کد خبر : 50171
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 1:31
1,629 بازدید بازدید

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

فهرست مطالب۱ آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر۲ آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها۲.۱ پایه جا دکمه۲.۲ پایه چین سوزنی۲.۳ پایه دوخت ریسه مروارید۲.۴ پایه چرخ خیاطی دوخت پولک۲.۵ پایه دوخت زیپ مخفی۲.۶ پایه نوار اریب۲.۷ پایه دوخت چرم۲.۸ پایه رگه دوزی۲.۹

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

پایه چرخ خیاطی آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها

دوخت لباس قلق های زیادی دارد که باید با آن ها آشنا بود تا به راحتی بتوان دوخت لباس را انجام داد. برای افرادی که فقط برای خود و خانواده خیاطی می کنند شاید دانستن نکات مربوط به دوخت لباس زیاد مهم نباشد. اما برای خیاطانی که به صورت حرفه ای خیاطی میکنند آشنایی با این نکات می تواند بسیاری از مشکلاتشان را حل کند . بنابر این آشنایی با نکات مربوط به دوخت لباس برایشان حیاتی است.

یکی از نکات ضروری دوخت لباس آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی است . تمام کسانی که با چرخ خیاطی کار کرده اند با پایه معمولی چرخ خیاطی آشنا هستند. باید بدانید که لازم نیست تمام کارهای مربوط به دوخت لباس را تنها با این پایه انجام دهید. کارخانه های سازنده چرخ خیاطی برای راحتی کار خیاطان مدلهای مختلف پایه چرخ خیاطی را تولید کرده اند. با استفاده از پایه های مخصوص، دوختی تمیزتر و راحتتر انجام خواهید داد.

آموزش تصویری جا انداختن زیپ در رفته

پایه جا دکمه

پایه ای که با آن حتما آشنایی دارید و در چرخ خیاطی خود دیده اید پایه جا دکمه است. این پایه چرخ خیاطی به دلیل داشتن فضای مندرج به شما کمک می کند جا دکمه های یک دست و یک اندازه بدوزید.

پایه جا دکمه آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

 

پایه چین سوزنی

برای چین دار کردن لباس با پایه معمولی اول باید یک دور دوخت درشت انجام دهید. سپس با کشیدن نخ چین ایجاد کنید. این کار چین های منظمی ایجاد نمی کند. استفاده از پایه چین سوزنی این مزیت را دارد که می توان با آن چین های منظمی ایجاد کرد.

ای

پایه چین سوزنی

پایه دوخت ریسه مروارید

دیگر نیاز نیست برای تزیین لباس ریسه های مرواریدی را با دست بدوزید. با استفاده از این پایه چرخ خیاطی  به راحتی می توانید ریسه مرواریدی را به لباس بدوزید.

پایه چرخ مروارید دوزی

 

پایه چرخ خیاطی دوخت پولک

پایه دوخت ریسه پولکی از آن دسته پایه هایی است که زیاد با آن سر و کار نداشته اید. برای کارهایی که نیاز به دوخت پولک دارد می توانید از این پایه استفاده کنید. به  راحتی می توانید یک طرح بزرگ را در زمان کم پولک دوزی کنید.

 

پایه پولک دوزیآشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

 

پایه دوخت زیپ مخفی

پایه زیپ مخفی جزء پایه هایی است که خیاطان غیر حرفه ای هم با آن کار کرده اند. با استفاده از این پایه به راحتی می توانید زیپ مخفی لباس را بدوزید بدون اینه زیپ مشخص باشد. پایه زیپ مخفی شیاری دارد که زیپ در داخل آن قرار می گیرد و سوزن را به کنار دندانه های زیپ هدایت می کند تا دقیقا در کنار آن دوخته شود.

آموزش ایجاد طرح قلب روی تی شرت

پایه دوخت زیپ مخفی آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها

وار اریب آ

پایه نوار اریب

با استفاده از این پایه چرخ خیاطی به راحتی می توانید نوار اریب را به لبه لباس بدوزید. پایه نوار اریب کمک می کند هنگام دوخت نوار چین نخورد. این پایه مدل های مختلفی دارد. بعضی از این پایه ها فقط نوار اریب آماده را به پارچه می دوزند. اگر نوار اریب آماده ندارید و یا نوار اریب از جنس و طرح دیگری می خواهید آماده کنید باید از دستگاه کوچک دیگری برای ساخت نوار اریب استفاده کنید.

 

پایه دوخت نوار اریب

دستگاه نوار اریب زن پایه دوخت نوار اریب

 

بعضی دیگر هنگام وصل کردن نوار اریب به پارچه آن را آماده می کنند. شما با استفاده از این مدل پایه می توانید از هر جنس پارچه ای که می خواهید نوار اریب تهیه کنید.

این مطلب را هم بخوانید  اموزش خیاطی هنرانه جلسه سوم

 

پایه دوخت نوار اریب پایه دوخت نوار اریب

پایه دوخت چرم

این پایه بیشتر در تولیدی ها کاربرد دارد. پایه دوخت چرم برای دوخت پارچه چرم مصنوعی و جین کاربرد دارد. پارچه های جین و مخصوصا چرم را نمی توان با پایه معمولی دوخت. در زیر این پایه غلطکی وجود دارد که حرکت آن را روی چرم آسان می کند.

آموزش ایجاد زاپ یا لدر برای شلوار جین

 

پایه چرم دوزی

 

پایه رگه دوزی

با استفاده از این پایه می توان رگه های منظمی بر روی لباس دوخت. اندازه و فاصله رگه ها قابل تنظیم است.

 

پایه رگه دوزی

پایه لب برگردان

از پایه لب برگردان برای برگرداندن و دوخت لبه پارچه و لبه لباس استفاده می شود. در دو نوع است. یکی پارچه را با پهنای بیشتری برمی گرداندن و برای دوخت پایین لباس مناسب است. مدل دیگر لبه پارچه را با پهنای کمتری بر می گرداند. حتی می توان از این مدل برای دوخت درز وسط دو پارچه از رو استفاده کرد.

پایه لب برگردانپایه لب برگردان پایه لب برگردان پایه لب برگردان

 

پایه دکمه زن

در تولیدی های لباس که باید روزانه تعداد بالایی دکمه بدوزند از این پایه استفاده می شود.

 

پایه دوخت دکمه

 

پایه دوخت کش

با استفاده از این پایه کشی که به لباس دوخته می شود دارای چین منظمی خواهد بود.

 

پایه دوخت کش آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها

 

پایه سردوز

با داشتن این پایه دیگر نیاز به خرید دستگاه سردوز ندارید. سردوز لباس با استفاده از این پایه خیلی راحتتر از استفاده از دستگاه سردوز است. فقط نیاز دارید پایه چرخ خیاطی خود را عوض کنید.

 

پایه سردوز

آشنایی با انواع پایه چرخ خیاطی و کاربرد آنها برای دوختی تمیز تر و را حتتر

honarane.com

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn