کد خبر : 33218
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 11:13
36 بازدید بازدید

ثواب افطاری دادن در ماه رمضان + حدیث ثواب افطاری دادن

ثواب افطاری دادن در ماه رمضان + حدیث ثواب افطاری دادن

ثواب افطاری دادن در ماه رمضان + حدیث ثواب افطاری دادن   مجله سر گرمی اسکیمو: حجت الاسلام محمد حسنی بیان کرد : پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه در ردیف ذکر فضائل ماه مبارک رمضان فرمودند :هر کس از شما در این ماه روزه دارى را افطاری دهد؛ خداى تعالى پاداش عملش را ثواب

ثواب افطاری دادن در ماه رمضان + حدیث ثواب افطاری دادن


 

ثواب افطاری دادن در ماه رمضان + حدیث ثواب افطاری دادن

مجله سر گرمی اسکیمو:

حجت الاسلام محمد حسنی بیان کرد : پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه در ردیف ذکر فضائل ماه مبارک رمضان فرمودند :هر کس از شما در این ماه روزه دارى را افطاری دهد؛ خداى تعالى پاداش عملش را ثواب یک برده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشته او قرار خواهد داد.

وی بیان کرد : سئوال شد یا رسول ا… ! همه ما که توانایى افطاری دادن نداریم ما چگونه به این ثواب برسیم حضرت فرمود: خداوند کریم است ٰعطا می کند این ثواب را به آن کسی که روزه داری را با کمی شیر یا جرعه ای اب خنک یا چند دانه خرما افطاری دهد.

مستحبی بالاتر از نماز شب!

حسنی ادامه داد : در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که هر کس روزه داری را افطاری دهد برای اوست مثل پاداش روزه دار و امام کاظم (ع ) فرمودند : ثواب افطاری دادن به برادر مؤ من برتر از روزه گرفتن است و از امام صادق (ع) روایت شده است که روزی یکی از دوستان و اصحاب پدرم ، به نام سدیر صیرفی در ماه مبارک رمضان نزد پدرم ، حضرت باقرالعلوم علیه السلام شرفیاب شد،پدرم او را مخاطب قرار داد و فرمود: ای سدیر! آیا می دانی این شب ها، چه شب هائی است ؟ سدیر در پاسخ اظهار داشت : بلی ، فدایت گردم ، این شب ها، شب های ماه مبارک رمضان است پدرم فرمود: آیا قادر هستی که ده برده از فرزندان حضرت اسماعیل علیه السلام را در هر شب از شب های ماه مبارک رمضان خریداری نموده و آزادشان کنی ؟ سدیر گفت : پدر و مادرم فدای شما باد، امکانات مالی ندارم و حتی قادر نیستم که یک برده آزاد کنم سپس پدرم اظهار داشت : آیا می توانی هرشب یک مرد مسلمان را افطاری دهی ؟ سدیر گفت : بلی ، یاابن رسول ا…! حتی می توانم ده مسلمان را افطاری دهم. پدرم – امام محمّد باقر علیه السلام – فرمود: منظور من نیز همین بود که افطاری دادن به یک مسلمان در این شب ها، معادل است با آزادی یک برده از فرزندان حضرت اسماعیل (ع).

پس چه خوب است که ما هم تا قبل از پایان ماه مبارک به این سنت حسنه مبادرت نموده تا از اجر عظیم آن محروم نمانیم.

سخنانی از حضرت علی

notarin

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn