کد خبر : 73336
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 14:40
17 بازدید بازدید

ساز و کار برگزاری آزمون سراسری سال آینده تغییر می کند

ساز و کار برگزاری آزمون سراسری سال آینده تغییر می کند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از سال آینده روش کار و برخی ساز و کارهای آزمون سراسری تغییر خواهد کرد و برای هر فرد نیز پوشه‌ای (پروفایل) در نظر گرفته شده و همه سوابق آزمون‌ها برای همیشه در این پوشه الکترونیکی نگهداری شده و در دسترس داوطلبان است و از اخذ مجدد اطلاعات جلوگیری می‌شود.

۸۲ / ۱۰۰

عبدالرسول پورعباس معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاریخچه برگزاری آزمون سراسری گفت: در دوره‌ای همه فرایندهای برگزاری آزمون سراسری در کشور از مرحله ثبت نام، دریافت کارت، انتخاب رشته و … به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شد اما با تغییرات صورت گرفته هم اکنون به جز مرحله برگزاری آزمون همه فرایند الکترونیکی شده است.

تقلب‌ در آزمون سراسری

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح فرایند تولید دفترچه‌های آزمون، گفت: دفترچه سؤالات تحت شرایط پیچیده و خاص و قرنطینه کامل تهیه می‌شود و ارتباط قرنطینه با خارج به کلی بسته و قطع است و سؤالات با مکانیزم پیچیده‌ای حمل شده و در زمان مقرر در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد.

ورود تپسی به حوزه «سرویس مدرسه»

وی با اشاره به مشکلات برگزاری آزمون به صورت کاغذی در سال‌های اخیر، گفت: تقلب‌ها از نگاه به چپ و راست به شبکه‌های سازماندهی شده و ابزارهای جاسوسی تغییر کرده است و این شبکه‌ها با القای دروغین به دست آوردن سؤالات در پی کلاهبرداری و کسب درآمدهای کلان نامشروع هستند ولیکن با تمهیدات پیش بینی شده و با یک حرکت و عزم ملی این اقدامات به هیچ عنوان مؤثر نبود و نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز در سلامت کامل و بدون هرگونه شبهه‌ای برگزار شد و بررسی‌های فنی نیز این موضوع را به اثبات رساند.

«بارورسازی ابرها» چیست؟ آیا این روش مقصر وقوع سیل در دبی بوده است؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از سال آینده روش کار و برخی ساز و کارها تغییر خواهد کرد و برای هر فرد نیز پوشه‌ای (پروفایل) در نظر گرفته شده و همه سوابق آزمون‌ها برای همیشه در این پوشه الکترونیکی نگهداری شده و در دسترس داوطلبان است و از اخذ مجدد اطلاعات جلوگیری می‌شود.

به گزارش اسکیمو، پورعباس با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌های هوشمند بدون کاغذ، گفت: با برگزاری هوشمند آزمون عوامل اجرایی نیز هوشمند شده و هزینه نیز منطقی خواهد شد. هم‌اکنون در مرحله آزمایش و گذار هستیم و امیدواریم با تقویت زیرساخت‌ها امکان برگزاری آزمون‌های هوشمند بدون کاغذ فراهم شود.

پرونده طبابت حسین روازاده بالاخره بسته شد

منبع:برنا

۸۲ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn