صادق در ادامه تاکید کرد: متاسفانه با فیلتر گوگل‌پلی نه تنها بخش مارکتینگ مختل شده است، بلکه ابزارهای توسعه‌ای که گوگل‌پلی در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌داد نیز از دسترس خارج شده است و نمی‌توانیم از این قابلیت‌ها استفاده کنیم. دلیل این مساله نیز قطع شدن کانال ورودی یوزرهای ما از این بخش است و به همین جهت در فرآیند توسعه و اپتیمایز بازی‌ها هم مشکل داریم.

تداوم فیلتر گوگل‌پلی باعث تضعیف صنعت بازی می‌شود

 

رئیس کمیسیون نرم‌افزار و بازی نصر در پاسخ به این استدلال که فیلتر گوگل‌پلی می‌تواند به رونق استورهای داخلی منجر شود، گفت: استورهای داخلی باید در کنار گوگل‌پلی باشند. این تفکر که استورهای داخلی جایگزین گوگل‌پلی شوند تفکر کاملا اشتباهی است. فیلترینگ گوگل‌پلی در دراز‌مدت به ضرر استورهای داخلی نیز هست. اکثر بازی‌های موجود در استورهای بازار و مایکت ایرانی هستند.

به گزارشاسکیمو، با ادامه چنین فرآیندی، کاربران ایرانی بازار هدف توسعه‌دهنده‌ها نخواهد بود و نهایتا درآمدهایی که می‌تواند از طریق ساخت و توسعه بازی‌های جدید نصیب استورهای داخلی شود از بین خواهد رفت. زمان آن رسیده است که استورهای داخلی نیز در روش کسب‌وکار خود تغییراتی اعمال کنند. در حال حاضر سهم استورهای داخلی از فروش بازی ۳۰ درصد است. سهمی که متناسب با سرویس‌هایی که به کاربران می‌دهند، نیست.

فراهم کردن شرایط تحصیل بانوان خانه‌دار با آموزش غیرحضوری

منبع:دنیای اقتصاد