کد خبر : 82623
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 21:03
7 بازدید بازدید

گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی صنایع‌دستی در سال

گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی صنایع‌دستی در سال

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی در سال ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و ۲۴۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی در کشور انجام می‌شود.

۷۰ / ۱۰۰

به گزارش اسکیمو،  به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، نشست معاون صنایع‌دستی با مدیران تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی با هدف بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز شنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی در این نشست گفت: صنایع‌دستی ما در سال ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. ۲۴۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی در کشور انجام می‌شود که این بسیار مهم است.

عسکرپور تصریح کرد: این ظرفیت‌ها نشان‌دهنده این است که این صنعت نیازمند حمایت است و نیازمند این هستیم که بانک‌ها و بیمه‌ها از ما حمایت کنند.

در آستانه روز آتش‌نشان دیوارنگاره میدان انقلاب تغییر کرد

۱۲۷۰ تعاونی به نام صنایع‌دستی ثبت شده است

وی یادآور شد: ۱۲۷۰ تعاونی به نام صنایع‌دستی ثبت شده اما ۷۰ تشکل بالای ۱۰۰ نفر داریم.

در ادامه موسی رضایی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل یکی از شرکت‌های بیمه گفت: موضوع جدیدی را با عنوان «بیمه زندگی شوکا» برای علاقه‌مندان به این حوزه و فعالان صنایع‌دستی در نظر گرفتیم که کوتاه‌مدت است و ۵ ساله است. نام این بیمه «شوکا» است که کوچک‌ترین آهوی مینیاتوری جنگل‌های هیرکانی است.

رضایی تصریح کرد: این شرکت بیمه برای حمایت از حوزه صنایع‌دستی به دنبال انتفاع و بهره‌برداری خود نیست بلکه بیشتر به دنبال حمایت از حوزه فرهنگ کشور است. تمام فرآیند خرید بیمه و کارهای بانکی این محصول جدید به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به بانک و ارائه هر نوع تضمینی است و در مدت ۵ دقیقه بیمه‌نامه شوکا برای فعالان حوزه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

وی گفت: خریدار بیمه طی ۶۰ ماه اقساط خود را پرداخت می‌کند و بعد از ۵ سال می‌تواند تمام حق بیمه خود را با سودی که به آن تعلق گرفته دریافت کند و یا اینکه مادام‌العمر از مستمری استفاده کنند.

پلمپ ۶ کافه رستوران در بابلسر به‌ دلیل رعایت نکردن حجاب

وی خاطرنشان کرد: ما یک نگاه متفاوت به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و قصد داریم از حوزه صنایع‌دستی حمایت کنیم و این را یک تجربه و حرکت جدید برای صنعت بیمه می‌دانیم.

در این نشست معاونان صنایع‌دستی استان‌ها نیز به صورت برخط حضور داشتند.

همچنین در این نشست نمایندگان و مدیرانی از بیمه به معرفی خدمات بیمه‌ای خود به هنرمندان صنایع‌دستی و تشکل‌های مردم‌نهاد این حوزه پرداختند و بسته‌های بیمه‌ای در نظر گرفته شده برای صنعتگران را تشریح کردند.

شرایط و نحوه دریافت «کارت اعتباری توانا» ویژه فرهنگیان

تعدادی از نمایندگان تشکل‌های صنایع‌دستی نیز در این نشست در سخنانی به ارائه نظر و پیشنهادهای خود پرداختند و مسائل مرتبط با حوزه صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:مهر

۷۰ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn