کد خبر : 83621
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 0:18
16 بازدید بازدید

ماجرای آزار جنسی ۹ پسر توسط مربی فوتبال

ماجرای آزار جنسی ۹ پسر توسط مربی فوتبال

آزار جنسی ۹ پسر توسط مربی فوتبال خبر ساز شد. آنها را مجبور می کرد با هم رابطه سیاه برقرار کنند سپس با ثبت فیلم وادار به سکوتشان می ساخت.

۴۹ / ۱۰۰

 خبار تازه منتشر شده از آزار جنسی ۹ پسر فوتبالیست توسط مربی فوتبالشان حکایت دارد.

ماجرا از این قرار است که اواخر سال ۱۴۰۰ مرد جوانی همراه پسر ۱۲ ساله اش به پلیس مراجعه نمود و از مربی فوتبال فرزندش شکایت کرد. وی در توضیحاتش چنین بیان کرده است: پسرم علاقه زیادی به فوتبال داشت و با اصرار او را در یک باشگاه ورزشی در شرق تهران ثبت‌ نام کردم تا تحت نظر مربی و به شکل حرفه‌ای آموزش ببیند. از آنجایی که خیلی به موضوع امنیت پسرم حساس بودم برای اطمینان خاطر به تحقیق درباره باشگاه و مربی پرداختم.

وی افزود: مربی مورد نظر مردی ۴۰ ساله بود که به‌ ظاهر فردی موجه می‌آمد و کارت مربیگری فوتبال نیز داشت، من پس از صحبت با او پسرم را در کلاس فوتبال ثبت‌ نام کردم. اما چند هفته بعد متوجه تغییر رفتارهای عجیب پسرم شدم.

اوایل رفتارهای قربانی را به سن بلوغ ربط دادند اما ماجرا پیچیده تر شد

این فرد در ادامه گفت: پسرم به شدت منزوی و گوشه‌ گیر شده بود و با کسی حرف نمی‌زد. وقتی هم از او سوالی می‌پرسیدیم با پرخاشگری جواب می‌ داد. ابتدا فکر کردیم تغییر رفتارهایش به خاطر شرایط سنی‌ اش است، اما بعد از مدتی وقتی با شگردهای مختلف توانستیم علت تغییر احوالش را متوجه شویم از شنیدن آنچه برای پسرم اتفاق افتاده بود شوکه شدیم.

پسرم سعی می کرد این ماجرا را پنهان کند اما حالا شکایت داریم

این مرد گفت: البته پسرم خیلی مقاومت کرد تا اتفاقی را که برایش افتاده بود از من و مادرش پنهان کند اما بالاخره ماجرای تلخ تجاوزی را که برایش اتفاق افتاده بود، تعریف کرد و گفت، مربی فوتبال او را مورد آزار و اذیت قرار داده است، حالا هم از شما می‌ خواهیم او را دستگیر کنید.

مقایسه مبلغ جریمه رانندگی در ایران با 4 کشور غربی

دو پسر دیگر با تجربه مشابه و احظار مجرم به دادسرا

وقتی این شکایت ثبت شد پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد. اما در ادامه ی این روند ۲ پسر نوجوان دیگر نیز به همراه والدینشان شکایتی مشابه را ثبت نمودند برای طی شدن روند قانونی ماجرا این مربی فوتبال به دادسرا احضار شد. اما در ادامه وقتی متوجه شد که دستش برای قانون و والدین این بچه ها رو شده است متواری گردید. لذا دستور بازداشت وی صادر شد و کارآگاهان ردیابی وی را آغاز نمودند. در نهایت آنها موفق شدند پس از چند ماه در شهر ساری مخفیگاه وی را یافته و دستگیرش کنند.

شکایت ها به ۹ نفر رسید

طی فرآیند شکل گرفته از اولین ثبت شکایت تا زمان دستگیری شکایت های مشابه دیگری نیز از این مربی فوتبال متجاوز ثبت شد تا جایی که تعداد قربانیان به ۹ نفر رسید. این پسران به پزشکی قانونی ارجاع داده شدند و آزار و اذیت جسمی آنها نیز تایید گردید.

او بچه ها را مجبور میکرد با هم رابطه برقرار کنند و از آنها فیلم می گرفته

بر اساس شواهد به دست آمده مشخص شد که این مرد، ۹ پسر ۱۲ تا ۱۳ ساله را گزینش کرده و به بهانه ی آموزش و انگیزه های کثیف به خانه اش کشانده است. وی با فراهم سازی فضا توانسته برای اقدام شیطانی اش زمینه سازی کند و این نوجوانان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دهد. همچنین روشن شد این مرد بعضی از قربانی‌ ها را مجبور به برقراری رابطه سیاه با یکدیگر کرده و از آنها فیلم می گرفت تا مجبور به سکوت شوند.

نخستین جلسه کیفری مربی متجاوز

وقتی فیلم ها به دست مراجع قضایی رسید این مرد به شعبه دهم دادگاه کیفری فرستاده شد. در جلسه ی حضوری چند نفر از پسر ها همراه والدینشان حاضر شده و به شرح شکایت پرداختند. در این جلسه مرد متجاوز سعی داشته که خود را بی گناه جلوه دهد ولی در مواجهه ی حضوری با قربانیان و بازبینی فیلم ها جرم خود را گردن گرفته است.

 بازتاب گسترده رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های جهانی

با تکمیل تحقیقات قرار است رسیدگی به پرونده متهم به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شود. این در حالی است که شاکیان اشد مجازات را برای وی درخواست کرده اند.

این تنها پرونده تجاوز به پسران نیست

به گزارشاسکیمو، سالها پیش پرونده ی مشابه دیگری از آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان پسر در یک دبیرستان خبر داده بود. قصه از این قرار بوده که یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول واقع در یک مجتمع آموزشی غیر انتفاعی در منطقه ۲ به آزار و اذیت جنسی گروهی از دانش آموزان پرداخته بود. بعد از با خبر شدن والدین این بچه ها، کار به شکایت به مراجع قانونی رسید.

در توضیح جزئیات بهتر است به اظهارات یکی از اولیا اشاره کنیم. وی در این باره می گوید: پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی بر سرش آمده است.

اغفال نوجوانان با پخش فیلم مستهجن

یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستهجن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می کرده است.

تصاویری که پدر و مادر دانش آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده اند نشان می دهد فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می کند او با پخش تصاویر فیلمهای مستهجن، بچه ها را تحریک به اعمال غیر اخلاقی کرده است.

تصویری زیبا و متفاوت از کبوتر حرم امام رضا (ع)

 

چاره ی کار چیست؟!

خواندن روایت هایی در این خصوص پای چندین نکته را به میان می کشد. در نگاه نخستین اینطور که پیداست نیاز است که والدین با انجام تحقیقات لازم و نظارت کافی در خصوص مراکز آموزشی و دایره ی روابط فرزندانشان تا حد ممکن از چنین رخداد هایی پیشگیری نمایند. در هر دو این پرونده ها قربانیان پسر بودند حال آنکه معمولا حساسیت در خصوص دختران همیشه بیش از پسران است.

چنین رخداد هایی اگرچه که تلخ هستند اما می توانند درس بزرگی را به جامعه بدهند و آن این است که فاجعه دختر و پسر نمی شناسد. مظاف بر تمام این موارد آگاه سازی فرزندان، بیش از اعمال محدودیت کارساز است. بی شک دانستن چگونگی رفتار در مواجهه با افراد سود جو و نیز ایجاد فضایی امن برای به اشتراک گذاشتن اتفاقات خوب و بد توسط والدین، میتواند حلقه ی دفاع را برای مجرمان تنگ تر کند. چرا که بیشتر گستاخی آنها ناشی از سکوت قربانیانشان است.

در پایان باید گفت که فشار رسانه ای نیز می تواند از تکرار مجدد چنین ماجراهایی بکاهد. باشد که سرنوشت هر دو این متهمان و موارد مشابه، باعث درس عبرت دیگر همکاران شیطان صفتشان شده و پس از این در راستای آگاه سازی فرزندان و جامعه؛ نسل متجاوزان را انقراض یافته بیابیم.

منبع:شایانیوز

۴۹ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn