طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی

مجموعه: آموزش غذا هاي رژيمي تعداد بازدید: 288

طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی

با این غذا به جنگ سرطان بروید

غذایی برای جلوگیری از سرطان, غذایی برای دیابت

مجله سر گرمی اسکیمو:این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است.  امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.
این غذا برای برای ۶ نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو نیز بسیار مفید می باشد .

مواد لازم :

 عدس قرمز ۲ لیوان
تره فرنگی ( خیلی نازک حلقه شود )  ۳ عدد
پودر تخم گیشنیز  ۲ قاشق مرباخوری
 گیشنیز تازه ( خرد شده )  یک قاشق سوپ خوری
 نعنا تازه ( خرد شده )  دو قاشق سوپ خوری
سرکه یک قاشق سوپ خوری
آب مرغ بدون چربی یک لیتر
نخم مرغ ۴ عدد
فلفل و نمک به اندازه لازم
جعفری کمی برای تزیین

طرز تهیه :
عدس ها را در یک قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سرکه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم.
بعد از این که جوش آمد، باید به مدت ۳۰- ۴۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن کشیده شود.

 

فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد گرم می کنیم .
پس از آن به مواد آماده شده، نمک و فلفل می افزاییم و به طور کامل مخلوط می  کنیم.
وسط مواد را با دست خالی کرده و یک تخم مرغ در آن قسمت می شکنیم.
روی ظرف فویل آلومینیوم کشیده و به مدت ۱۵- ۲۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا وقتی که تخم مرغ ببندد.
آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

نکات تغذیه ای :
۱ – عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

۲ – یک لیوان عدس پخته ، ۹۰ درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیک را در روز را تأمین می کند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیک را برای بدن فراهم می کند.

۳ – عدس دارای فیبرهای محلول است که این فیبرها مانند یک جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می کنند. این نوع فیبر گلوکز( قند) و کلسترول سرم را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند.

منبع : tebyan.net

 

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “طرز تهیه غذا با دال عدس پخت غذاهای رژیمی”

قالب تفریحی