کد خبر : 85990
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 8:34
70 بازدید بازدید

بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش به همراه ماجرای قتل او

بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش به همراه ماجرای قتل او

داریوش مهرجویی فیلم‌ساز و نویسندهٔ ایرانی بود. او یکی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود. مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. در ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزهٔ شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد.

۸۷ / ۱۰۰

داریوش مهرجویی و همسرش بامد ۲۳ مهر در سال ۱۴۰۲ در یکی از روستاهای کرج به قتل رسیدند. جزئیات بیشتر هنوز منتشر نشده است. در زیر بیوگرافی داریوش مهرجویی به همراه عکس هایی از زندگی شخصی او را مشاهده می کنید.

 

داریوش مهرجویی کیست؟

داریوش مهرجویی در هفدهم به دنیا آمد آذر او در سال ۱۳۱۸ در تهران کارگردان و نویسنده بود و در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه UCLI لس آنجلس فارغ التحصیل شد. مهمترین آرزوی او در زندگی این بود که روزی از خواب بیدار شود و بشنود که دیگر فیلم های توقیفی وجود ندارد.

پیام دختر سردار سلیمانی به ترامپ

فیلم های داریوش مهرجویی

در سال ۱۳۴۶ اولین فیلم خود را به نام الماس ۳۳ ساخت که فیلمی بسیار پرهزینه بود. این فیلم در ۵ بهمن در سال ۱۳۴۶ در تهران اکران شد و فروش متوسطی داشت و به دلیل هزینه بالای تولید، شکست تجاری تلقی شد و نظر منتقدان را به خود جلب نکرد. قبل از انقلاب ۵۷ ۵ فیلم ساخت و سپس با شروع انقلاب به فرانسه مهاجرت کرد و یک سال بعد از انقلاب بازگشت و در سال ۵۹ فیلم مدرسه ای که رفتیم را برای کانون پرورش فکری کشور ساخت. کودکان و نوجوانان.

همسر اول داریوش مهرجویی

مهرجویی ابتدا با فریار جواهریان یکی از مشهورترین معماران مهندسی ایران ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های مریم و صفا بود. سپس با وحیده محمدی فر ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک دختر به نام مونا است.

زندگی نامه امین حیایی یکی از محبوب ترین و بهترین بازیگران مرد سینمای کشور

بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش به همراه ماجرای قتل او + عکس زندگی شخصی.

آرزوی داریوش مهرجویی

اگر به عرصه هنری خود برگردم، آنچه می خواهم; این آزادی است آرزوی من این است که وقتی کاری انجام می دهم مجبور نباشم خودم را سانسور کنم و به قضاوت دیگران فکر کنم بلکه بخواهم آرام بنشینم و آنچه در درونم هست بریزم.

فیلم سنتوی داریوش مهرجویی

غم انگیزترین اتفاق زندگی من توقیف فیلم «قرن» بود تا اینکه به بیجنبیم، سی. دی قاچاق فیلم به وجود آمد و امکانات تجاری فیلم از بین رفت. قنطورس در جشنواره فجر همان سال از سوی مردم به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

بیشتر بخوانید: داریوش مهرجویی و همسرش به قتل رسیدند! / جزییات حادثه + عکس

بیوگرافی کاوه مظاهری کارگردان و همسرش حواشی و جنجال ها و سوابق

اما درست در آستانه عید، بعد از کلی سرمایه گذاری، فیلم بدون دلیل توقیف شد. حتی از وزارت اطلاعات هم با من تماس گرفتند و گفتند که ما مشکلی با این فیلم نداریم و هیچ وقت معلوم نشد چرا جلوی آن گرفته شده است.

بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش به همراه ماجرای قتل او + عکس زندگی شخصی.

بیوگرافی داریوش مهرجویی و همسرش به همراه ماجرای قتل او + عکس زندگی شخصی.

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۸۷ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn