کد خبر : 84038
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 12:34
8 بازدید بازدید

سقط عمدی جنین چالش جوانی جمعیت است

سقط عمدی جنین چالش جوانی جمعیت است

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین، سقط عمدی جنین را چالش جوانی جمعیت بیان کرد و گفت: نبود آگاهی مناسب در میان زوجین نسبت به قوانین و مقررات از جمله دلایل این اقدام در جامعه است.

۵۲ / ۱۰۰

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین:

دکتر سجاد رحیمی روز یکشنبه   افزود: مجموعه وزارت بهداشت و به تبع آن دانشکده علوم پزشکی خمین مکلف است با هرگونه سقط عمدی جنین در تمام بخش‌های خصوصی، دولتی و شخصی و حتی مجموعه بهداشت و درمان برخورد قانونی کند.

وی با بیان اینکه، پیشبرد برنامه جوانی جمعیت نیازمند همکاری همه ادارات و ارگان‌ها است، عنوان کرد: تلاش برای ترویج ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی، فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری، تلاش برای کاهش سقط جنین و اجرای طرح «نفس» از جمله گام‌های عملیاتی در این زمینه است.

شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: ایجاد زمینه‌های ازدواج از اولویت‌های برنامه‌ریزی در این دانشکده است و برگزاری ۱۵ نشست ستاد جوانی جمعیت، پیگیری و اجرای ۱۶۰ مصوبه حاصل از خروجی کمیته‌ها و آموزش و ارایه مشاوره چهره به چهره به زنان از برنامه‌های انجام شده در این دانشکده است.

رحیمی بیان کرد: ارتقای کیفیت مراقبت‌های بارداری، ارایه خدمات زایمان طبیعی رایگان به همه مادران باردار بیمه شده، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره، تبلیغ و ترویج فرزندآوری در مناسبت‌های مختلف و طراحی، چاپ و توزیع رسانه‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های انجام شده این دانشکده است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی دانشکده علوم پزشکی خمین برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: تشکیل کمیته‌های تخصصی ماهیانه، برگزاری مستمر کمیته رصد و پایش, نظارت بر اجرای قانون در دانشکده، اعطای وام برای مادران باردار شاغل در دانشکده، ارایه راهکارهای پیشگیری از سقط جنین و تشکیل جشنواره‌های شهرستانی از جمله موارد برنامه‌ریزی شده است.

آماده باش نیروهای اورژانس برای مقابله با سیل احتمالی در کشور

به گزارشاسکیمو، رییس دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: این دانشکده در بحث برنامه‌های جوانی جمعیت در بین ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت در رده دانشگاه‌های با رتبه دوم قرار دارد و در استان مرکزی نیز موفق به کسب رتبه اول دستگاه‌های دولتی شد.

منبع:ایرنا

۵۲ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn