کد خبر : 84620
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 7:26
9 بازدید بازدید

طرز تهیه نان انجیری یک شیرینی خوشمزه و محبوب

طرز تهیه نان انجیری یک شیرینی خوشمزه و محبوب

اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه نان انجیری آشنا شوید. این نان مزه و طعم فوق العاده ای دارد.

۴۸ / ۱۰۰

نان‌ انجیری یک نان با طعم و مزه ای عالی بوده که در این بخش می توانید با طرز تهیه نان انجیری آشنا شوید. رسپی این نان ساده است و می توانید برای عصرانه و وعده های غذایی دیگر نیز می توانید آن را سرو کنید.

این نان یا شیرینی خانگی فوق العاده خوشمزه و طعم عالی دارد.   این نان ها طعم و مزه ای عالی دارند.

 

مواد اولیه:

  • آرد: ۳ قاشق چای خوری
  • آب یا شیر: ۱ لیوان
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • نمک: ۱ قاشق چای خوری
  • روغن: ۶ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان انجیری :

یکی از انواع نان های خانگی خوشمزه که در این بخش با رسپی آن آشنا می شوید، نان انجیری با طعم عالی است. برای این نان جادویی می توانید ابتدا خمیر مایه فوری، شیر ولرم، ۱ قاشق چای خوری شکر ترکیب کرده و درون ظرفی بریزید.

دستور تهیه نان انجیری

مواد را به مدت ۱۵ دقیقه کنار گذاشته تا کف کند. باقی مانده شکر، نمک، روغن را ترکیب کرده و یکدست کنید. مواد را با استفاده از یک چنگال ترکیب کرده و خوب یکدست کنید. خمیر مایه را در این قسمت اضافه کرده و با چنگال هم بزنید. بعد از اینکه مواد شما به خوبی با یکدیگر ترکیب شدند، می توانید روی یک سطح را اردپاشی کرده و خمیر را روی سطح بگذارید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز داده و به قدری ورز داده خمیر را به صورت لطیف دراوید.

درون کاسه را چرب کرده و خمیر رل درون آن گذاشته و زمان دهید تا بعد از یک ساعت استراحت کرون خمیر شما دو برابر می شود. خمیر را درون یخچال قرار داده و در این مدت نیز مواد میانی خمیر را تهیه کنید. این خمیر یک نان ترد و سبک به شما می دهد. شما می توانید این خمیر را به شکل های مختلفی استفاده کنید و درون روغن سرخ کرده یا درون فر بگذارید.

 

نان حلقه ای بادام و آلبالو مناسب سفره افطار

اسکیمو: درون نان را می توانید با مقداری مربا انجیر نیز پر کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری نارگیل نیز استفاده کنید. این‌ نان را همچنین می توانید با استفاده از مقداری شکلات هم پر کنید. مقداری از مربا را درون خمیر ریخته و بعد رول نمایید.

طرز تهیه نان انجیری

خمیر را باید به شکل های دلخواه رول کرده و با استفاده از چنگال سطح آن را شیار ایجاد کرده در صورت دلخواه می توانید از مقداری کنجد نیز استفاده کنید که هم خاصیت دارد و هم طعم خوبی به غذا می دهد.

طرز تهیه نان پنیری

روی خمیر را با استفاده از رومال تخم مرغ خمیر را زده و خوب بمالید تا در زمان پخت طلایی شود. خمیر را درون فر گذاشته و زمان دهید تا نان برشته و طلایی شود. این نان را برای وعده های مختلف نوش جان کنید. این نان برای وعده های غذایی به ویژه عصرانه گزینه مناسبی بوده و یک نان سالم و بدون افزودنی می باشد.

همانطور که اشاره شد، شما می توانید از مغزیجات متنوعی در این نان ها استفاده نمایید. هر یک از این نان ها طعم و مزه ای متنوع و سبیار عالی دارند.

طرز تهیه نان کماج خرمایی یک میان وعده سالم برای کودکان

منبع : آرگا

۴۸ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn