کد خبر : 66328
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 - 8:17
644 بازدید بازدید

بیوگرافی امین میری بازیگر نقش ابوخالد در سریال سقوط کیست

بیوگرافی امین میری بازیگر نقش ابوخالد در سریال سقوط کیست

امین میری بازیگر نقش ابوخالد در سریال سقوط را بر عهده دارد او متولد ۱۳۵۸ در زاهدان میباشد و علاوه بر بازیگری در زممینه کارگردانی فعالیت دارد او در سریال سقوط نقش ابوخالد فرمانده داعش را بازی میکند.

امین میری بازیگر نقش ابوخالد در سریال سقوط را بر عهده دارد او متولد ۱۳۵۸ در زاهدان میباشد و علاوه بر بازیگری در زممینه کارگردانی فعالیت دارد او در سریال سقوط نقش ابوخالد فرمانده داعش را بازی میکند.

در ادامه به بیوگرافی امین میری بازیگر داعشی سریال سقوط میپردازیم.

 

بیوگرافی بازیگر نقش ابوخالد در سریال سقوط

امین میری بازیگر سینما و تلویزیون متولد زاهدان می باشد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۲ با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد و بعد از چندی به تهران آمد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «آینه های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، روی پرده سینما رفت.

 

بیوگرافی سامان صفاری بازیگر + داستان زندگی شخصی

بازی در سریال شبی که ماه کامل شد

امین میری بازیگر اهل سیستان‌وبلوچستان فیلم «شبی که ماه کامل شد» است. او که نقش دایی عبدالمالک ریگی را بازی می‌کرد، دلیل حضورش در این پروژه را اینطور بیان می‌کند: «مهمترین بخش برایم جداسازی مالک از طایفه ریگی و قوم بلوچ بود. همه مالک نیستند. حتی خود مالک هم قربانی است. قربانی تبعیض‌ها و اشتباهاتی است که آنجا همیشه هست و خصوصا در دوران احمدی‌نژاد بیشتر شد.»

 

این بازیگر زاهدانی سینما و تئاتر کشورمان در ادامه توضیح می‌دهد: «اینکه چرا من در این پروژه ماندم، این بود که همه فکر می‌کردند همه سیستان و بلوچستانی‌ها مثل مالک هستند ولی الان فکر نمی‌کنم اینطور باشد. قبل از این دیده بودم که کسی اگر با لباس بلوچی بود یک واهمه‌ای ایجاد می‌شد. اگر فامیلش ریگی بود که دیگر بدتر می‌شد.

 الان فکر می‌کنم دیگر آن نگاه وجود ندارد. چون فقط لباس بلوچی برایشان تداعی مالک نیست، آن کپرنشینی که برای حمید و همسرش می‌خواست بزغاله قربانی کند هم هست، نورالدین هم هست و….»

سیروس افهمی بازیگر دوبلور و همسرش +علت درگذشت

 

سوابق

امین میری بازیگر مشهور که در فیلم و سریال های مهمی ایفای نقش کرده این روزها در نقش ابوخالد در سریال سقوط و نقش زهرمار خان در گیلدخت بازی کرده و بازی خوب و روان وی با لهجه عربی در سقوط مورد توجه قرار گرفته است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۲ با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد و بعد از چندی به تهران آمد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، روی پرده سینما رفت. او سال ۱۳۸۶ با حمایت آرین ریسباف با ایفای نقش کوتاه در جشنواره کارنامه، حضور داشت و جایزه گرفت.

بیوگرافی حمید فرخ نژاد و همسرش

 

منبع:لردخت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn