خانه / آشپزي / آموزش غذا هاي رژيمي / طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی

طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی

طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی

با این غذا به جنگ سرطان بروید

غذایی برای جلوگیری از سرطان, غذایی برای دیابت

مجله سر گرمی اسکیمو:این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است.  امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.
این غذا برای برای ۶ نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو نیز بسیار مفید می باشد .

مواد لازم :

 عدس قرمز ۲ لیوان
تره فرنگی ( خیلی نازک حلقه شود )  ۳ عدد
پودر تخم گیشنیز  ۲ قاشق مرباخوری
 گیشنیز تازه ( خرد شده )  یک قاشق سوپ خوری
 نعنا تازه ( خرد شده )  دو قاشق سوپ خوری
سرکه یک قاشق سوپ خوری
آب مرغ بدون چربی یک لیتر
نخم مرغ ۴ عدد
فلفل و نمک به اندازه لازم
جعفری کمی برای تزیین

طرز تهیه :
عدس ها را در یک قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سرکه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم.
بعد از این که جوش آمد، باید به مدت ۳۰- ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن کشیده شود.

 

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد گرم می کنیم .
پس از آن به مواد آماده شده، نمک و فلفل می افزاییم و به طور کامل مخلوط می  کنیم.
وسط مواد را با دست خالی کرده و یک تخم مرغ در آن قسمت می شکنیم.
روی ظرف فویل آلومینیوم کشیده و به مدت ۱۵- ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا وقتی که تخم مرغ ببندد.
آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

نکات تغذیه ای :
۱ – عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

۲ – یک لیوان عدس پخته ، ۹۰ درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیک را در روز را تأمین می کند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیک را برای بدن فراهم می کند.

۳ – عدس دارای فیبرهای محلول است که این فیبرها مانند یک جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می کنند. این نوع فیبر گلوکز( قند) و کلسترول سرم را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند.

منبع : tebyan.net

 

همچنین ببینید

طرز تهیه ی پوره سبزیجات برای کودکان

طرز تهیه ی پوره سبزیجات برای کودکان   مواد لازم :  سیب زمینی پخته شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *