کد خبر : 56054
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 9:25
483 بازدید بازدید

زندگی نامه توماس ادیسون ، خنگ ترین نابغه با بیش از ۱۰۰۰ اختراع

زندگی نامه توماس ادیسون ، خنگ ترین نابغه با بیش از ۱۰۰۰ اختراع

فهرست مطالب۱ چکیده زندگینامه توماس ادیسون۱.۰.۰.۱ مجله سر گرمی اسکیمو:۱.۱ توماس ادیسون کیست ؟۱.۲ توماس ادیسون متولد چه سالی است ؟۱.۳ توماس ادیسون اهل کجا است ؟۱.۴ سال‌های ابتدایی زندگی توماس ادیسون۱.۵ اولین اختراع توماس ادیسون۱.۶ تاسیس لابراتور پژوهشی توماس ادیسون در منلوپارک۱.۷ داستان و ماجرای راز مادر توماس ادیسون۱.۸ اختراعات ادیسون۱.۹ زندگی شخصی توماس

چکیده زندگینامه توماس ادیسون

مجله سر گرمی اسکیمو:

تاریخ تولد: ۱۱ فوریهٔ ۱۸۴۷

زادگاه: میلان، اوهایو

مرگ:  ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ میلادی (۸۴ سال)

محل دفن : اورنج غربی، نیوجرسی

شهروند:  ایالات متحده آمریکا

ملیت: پرچم ایالات متحده آمریکا آمریکایی

زمینه فعالیت: مخترع، مبدع و مؤسس شرکت

شناخته شده برای:  اختراع لامپ

جوایز: لژیون دونور

همسر: ماری استیل‌ول

 

توماس ادیسون کیست ؟

ادیسون (متولد ۱۱فوریه ۱۸۴۷ – درگذشته ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱) یک طراح نورپردازی، مهندس، مخترع، دانشمند، و کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا بود.

توماس ادیسون متولد چه سالی است ؟

او متولد ۱۱فوریه ۱۸۴۷ است.

توماس ادیسون اهل کجا است ؟

ادیسون متولد میلان، اوهایو می باشد .

 

سال‌های ابتدایی زندگی توماس ادیسون

توماس آلوا ادیسون متولد ۱۱ فوریه ۱۸۴۷ میلادی در شهر میلان واقع در ایالت اهایو، آمریکا است.پدر توماس ادیسون فردی بااستعداد و همه فن حریف و مادرش معلم بود. زمانی که ادیسون ۴ ساله بود او و خانواده اش به ایالت میشیگان نقل مکان کردند. هنگامی که توماس ادیسون در دوره ابتدایی درس می خواند مدیر مدرسه وی اعتقاد داشت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر او را از مدرسه خواست و به همین دلیل توماس ادیسون در خانه مشغول آموزش شد.

 ادیسون در سن حساس ۱۲ سالگی، یک فروشنده‌ی میوه، روزنامه و دیگر اجناس در راه‌آهن گرند ترانک شد.

سال‌های ابتدایی زندگی توماس ادیسون

سال‌های ابتدایی زندگی  ادیسون

با کمک یک ابزار چاپ کوچک، توماس ادیسون  کتاب ” قاصد گراند ترانک” را در یک ماشین زباله نوشت و در سال ۱۸۶۲ به چاپ رساند. این کتاب برای ۴۰۰ نفر از کارکنان راه‌آهن فرستاده شد. در همان سال ادیسون به عنوان اپراتور تلگراف مشغول به کار شد.ادیسون این کار را از پدر کودکی که جانش را نجات داده بود آموخت.

اولین اختراع توماس ادیسون

ادیسون هنگامیکه فقط ۲۱ سال داشت اولین اختراع خود را که یک دستگاه الکتریکی شمارش آرا بود عرضه کرد. در سال ۱۸۶۹ ادیسون که اداره راه آهن را ترک کرده بود، به عنوان سرپرست فنی به استخدام یک مؤسسه صرافی بزرگ در نیویورک درآمد. در این مقامادیسون توانست نخستین اختراع موفقش را که نوعی تلگراف چاپی بود، به نام خود ثبت کند. تلگراف ادیسون برخلاف انواع رایج که علائم مورس را به صورت صداهای کوتاه و کشیده به گوش اپراتور می رسانیدند، آنها را به شکل خط و نقطه بر روی نوار کاغذی چاپ می کرد.

اولین اختراع توماس ادیسون

اولین اختراع  ادیسون

ادیسون حق امتیاز اختراعش را در مقابل ۴۰۰۰ دلار به مدیر صرافخانه واگذار کرد و با پول آن در نیوآرک، نیوجرسی یک کارگاه تحقیقاتی برای خود برپا نمود. در محل جدید ادیسون علاوه بر تکمیل لوازم جانبی تلگراف، یک سامانه پیشرفته نمایشگر اطلاعات بورس را طراحی کرد که سود هنگفتی از آن حاصل آمد.

بیوگرافی علی حسنی (1381)؛ جوان ترین کارآفرین ایرانی در زمینه ارزهای دیجیتال

تاسیس لابراتور پژوهشی توماس ادیسون در منلوپارک

ادیسون مدت ها این فکر را در سر داشت که کارگاهش را به محل بازتر و بزرگ تری منتقل کند. با فراهم شدن سرمایه کافی، سرانجام در سال ۱۸۷۶ میلادی در منطقه «منلوپارک» نیوجرسی یک لابراتوار پژوهشی مجهز بنیاد نهاد و گروهی از افراد لایق و مستعد را به همکاری فراخواند.

تاسیس لابراتور پژوهشی توماس ادیسون در منلوپارک

تاسیس لابراتور پژوهشی  ادیسون در منلوپارک

تأسیس این آزمایشگاه نقطه عطفی در رشته فعالیت های توماس ادیسون و از بزرگ ترین ابتکارهای او به شمار می رود. آزمایشگاه منلو پارک نخستین مؤسسه ای بود که منحصراً با هدف تولید و تکمیل ابداعات علمی برپا شد و آن را باید نمونه اولیه آزمایشگاه های تحقیقاتی بزرگی دانست که از آن پس تمام صنایع مهم در کنار کارگاه های خود ایجاد کردند. در سایه نظارت و سازماندهی توماس ادیسون و کار گروهی کارمندان وی اختراعات کوچک و بزرگ در این مؤسسه به ثمر رسیدند که البته همگی به نام ادیسون تمام شدند.

معرفی ۱۱ افرد فوق العاده موفق که در زندگی شکست را تجربه کرده اند

داستان و ماجرای راز مادر توماس ادیسون

تنها سه ماه پس از رفتن به مدرسه، مدیر دبستان او را به دلیل بازیگوشی و کودن بودن اخراج کرد، با این استدلال که حضور این بچه مانع پیشرفت دیگر دانش آموزان می شود. از آن روز مادر ادیسون مجبور شد که در خانه او را آموزش دهد.نوجوانی که یک واگن قطار را برای انجام آزمایش علمی به آتش کشید، خیلی زود از مدرسه اخراج شد و سرانجام لامپ را اختراع کرد.

در این مورد نوشته اند ادیسون از مدرسه به خانه بازگشت یادداشتی از طرف معلم خود به مادرش داد و از او خواست تا یادداشت را بخواند ، مادر در حالی که اشک در چشمان داشت برای کودکش خواند.
مادر گفت :فرزند شما یک نابغه است و این مدرسه برای او کوچک است آموزش او را خود بر عهده بگیرید و از این پس در خانه به او آموزش دهید. سالها گذشت مادرش از دنیا رفته بود
روزی ادیسون که اکنون بزرگترین مخترع قرن بود در گنجه خانه خاطراتش را مرور میکرد برگه ای در میان شکاف دیوار او را کنجکاو کرد آن را درآورده و خواند. همان یادداشتی بود که معلم برای مادر ادیسون فرستاده بود که در آن نوشته بود:کودک شما کودن است از فردا او را به مدرسه راه نمی دهیم.
ادیسون ساعتها گریست و در خاطراتش نوشت:توماس آلوا ادیسون،کودک کودنی بود که توسط یک مادر قهرمان به نابغه قرن تبدیل شد
داستان و ماجرای راز مادر توماس ادیسون

داستان و ماجرای راز مادر توماس ادیسون

اختراعات ادیسون

ادیسون بیش از هزار اختراع دارد. وی همچنین برنده جوایزی همچون لژیون دونور (فرمانده) شده است. از مهمترین اختراعات ادیسون می توان به لامپ الکتریکی، گرامافون، باتری، کینتوگراف، فونوگراف(دستگاه ضبط صدا)، تلسکرایپ(موتور جهانی که باجریان متناوب یا مستقیم کار میکند) اشاره کرد.

بیوگرافی ادیسون,زندگی نامه ادیسون,عکس ادیسون ادیسون در کنار اختراعش

ادیسون با ایجاد اولین کارخانه و شبکه توزیع برق برای منازل و اماکن خصوصی شالوده توسعه بزرگ صنعت را بنا نهاد. ادیسون تنها یک مخترع صرف نبود بلکه در زمینه تولید و سازماندهی چندین کمپانی صنعتی کارهای مهمی انجام داد. یکی از مهمترین تشکیلاتی که توماس ادیسون به وجود آورد همان است که امروز به نام شرکت «جنرال الکتریک» در سراسر دنیا معروف و مشهور شده است.

آزاده تبازاده ستاره ایرانی ناسا کیست؟ (آزاده تبازاده یکی از10 دانشمند برتر آمریکا)

شکی نیست که بدون قدرت سازماندهی و خصوصاً همت بلند توماس ادیسون دست یافتن به این همه موفقیت ممکن نبود. نیکلا تسلا فیزیکدان بزرگ و یکی از همکاران ادیسون درباره روش توماس ادیسون برای حل مسائل می نویسد: « اگر ادیسون می خواست سوزنی را در انبار کاهی پیدا کند، با پشتکارفراوان دانه به دانه رشته های کاه را کنار می زد تا بالاخره سوزن نمایان شود. بارها با تأسف شاهد بودم که چگونه بخش اعظم وقت و انرژی او صرف یافتن یک فرمول جزئی یا انجام دادن محاسبه ای کوچک می شد.»

بیو گرافی پروفسور داریوش فرهود

جمله ای از توماس ادیسون در این مورد:

«نوآوری عبارت است از یک درصد الهام روح و نود و نه درصد عرق ریختن و تلاش کردن.»

زندگی شخصی توماس ادیسون

ادیسون در قسمت اعظم عمر خود از ناشنوایی شدیدی رنج می برد ولی این معلولیت و ناراحتی با توان بالای او در انجام کارهای سخت و زیاد جبران می شد. ادیسون دوبار ازدواج کرد (همسر اول او در جوانی از دنیا رفت) و از هر ازدواج خود سه فرزند داشت.

زندگینامه ادیسون,زندگی نامه ادیسون,عکس ادیسون
 ادیسون در کنار خانواده اش

سال‌های پایانی عمر ادیسون

در ۶ ژانویه ۱۹۳۱ ادیسون درخواست‌نامهٔ ثبت آخرین اختراع خود «وسیله‌ی نگهدارنده‌ی اشیاء هنگام آبکاری الکتریکی» را به اداره‌ی ثبت اختراعات فرستاد اما پیش از دریافت پاسخ، اَجل به او مهلت نداد و این مخترع بزرگ در ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ در سن ۸۴ سالگی به علت بیماری دیابت چشم از جهان فروبست.

زندگی نامه ادیسون,بیوگرافی ادیسون,قبر ادیسونآرامگاه  ادیسون درکنار همسرش

منبع:دایان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn