کد خبر : 1951
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1393 - 9:42
51 بازدید بازدید

آشنایی با محیط کاری فتوشاپ ۲

آشنایی با محیط کاری فتوشاپ ۲

  نوار ابزارها همانطور که به طور مختصر اشاره شد، در سمت چپ محیط کاری فتوشاپ، نوار ابزارها قرار گرفته است که حاوی همه ابزارهای لازم برای ویرایش است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این نوار شامل ابزار های متعددی است که فقط تعدادی از آنها در نگاه اول

 

نوار ابزارها

همانطور که به طور مختصر اشاره شد، در سمت چپ محیط کاری فتوشاپ، نوار ابزارها قرار گرفته است که حاوی همه ابزارهای لازم برای ویرایش است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این نوار شامل ابزار های متعددی است که فقط تعدادی از آنها در نگاه اول دیده می شوند. در صورتی که دقت کنید، متوجه می شوید که در گوشه پایینی برخی ابزارها، پیکانی مطابق شکل زیر وجود دارد :

14

در صورتی که روی ابزار کلیک کنید و موس را نگه دارید لیست ابزارهای دیگر را که مخفی هستند مشاهده می کنید :

15

همانطور که قبلا گفته شد، هر ابزار دارای نوار ویژگی های خاص خود است. که می توان این ویژگی ها را برای آن ابزار تغییر داد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که، برخی از این ویژگی ها مانا هستند و باقی می مانند. بهتر است نحوه بازگرداندن این ویژگی ها به حالت اولیه را یاد بگیرید. برای این منظور روی آیکان آن ابزار در نوار ویژگی ها راست کلیک کرده و یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. اولی ویژگی های آن ابزار و دومی ویژگی های کلیه ابزار ها را صفر می کند :

16

در صورتی که فرد دیگری هم از فتوشاپ شما استفاده می کند قبل از هر کاری ویژگی های همه ابزار ها را صفر کنید.

بستن و باز کردن پنل ها

در سمت راست محیط کاری فتوشاپ، پنل ها قرار گرفته اند. ممکن است شما از همه پنل های فعال استفاده نکنید. بنابراین بهتر است آنهایی را که استفاده نمی کنید ببندید. همانطور مشخص است، پنل ها نیز به صورت برگه ای در گروه هایی قرار گرفته اند. این ویژگی موجب کارامدتر شدن محیط کاری شده است. برای بستن هر پنل و یا گروه پنل ها، ابتدا روی دکمه بالا و سمت زاست هر پنل کلیک کنید و سپس گزینه Close را برای بستن آن پنل و یا Close Tab Group را برای بستن آن گروه انتخاب کنید.

آموزش ابزار Magic Wand در فتوشاپ

17

در صورتی که پنلی را به اشتباه بستید و یا قصد باز کزدن پنل جدیدی را دارید، از منوی Window پنل موزد نظرتان را انتخاب کنید تا باز شود.

18

در صورتی که در محیط کاری فتوشاپ به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید پنل ها را به صورت فشرده در بیاورید و هر زمان به هر یک نیاز داشتید آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای این منظور، بر روی فلش دوتایی که در بالای پنل ها قرار گرفته است کلیک کنید.

19

با کلیک مجدد روی این فلش، پنل ها به وضع سابق باز می گردند.

کلید های میانبر

استفاده از کلید های میانبر، سرعت و بازدهی شما را در کار با فتوشاپ افزایش می دهد. اما تعداد کلید های میانبر فتوشاپ بسیار زیاد است. لازم نیست شما همه آنها را حفظ کنید ولی بهتر است آنهایی را که بیشتر استفاده می کنید، به خاطر بسپارید. یک راه ساده برای اسنکه بفهمید کلید میانبر هر ابزار چیست، این است که موس را روی آن ابزار نگه دارید. به این ترتیب کلید میانبر آن در جلوی نام ابزار نمایش داده می شود. ممکن است برخی از ابزارهایی که شما به کرات از آنها استفاده می کنید، کلید میانبری نداشته باشند. اما نگران نباشید شما می توانید به همه گزینه های موجود در منوهای فتوشاپ کلید مینبر اختصاص دهید. به طور مثال به منوی Image بروید.  می بینید که گزینه Trim هیچ کلید میانبری ندارد.

ایجاد لایه اشکال در فتو شاپ

20

برای اختصاص یک کلید میانبر به این گزینه، به Edit>Keyboard Shortcuts بروید و از قسمت منوها، گزینه Trim در منوی Image را پیدا کنید و در قسمت مربوط به Shortcut کلیک کنید به این ترتیب شما می توانید کلید میانبر دلخاهتان را به آن اختصاص دهید. دقت کنید که اگر این کلید میانبر قبلا استفاده شده باشد به شما پیغام داده می شود که این کلید قبلا به گزینه دیگری اختصاص داده شده است. هر چند شما می توانید کلید را برای فرمان دلخواهتان انتخاب کنید.

21

شخصی سازی محیط کاری

فتوشاپ برای شما چند محیط کاری برای مقاصد مختلف تهیه کرده است. برای تغییر محیط کاری به این محیط های کاری آماده شده، از قسمت سما راست Application Bar بر روی فلش به سمت پایین کلیک کنید. لیستی از محیط های کاری آماده مشاهده می کنید.

22

اما ممکن است هیچ یک از این مفحیط های کاری نیاز شما را برآورده نکنند. بنابراین خودتان دست به کار شوید و تغییراتی که لازم است را به وجود آورید. پنل های اضافی را حذف کنید، پنل های جدید باز کنید. آنها را در گروه های مختلف دسته بندی کنید، کلید های میانبر دلخاهتان را تعریف کنید و …. حالا همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است، Save Workspace را انتخاب کنید :

کار با کانال های رنگ در فتوشاپ

23

دقت کنید نام مناسبی برای فضای کاری انتخاب کنید و در صورت نیاز به ذخیره منوها و کلید های میانبر، تیک های آنها را هم بزنید.

خلاصه

در این درس، قسمت های مهم فضای کاری فتوشاپ معرفی شدند. اما همانطور که متوجه شده اید به توضیح دقیق اینکه هر ابزار چه کاری انجام می دهد پرداخته نشد. چون بهتر است که نحوه کار با ابزارها را در پروژه های عملی یاد بگیرید و لیست کردن عملکرد آنها به تنهایی کارایی چندانی ندارد. در درس های بعدی با پروژه های عملی نحوه کار با هر ابزار را یاد خواهید گرفت. ممکن است این درس بسیار ساده به نظر برسد. اما استفاده صحیح و اصولی از بخش های معرفی شده باعث خواهد شد که  رفتار های حرفه ای در شما نهادینه شود.

منبع:http://tuts.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn