خانه / دانستني ها / ۱۱ حقیقت خواندنی درباره نکات پنهان در لوگوی برندهای مشهور دنیا
۱۱ حقیقت خواندنی درباره نکات پنهان در لوگوی برندهای مشهور دنیا

۱۱ حقیقت خواندنی درباره نکات پنهان در لوگوی برندهای مشهور دنیا

۸۱ / ۱۰۰
 

به گزارش اسکیمو، به همین دلیل طراحان زمان و تلاش زیادی را صرف خلق لوگویی می کنند که به راحتی به خاطر سپرده شود. لوگوها اما پیام ها و نمادهای نهفته ای هم دارند که طراحان به عمد برای جذابیت بخشی هر چه بیشتر به یک برند در آن ها می گنجانند.

 لوگوی پپسی

aa2af45f0dab851271a2f1de4b

لوگوی پپسی یک دایره است که نیمی از آن به رنگ قرمز و نیم دیگرش به رنگ آبی است و آن ها را یک فرم انحنادار سفید رنگ از هم جدا ساخته است. ترکیب این رنگ ها فرمی شبیه به لبخند ایجاد کرده است که به عنوان نماد شادی و دوستی شناخته می شود.

هدف پپسی از گنجاندن یک صورت خندان در لوگوی خود ایجاد تصویری از کمتر رسمی و بیشتر دست یافتی از خود و همچنین ایجاد حس دوستی و اعتماد در مشتریان است. شکل طراحی این لوگو نشان می دهد هدف پپسی بخشیدن احساس شادی و رضایت از طریق محصولاتش به مشتریان خود است.

 لوگو ی دیزنی

201233537498caba9458981d81

لوگوی دیزنی را در ابتدای اغلب آثار تولید شده توسط این شرکت می بینیم. این لوگو قصر درون انیمیشن های «زیبای خفته» و «سیندرلا» را به تصویر می کشد که بر اساس قصری واقعی «نویشوانشتین» در آلمان، متعلق به لودویگ دوم، پادشاه بایرن طراحی شده است.

نکته ای که بسیاری از مردم درباره ی لوگوی دیزنی نمی دانند این آن است که آن چیز درخشانی که بر بالای قصر پرواز می کند، یک ستاره ی دنباله دار نیست، بلکه تینکربل، پری انیمیشن «پیتر پن» است.

معمای عجیب مصر باستان | از اتاق‌های مخفی هرم بزرگ تا جمجمه غیرعادی فرعون

تسلا

f7649d5e02a1ddffae5d0483da

شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۴ توسط دو مهندس به نام های مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس شد. این شرکت نام خود را از مخترع بزرگ صربستانی، نیکولا تسلا گرفته است.

گمانه زنی های مختلفی در شبکه های اجتماعی درباره ی منشأ لوگوی شرکت تسلا صورت گرفته است. برخی کاربران معتقدند دستگاه تناسلی زنان منبع الهام این لوگو بوده و برخی هم آن را شبیه به بینی گربه می دانند.

با این حال، لوگوی تسلا در واقع یک بخش از یک موتور الکتریکی را به تصویر می کشد که در سال ۱۸۸۳ توسط نیکولا تسلا اختراع شد.

ناسا

3f332c507fb785ee5d9657802a

لوگوی مشهور ناسا در سال ۱۹۵۹ توسط یکی از کارکنان این آژانس فضایی به نام جیمز مودرلی طراحی شد. این طرح شامل عناصر مختلفی مرتبط با فضا و فضانوردی می شود.

دایره ی آبی رنگ نماد زمین و ستاره ها نماد فضا است. خط قرمز رنگ پرواز را تداعی می کند و سفینه ای که به دور نام آژانس در حال گردش است، نماد سفر به فضا است.

 لوگوی ورساچه

c251855e5a9e2aa60551300839

برند لباس سرشناس ورساچه توسط جیانی ورساچه تأسیس شد که لوگوی معروف آن را در سال ۱۹۸۷ طراحی کرد. منبع الهام طراحی این لوگو مجسمه ی مدوسا روندانینی است تغییر مدوسا از موجودی نفرت انگیز به زنی خیره کننده را به تصویر می کشد.

جیانی ورساچه به دلیل توانایی مدوسا در شیفته ساختن و افسون کردن آن هایی که به او نگاه می کنند، او را به عنوان نماد برند خود انتخاب کرد. او می خواست لوگوی ورساچه هم تأثیری مشابه بر کسانی داشته باشد که لباس های این برند را به تن می کنند.

جیمی جامپ کیست

گاو خندان

79d72b5888977d87db5b94a4ff

لوگوی گاو خندان که یک برند تولید پنیر فرانسوی است، گاو خوشحالی را نشان می دهد که به گوش هایش گوشواره دارد. گوشواره ها هم تصویر او با همان گوشواره ها را نشان می دهد و این طرح تا بی نهایت تکرار می شود. به این تکنیک طراح «اثر Droste » گفته می شود که به مبهم و فراموش نشدنی بودن این لوگو می افزاید.

 لوگوی نشنال جئوگرافیک

58fe7c5a52bc75ee4380348d27

نشنال جئوگرافیک، نشریه ی ممحبوب و کانال تلویزیونی ای که در آن مستند پخش می شود، لوگویی به شکل یک مستطیل زرد رنگ دارد. این لوگو نمادی از یک در است که به دنیای دانش درباره ی طبیعت، علم و فرهنگ باز می شود. زرد بودن رنگ آن هم بی دلیل نیست. این رنگ استعاره ای خورشید است که به تمام دنیا می تابد و منبع انرژی و قدرت است.

هاریبو

bc1a3454b6b0dc0ed786563f08

هاریبو با آن پاستیل های خرسی اش شناخته می شود که هم بچه ها دوستش دارند و هم بزرگ ترها. نام این شرکت ایده ی مؤسس آن، هانس ریگل بود. او ۲ حرف نخست نام و نام خانوادگی خود را ۲ حرف اول نام زادگاهش، شهر بُن ترکیب کرد. هانس در گذشته در جشنواره ها که در آن ها خرس های رقصند وجود داشت، شیرینی می فروخت و این خاطره منبع الهام او برای شکل پاستیل های مشهورش شد.

علت وقوع رعد و برق و خطرات ناشی از این پدیده طبیعی

 لوگوی موزیلا فایرفاکس

ca54535cba84303877af55ba8f

مرورگر مشهور موزیلا فایرفاکس در لوگوی خود یک روباه دارد که دور کره زمین می چرخد. اما اگر به شما بگوییم که این نه یک روباه، بلکه یک پاندای قرمز است چه؟ نکته اینجا است که «فایرفاکس» ترجمه ی انگلیسی نام چینی «پاندای قرمز» است. این شرکت می خواست با این کار منحصر به فرد بودن خود را نشان دهد چون پاندای قرمز یک حیوان بسیار کمیاب و در معرض خطر انقراض است. حتی در سال ۲۰۱۰ شرکت موزیلا فایرفاکس سرپرستی ۲ پاندای قرمز و مسئولیت زندگی آن ها را برعهده گرفت

 لوگوی اوربیت

df27f258df9fac38c5ca922fa3

اگر به لوگوی روی بسته ی آدامس های اوربیت با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که حرف O آن به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش تیره و یک بخش روشن، و در پس زمینه می توانید تصویر یک مدار را ببینید. بنابراین O نمادی از روز و شب و سیاره ای است که به دور خورشید می گردد.

منبع:روزیاتو

به این نوشته از ۵ چند امتیاز می دهید؟
۸۱ / ۱۰۰

درباره ادمین

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

x

شاید بپسندید

همه چیز درباره هیچهایک یا رایگان سواری !

همه چیز درباره هیچهایک یا رایگان سواری !

  این روش مسافرتی نیاز به اطلاعات کافی دارد و شما باید تحت هر شرایط هشیار و قوی باشید، تا از پس سختی‌ های سفر خود برآیید. در ادامه شما را با نکات و ترفندهای مهم سفر هیچهایک اشاره می‌ کنیم.