کد خبر : 80001
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 14:23
9 بازدید بازدید

انجام بیش از ۱۹۷ هزار مورد ملاقات مردمی با مسئولان قضایی

انجام بیش از ۱۹۷ هزار مورد ملاقات مردمی با مسئولان قضایی

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در خرداد امسال ۱۹۷ هزار و ۶۶۶ مورد ملاقات مردمی با مقامات قضایی در سراسر کشور انجام شد.

۷۶ / ۱۰۰
 سیدعلی اصغر رفاهی گفت: در خرداد امسال  ۱۹۷ هزارو ۶۶۶ مورد ملاقات مردمی با مقامات قضایی سراسر کشور انجام شد که تعداد ۱۷ هزارو ۳۳۶ مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۱۰ هزارو ۵۹۸ مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها است.

وی افزود:استان فارس با ۲۳ هزارو ۴۷۹ مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده را داشته است.
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: رئیس کل دادگستری استان کردستان با ۲ هزارو ۵۴۷ مورد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با ۸۵۸ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است..
رفاهی افزود: با بررسی و مقایسه تعداد ملاقات‌های  مردمی با مسدولان قضایی در خرداد امسال نسبت به ماه قبل  حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

اولویت موضوع درخواست‌ها  در ملاقات مردمی

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: اولویت موضوع درخواست‌های مردم در ملاقات‌های صورت گرفته در استان‌ها به ترتیب درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند (مراقبت) الکترونیکی، دعاوی خانوادگی (مطالبه مهریه، نفقه، طلاق به درخواست زوجه)، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و …)، تقاضای وقت رسیدگی و تدقیق در رسیدگی به پرونده‌ها و استماع مباحث طرفین، پیگیری پرونده، ارشاد و راهنمایی، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، عدم رضایت از عملکرد همکاران قضایی و اداری و وکلا و کارشناسان همچنین اعسار و حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع و مشکلات تولید است.
وی افزود: در خرداد ماه ۱۴۰۲ درمجموع  تعداد هزارو ۴۰۷ درخواست کتبی به اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه وارد شده است که از این تعداد ۱ هزارو ۱۱۸ مورد دریافتی از اداره کل دبیرخانه قوه قضاییه است که عمدتاً از طریق پست دریافت می‌شود.
رفاهی گفت: از بین مراجعان اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه تعدادی هستند که مراجعات مکرری به اداره کل دارند و خواهان رفع مشکل خود هستند. به جهت بررسی بهتر و امکان پیگیری مناسبتر برای کلیه مراجعان پرتکرار پرونده‌های ویژه در دفتر مدیرکل تشکیل شد و کلیه درخواست ها، مکاتبات، اقدامات تلفنی و پیگیری‌های صورت گرفته در پرونده هرکدام از ایشان ثبت و ضبط می‌شود. در این راستا تاکنون بالغ بر ۱ هزارو ۲۰۰ پرونده ویژه تشکیل شده است؛ که از این میان در خرداد ماه ۵۰ مورد آن مکرر (متوسط هفته‌ای یکبار) به اداره کل مراجعه داشتند.
وی افزود: این افراد در هر بار مراجعه از روند پیگیری درخواست خویش مطلع شده، در مورد لزوم مکاتبات محتوایی پیرامون درخواستشان انجام شده و یا اگر موضوع با پیگیری تلفنی قابل حل است، در حضورشان تماس لازم برقرار می‌شود و یا با مرجع مربوطه برای حضور ایشان هماهنگ شده و وقت ملاقات دریافت میشود. علاوه بر مراجعان انفرادی، نمایندگان تجمع‌های برگزار شده نیز به صورت متناوب و هر ۱۵ روز یکبار جهت پیگیری مطالبات خود مراجعه دارند.

از کماج تا او حلوا بر سفره افطار و سحر مازندرانی ها + تصاویر

به گزارش اسکیمو، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره پیگیری‌های خاص توسط حوزه مدیریت اداره کل ارتباطات مردمی قوهقضاییه در خرداد ماه اظهار کرد: ۵۳۷ مورد پیگیری تماس تلفنی توسط مدیر کل، ۱۳۰ مورد پیگیری تماس تلفنی توسط دفتر مدیر کل، ۷۰۵ مورد پاسخگویی حضوری توسط دفتر مدیر کل، ۷۰ مورد وقت اخذ شده از مراجع قضایی برای ارباب رجوع، ۴۳۶ مورد پاسخگویی تلفنی توسط دفتر مدیر کل در خردادماه سال ۱۴۰۲ انجام شده است.
رفاهی گفت : در خرداد ماه سال جاری ریاست قوه قضاییه بازدیدی از شهرستان ورامین استان تهران و همچنین سفری نیز به استان مازندران داشته اند که دراین سفر‌ها ۴۲۲ مورد درخواست مردمی دریافت شد.
وی افزود::یک نفر  از معاونان دادگستری کل استان تهران و معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران روزانه با حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این اداره کل مراجعه می‌کنند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی می‌کند.
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: معاونان دادگستری کل استان تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد ۱۵۱ مورد تقاضای مردمی بوده اند و معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه پاسخگوی تعداد ۲۳۵ مورد تقاضای مردمی بوده اند.
رفاهی گفت: قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد ۲۰۵۷ مورد درخواست‌های مردمی را به شرح ذیل رسیدگی کردند همچنین توسط احد از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد ۷۲۲ مورد ارشاد قضایی صورت پذیرفت.
وی افزود: طبق دستور رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی به نمازگزاران تهرانی از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰ هر هفته با هماهنگی ستاد اقامه نماز جمعه تهران میز خدمت دریافت تقاضا‌های مردمی به محضر ریاست قوه قضاییه در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) و یا در دانشگاه تهران تعبیه شده و هر هفته ۲ تا ۳ کارشناس از اداره کل در میز خدمت حاضر و به دریافت درخواست‌ها و ارشاد متقاضیان مشغول میشوند.

ابطال 2 مصوبه مهم آموزش و پرورش توسط دیوان عدالت اداری

درخواست‌های دریافت شده روز بعد کارشناسی و اقدام می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به درخواست دهنده اطلاع رسانی می‌شود. تعداد درخواست‌های دریافتی در این ماه ۱۱۹ مورد بوده است.

منبع:صدا و سیما

۷۶ / ۱۰۰
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

عکس

تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب
advanced-floating-content-close-btn