کد خبر : 61018
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 22:50
59 بازدید بازدید

لقب جدید حسن یزدانی | محبوبیت پادشاه کشتی ایران جهانی شد

اتحادیه جهانی کشتی در تازه‌ترین مطلب در صفحه رسمی اینستاگرام خود به تمجید از حسن یزدانی و محبوبیت و جایگاه او در کشتی ایران و جهان پرداخت.

مجله سر گرمی اسکیمو:

به گزارش همشهری‌آنلاین، صفحه اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی در یکی از جدیدترین پست‌های خود به حسن یزدانی و محبوبیت او پرداخت و با انتشار فیلمی از مراسم استقبال از این قهرمان جهان و المپیک، جمله جالبی را برای او به کار برد.

اتحادیه جهانی کشتی در توضیح این فیلم کوتاه در صفحه رسمی‌اش نوشت: «چیزهای بزرگ زیادی وجود دارد، اما فقط یک بزرگترین داریم»

لقب «The Greatest» در حالی از سوی اتحادیه جهانی برای حسن یزدانی به کار رفته که او با کسب دو مدال طلا و نقره المپیک و ۶ مدال جهانی رکورددار تعداد مدال در بین قهرمانان ایرانی است. یزدانی با کسب مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ نیز رکورد جهان پهلوان تختی را شکست.

درباره‌ پایگاه عین الاسدچه می‌دانید؟پایگاه متعلق به آمریکایی ها در عراق

بیوگرافی حسن یزدانی

یزدانی ۵ دی ۱۳۷۳ در روستای لپو صحرا شهرستان جویبار به دنیا آمده‌است.او سومین فرزند علی اعظم و حمیرا یزدانی است و سه برادر دارد.

پدرش کشاورز است و در مسابقات کشتی لوچو شرکت می‌کرده و او هم در دوران کودکی در خانه با برادرهایش کشتی می‌گرفت و یکی دو مرتبه هم در مسابقات سنتی مانند لوچو رقابت کرد. در یازده سالگی فعالیت در ورزش کشتی را آغاز کرد. در آغاز فعالیت و ردهٔ نونهالان زیر نظر امید اسماعیل‌پور تمرین کرد، سپس در ردهٔ نوجوانان به صورت جدی‌تر تمرینات خود را زیر نظر همت مسلمی دنبال کرد و در ردهٔ جوانان نیز حسین نقیبی در باشگاه کشتی جویبار مربی او بود. او زمانی که کشتی را شروع کرد پس از شش ماه می‌خواست آن را کنار بگذارد، ولی با اصرار پدرش در مسابقه‌های استانی مازندران شرکت کرد و در آن‌جا دوم شد و انگیزه‌اش بیشتر شد. همین مسئله باعث شد که فعالیت در این رشتهٔ ورزشی را دنبال کند.

واکنش حسن یزدانی به ناراحتی پدرش/به اشتباه خودم باختم

منبع:همشهری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn