوج در همان زمان و یک پرژوه کاری اتفاق افتاد.

فیلم دختر دایی گمشده اولین فیلمنامه مشترکش و مهرجویی بود و پس از آن «بمانی»، «مهمان مامان»، «تهران: روزهای آشنایی»، «آسمان محبوب»، «سنتوری»، «نارنجی‌پوش»، «چه خوبه که برگشتی»، «اشباح» و در نهایت «لامینور» را با هم نوشتند و کارگردانی کردند.

مرحومه محمدی‌فر به جز نویسندگی در فیلم‌های سینمایی «اشباح» و «چه خوبه که برگشتی» به عنوان طراح لباس فعالیت داشته است. او همچنین طراح صحنه در فیلم «چه خوبه که برگشتی» و فیلم «اشباح» بود. ایشان همچنین در فیلم «مهمان مامان» به‌عنوان دستیار کارگردان در کنار مهرجویی حضور داشته است.

نیلوفر هوشمند کیست؟

از افتخارات وحیده محمدی‌فر می توان به نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه‌نویسی برای فیلم «نارنجی‌پوش» و «مهمان مامان» اشاره کرد.

جدیدترین نویسندگی و فیملنامه نویسی وحیده محمدی فر، در فیلم سینمایی لامینور بود. «لامینور» فیلمی به نویسندگی داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و کارگردانی داریوش مهرجویی و محصول سال ۱۳۹۸ است.

به گزارش اسکیمو، در ساعات ابتدایی روز ۲۳ مهر ۱۴۰۲، خبر قتل محمدی فر و همسرش داریوش مهرجویی منتشر شد.

منبع:صفحه اقتصاد

۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn